Katumaasturit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millaisia tollaset jenkki-(katu)maasturit on ajaa. Esim Jeepin Grand Cherokee. Ovatko noi hieman liian pehmeitä ja huojuvia, ns. tunnottomia. Mitä mieltä olette?
Itellä tosi vähän kokemusta citymaastureista. Ei toki maasturin kuulukkaan olla kovalla alustalla varustettuja rata-autoja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä 02´Grand Cherokee ja ajo-ominaisuudet ovat ihan kohtalaiset. Kyllähän tuo nykyaikaisesta henkilöautosta poikkeaa aika tavalla, mutta sehän nyt on selvää jo painopisteen takia. Alusta itsessään on kohtuu jäykkä(kestää kuormaa hyvin), mutta auton kohtuu suuri massa tekee ajossa omaa eloa menoon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että autolla on tavallista enemmän "luonnetta" ja siihen pitää hiukan totutella, ettei löydä itseään pöpeliköstä jonkun äkkitilanteen jäljiltä.

Ohjaus ei ole mikään tunnontarkka, vaan vaatii hieman aktiivisuutta kuskilta, eli jos joka päivä tarvitsee ajaa pitkiä siivuja maantieta/moottoritietä voi joku muu kulkine olla parempi siihen tarkoitukseen.

Muuten kyytiä voisi luonnehtia herrasmiesmäiseksi ja rengasmelu yms. on hyvin kurissa. Käy jossain koittamassa niin sitten tiedät onko sinulle sopiva laitos.

nim. Talvea ja lunta odottellessa :D
 
amarok

Ihan asiallinen tuli tosta Volkswagen Amarokin tuotantoversiostakin:

First Official Pictures of the Volkswagen Amarok

2011-volkswagen-amarok-front.jpg
 
Asiallisen näkönen toi Amarok, tulis nyt sit vaan tarpeeks puhdikkaalla(+200/400) diisselilläkin niin vois vakavasti harkita ton ostamista.
 
Paitövei, kun haaveilette noistä SUV:sta niin muistkaahan se, että niiden ylläpitokulut ovat vitullisen isot. Oma ritsani on juurikin vaihtumassa tavan farkuun kun ei perse kestä maksuja. :hyper:
 
Zone-sarja -42%
Paitövei, kun haaveilette noistä SUV:sta niin muistkaahan se, että niiden ylläpitokulut ovat vitullisen isot. Oma ritsani on juurikin vaihtumassa tavan farkuun kun ei perse kestä maksuja. :hyper:
Millä tapaa vitullisen isot?

Niin ja oli tuossa kadulla yksi päivä aikas namu 63 AMG.

photo-28.webp
 
Asiallisen näkönen toi Amarok, tulis nyt sit vaan tarpeeks puhdikkaalla(+200/400) diisselilläkin niin vois vakavasti harkita ton ostamista.

"The Amarok will initially be available with a 2.0-liter four-cylinder common rail injection diesel engine rated at 163 horsepower and 295 pounds-feet of torque. That oil burner will be followed later by a second diesel rated at 122 hp and 250 pounds-feet of torque."

Toi taitaa kyllä olla jenkkiläinen sivu että ehkä eurooppaan joku isompikin diesel vielä lisäks.
 
Vakuutukset, rengaskulut, huoltokulut, polttoainekulut, dieselverot yms. Veikkailisin ylläpitokulut olevan noin tuplat verrattuna tavan ritsaan.
Ihan samoin se on tuplat kun ostetaan joku GTI-rassi johon on pakko saada 245 leveet nakit.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vakuutukset, rengaskulut, huoltokulut, polttoainekulut, dieselverot yms. Veikkailisin ylläpitokulut olevan ainakin kolmanneksen kalliimmat kuin tavan ritsassa.. jos ei enemmänkin.

Tossa on kyllä muutama kohta, mitkä ei ihan täsmää.. polttoainekulut tuplat? Ei varmaan oo jos verrataan lähelläkään toisiaan korvaavia autoja. Toki jos SUV on Suburban jollain 6.5 litran koneella niin varmaan on tuplakulut. Jos verrataan esim farkku Passattia ja jotain 2700kg SUVia niin dieselverossa on eroa ehkä noin 130e.

Jos nyt verrataan sitten vakuutusmaksuja, lähipiiristä löytyy Kia Sorento 2.5crdi, osakasko olis Tapiolasta 760e ja voisin kuvitella sen korvattavan esim. farkku passatilla ja vakuutus sama osakasko 662e.

Vielä en oo mistään tuplakuluja saanu:D Renkaissa voi olla eroa hinnassa, mutta enpä jaksa katsoa.. Niin ja vaikka olikin puolustus puheenvuoro SUV puolesta, taitaisin silti ite ottaa sen farkku henkilöauton.
 
Pihassa farmari ja mersun maasturi ja kyllä ne kulut on aikasta samat. Polttoaine kulut itse asiassa mesessä pienemmät kun on 270 tdi. Renkaat on kalliimmat mutta sepä johtuu siitä että V70 volvossa on vanteet mallia mummo.
 
Vielä en oo mistään tuplakuluja saanu:D Renkaissa voi olla eroa hinnassa, mutta enpä jaksa katsoa.. Niin ja vaikka olikin puolustus puheenvuoro SUV puolesta, taitaisin silti ite ottaa sen farkku henkilöauton.

No joo. Korjasin itsekin tuohon ekan postin jälkeen että kolmanneksen kalliimmat.

Mulla vie naftaa sen 8 litraa satasella, joka on vähän tuon kokoiselle autolle. Tavan farkulla pääsisin 5-6 litraan, dieselvero olisi hiukan pienempi ja huollot halvempia kun ei ole nelivedon tekniikkaa yms erikoisuuksia huollettavana. Btw, duunikaverin Honda CRV juo kuulemma 14 litraa 95:sta sadalla..

Rengasesimerkkiin vaikkapa juuri ostamani 215/65/16 nastarenkaat, 300 euroa 2 kpl. Samalla rahalla taitaa saada tavan farkkuun 4 rengasta.

Huollot 15 tkm välein, joka taitaa olla 5tonnia vähemmän kuin esmes Seatin Alteassani* oli.

Ja nyt puhutaan siis tehdasvarusteisista ritsoista, eikä mistään tuuning blingbling-vehkeistä.


*) Seat Altea. Älkää ikinä sekaantuko!
 
Pihassa farmari ja mersun maasturi ja kyllä ne kulut on aikasta samat. Polttoaine kulut itse asiassa mesessä pienemmät kun on 270 tdi. Renkaat on kalliimmat mutta sepä johtuu siitä että V70 volvossa on vanteet mallia mummo.


Oot varmaankin laittanut kuukausikustannukset allekkain ja verrannut? Oletan että myös molemmilla vehkeillä ajetaan suunnilleen saman verran?

Ja nimenomaan niitä mummovarusteitahan sitä pitääkin verrata. Muuten hommalta katoaa pohja nopsaan.
 
...

Rengasesimerkkiin vaikkapa juuri ostamani 215/65/16 nastarenkaat, 300 euroa 2 kpl. Samalla rahalla taitaa saada tavan farkkuun 4 rengasta.
...

No, uuden passatin esim. ihan trendline mallissa on rengaskoko 215/55/16, niin ei taida paljon hintaeroa olla :) Näköjään vianorilla noi hakka7 on jopa 20e/kpl halvemmat tossa SUV-koossa:wtf:
 
No, uuden passatin esim. ihan trendline mallissa on rengaskoko 215/55/16, niin ei taida paljon hintaeroa olla :) Näköjään vianorilla noi hakka7 on jopa 20e/kpl halvemmat tossa SUV-koossa:wtf:


Ota huomioon renkaat muutkin luokitukset kuin koko. Se tavan henkilöauton rengas ei ole ihan sama juttu kuin SUV:n rengas.

Jos vertaan muijan Audi A4:seen joka on saman kokoluokan auto kuljetuskapasiteetiltaan kuin Tussunen

HAkkapeliitta 5

Hölöön

185/60 R 15 88T XL 91,20 €

Suviin

215/70 R 16 100T 170,05 €

Homma muuttuu tietenkin ihan eriksi siinä kohdassa kun aletaan tuunaamaan tehdasrenkaita vekka, joten älkää verratko niillä keskenään.


Edit. Onpas paskattiin kalliit renkaat tosiaan. Hyi vattu 8)
 
Omasta 2.7 cdr Grandista vähän kuluinfoa:

-Kesärenkaat Kumho laitoin keväällä alle asennettuna 580 kierros (235/65-17)
-Vakuutukset täyskasko If vähän alle 600 vuodessa (hyvä diili sieltä)
-Dieselvero vajaa 800 vuodessa
-Naftaa juo keskimäärin 9,5l/100 pääasiassa maantietä ajaen

Kiihtyy ja kulkee mukavasti kokoisekseen, vetää mukavasti traileria yms. ja antaa perusritsaa paremman kyydin. Ainoa miinus diesel-koneella on talvi ja bensamoottoria huonompi lämpiäminen, tähän auttaa lohko- ja sisätilalämppäri, webasto olisi aika ylellinen lisävaruste.

Huoltokuluissa ei suurta eroa tavan ritsaan. Jos tekee itse, saa osia halvalla esim. saksan tai brittien ebaystä.
 
Jos tekee itse, saa osia halvalla esim. saksan tai brittien ebaystä.

Mistä saa halvalla autotalleja? RIvarin pihassa on vähän hankalaa toi ATM-laatikon öljynvaihto:D

Mut joo. Vitullisen kallista koko autoilu on. Viimeisen kolmen kk kulut ilman lainojen lyhennyksiä: 2155 eur. :hyper:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom