Kauan olette treenanneet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Hippa

Okkapukku.
VIP
En tiedä onko tästä aiheesta vielä gallupoitu täällä..

Oon ite treenannut tosissani kesäkuun alusta, jolloin myös aloitin salilla käymisen ekaa kertaa elämässäni.

No oikeesti tokaa kertaa, kun kävin joskus -97 salilla ja onnistuin teloo itseni: Tiputin pakan painoja sormelle, kun joku oli jättänyt laitteen sellaiseen asentoon, että ne painolevyt oli ylhäällä..

Uskokaa pois mua ei saanu salille sen jälkeen millään ilveellä ennen viime kesää :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voimanaisen treenailuhistoriaa

Ensimmäisiä treenailuja 15v kun kotikunnan salilla harjoittelin 2-3 kertaa lajille vannoutuneen liikunnanopettajan kanssa.

17v - 19v isoon kaupunkiin muutettuani salilla tuli käytyä ja tavoitteellisesti treenattua 3-4 kertaa viikossa.

Sitten meni selkä ratsastusonnettomuudessa ja treenailu oli sen jälkeen aikas sekalaista mutta niin että kunto säilyi kuitenkin!
Vasta tammikuussa 2002 alkoi sitten uusi "putki" ja nyt pyöritään salilla 3-4 kertaa viikossa haavekuvat silmissä:hmmm:

Ja ei minuakaan salilta enää pois saisi, eli siis hengen olisi mentävä ennen sitä;)

Olen treenannut -91 maaliskuusta lähtien. Tuohon mahtuukin vaikka millasta treenisysteemiä ja erilaisia jakoja...

Ja kevään fitti-kisat tällä hetkellä eniten mielessä...:hmmm:

Eka salikausi alkoi 17-vuotiaana eli.... Öh, 8 vuotta sitten. Noin kolmen vuoden päästä meni selkä paskaksi, ja siitä toipumiseen meni kaiken kaikkiaan vuosi-puolitoista. Sitten alkoi uudelleenlämmittely ja nyt on sitten tauotta tehty tähän asti.

Mie aloitin eka kerran oikeastaan jo v. -75, jolloin olin 13-vuotias. Harrastin silloin keihäänheittoa. Liian aikaisin, sanoivat monet, ja nyt tiedän, että he olivat oikeassa. Keihäänheitto kilpailumielessä jäi opiskeluaikoina, jolloin jäi myös punttisali pitkäksi aikaa.

Uusi herääminen tapahtui muistaakseni viimeisenä opiskeluvuotena, kun opiskelijat pääsivät ilmaiseksi paikkakunnan uimahallin salille liikuntapäivänä. Sitten loppui opiskelu ja menin töihin, vuosi oli kai 1987. Sinä vuonna treenasin kerran viikossa. Sitten tuli lapaan häikkää ja vuosi taukoa. Sitten vuonna 1989 sain pysyvän viran ja aloin käydä useamman kerran viikossa. Luen salitreenini varsinaisesti alkaneen tuolloin. Pari kertaa olen vaihtanut salia. Yhteensä siis kohta 14 vuotta putkeen.

Tossa muutama vuosi sitten tuli kokeiltua, intoa kesti muutama kuukausi... Kuihtui lähinnä tietämättömyyteen, kun ei ollut oikein ketään neuvomassa.
Viime talven kävin jo säännöllisimmin poikaystävän avustuksella, mutta tuppaa aina kesäksi nää punttihommat jäämään, kun pitää pelata tota jalkapalloa...

Alotin salilla käymisen joskus yläasteaikoina eli varmaan yli kymmenen vuotta sitten, urheiluhulluna aerobictyttönä kävin myös lätkyttämässä reiden lähentäjiä ja loitontajia kymmenen minuutin "sarjoja" juorulehtiä lukien ja sitä rataa... :D Välillä kävin enemmän, välillä vähemmän ja välillä en ollenkaan. Kolme vuotta sitten aloin treenaamaan "oikeasti" eli haeskelemaan aktiivisesti tietoa salijutuista ja soveltamaan pikkuhiljaa omaan treeniin. Ja silloin kolme vuotta sitten tajusin myös että painojen kuuluu tosiaan painaa ja että mulle ei tuu vahingossa äijämuskeleita... Viimeisen kolmen vuoden aikana treeni on siis muuttunut sellaiseksi että voi puhua treenaamisesta eikä salilla käymisestä. Eka vuosi meni hapuillessa (tietty oon tajunnut ton vasta jälkikäteen...) ja ehkä pari vuotta oon sitten treenannut kunnolla. Ruokapuolikin on treenauksen myötä muuttunut aika lailla.

Nyt jälkeenpäin harmittaa ettei aiemmin tajunnut asioita. Ja suuri kiitos miehelle joka opetti ja treenasi kaverina silloin kun se oikea sali-innostus oli vasta herännyt, muuten en varmaan vieläkään olisi treenissäni tässä pisteessä. Itse lukemalla ja salilla muita katselemalla tietysti voi oppia paljon mutta osaava ja kannustava treenikaveri on parasta ja opettavaisinta mitä mun "saliurallani" on tapahtunut.

Urheilutaustaa löytyy monenlaista monen vuoden takaa, mut varsinaista punttitreeniä veren maku suussa oon tehny vähän reilun vuoden! Joulun aika on ollut tosi kiireellistä...töitä, tenttejä, töitä ja sitä rataa...nyt työt jäävät vähemmälle (onneksi) ja on aikaa keskittyä kouluun ja hikisiin punttitreeneihin. Aaahh en jaksa odottaa iltaan asti...ois jalkatreenit edessä ja motivaatio huipussaan!!!:D

Mä alotin salilla käymisen vuonna 1999, ja voi sitä ihanaa aikaa kun lähdin salille kaheksalta aamulla unisena ja suunnilleen pelkän yhden jugurtin voimalla, siellä sitten taistelin väsymystä vastaan ja meinasin kuolla niihin laitteisiin kun ei ollu yhtään energiaa tehdä mitään ja muutenkin tuo ruokapuoli oli aivan surkeaa..
Tosissaan aloin treenaamaan reilu kaksi vuotta sitten ja tietoa on tullut ONNEKSI hieman edellä mainittua aikaa enemmän:p

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muunlaista urheilutaustaa paljonkin ja pitkältä ajalta, SM_tasolla parissa lajissa aiemmin. Puntin pariin heräsin vasta vajaat 4 vuotta sitten :(

Ekoja kertoja salilla varmaan lukiossa, säännöllisesti reilu 10 vuotta, mutta vasta reilu vuosi kovalla intensiteetillä ja kunnon ruualla.

Säännöllistä salitreeniä takana reilut 8 vuotta. Treenityyli vaihdellut voimanostoharjoittelun ja fitnesstyyppisen harjoittelun välillä. Nyt viimeiset 2 vuotta fitnessharjoittelua, kun nivelet ei tahdo oikeen kestää "raskaita" rautoja.

Salilla on tullut käytyä reilut kymmenen vuotta mutta välillä melko on-off tyylisesti. Viimeiset puolitoista vuotta olen sitten käynyt tosissaan.

Zone-sarja -42%
salilla on tullut treenattua 6 vuoden ajan, pikkuhiljaa tietoja ja taitoja kartuttaen ja treenaamisen vakavuusaste on siinä samalla kasvanut koko ajan. Ihan tosi-tosi täysillä oon treenaillu n.2 vuotta.

Kokonaisuudessaan noin 4 vuotta (=saannollisesti), mutta ihan TOSISSAAN vasta viime syksysta lahtien. Siis ruoat tarkasti ja palautusjuomat yms. mukana ja raudat on kasvanu koko ajan!! Henkiset rimat ylitetty...

Mitenkähän tämän laskisi? Olen käynyt salilla vuodesta 2000 lähtien, mutta erinomaisen mutkaisen tien kautta kaarreltuani opiskelen edelleen oikeaoppista treenaamista, riittävää syömistä jne. Etenkin tuo safkan mättäminen riittävässä määrin tuottaa tuskaa. Tälläkin hetkellä maha on röntöllään ja raejuusto harvinaisen eläväisen oloista pomppiessaan vatsalaukusta nielua kohti. Röyh. Lisäksi rakenteeni ja geenini ovat täydellisen epäsopivat tähän harrastukseen eli joudun tekemään vähintään triplatyön normaaliin ihmiseen verrattuna saadakseni jotain tulosta aikaiseksi.

Olen treenannut semmoisen kuutisen vuotta. Alussa tosin jumppasin samaan aikaan ja lenkkeilin paljon. Olin kyllä aika heppoinen tyttönen tuolloin. Vähitellen (itse asiassa aika nopeasti) punttitreeni vei mukanaan ja muut treenit muokkautuivat kevyemmiksi, niin että ne eivät veisi voimia, joita raskaita treenejä varten tarvitsen.

Olen aina ollut kova urheilemaan ja pelasin joukkueessa 10 vuotta ja saavutimme mm. SM-hopean. Lisäksi olen harrastanut yleisurheilua, joten pohjakunto oli hyvä aloittaessa punttiharrastuksen. En voisi kuvitella eläväni ilman urheilua vaikka kilpailutavoitteita ei olisikaan. :)

Huhtikuussa aloin käymään,joten ihan noviisi vielä.Homma vei mukanaan ja nyt sitten kolistelen ja ähkin sen 3-4kertaa viikossa.Onneksi on punttaava mies,jolta saa neuvoja ja tukea..Syömisen kanssa on todellakin tuskaa,kun on niin vaikea syödä "paljon" ja oikein:rolleyes: ...Nyt on kuitenkin jo motivaatio kohdallaan,eli ei pelkoa,että heittäisi homman läskiksi,niin helmikuussa alkaa syömisten tarkkailu ja laskeminen..
Haaveena tietysti kummittelee edes yksiin fitness karkeloihin osallistuminen,vaan eiköhän tuo ikä sen karsi pois....:(
Harmi,että "heräsin" niin myöhään.

Höpsistä, Sanniella! Olihan viime syksyn fitnesskisoissa TULOKKAISSSA mm. Heli Tuutti, 56v. ja aikoipa tulla toistekin, oli niin hyvä kokemus kuulemma (takahuoneessa olin hänen lähettyvillään). Tokkopa sinä nyt NIIIN vanha olet, ettet lavalle enää lähteä pystyisi? Sehän ei ole iästä kiinni, vaan tahdosta ja kunnosta! tsemppiä tyttö, eikun lavalle vaan rohkeesti, ei se yleisö purematta niele :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom