Katkaravut

Illanistujaispurtavaksi katkarapuja patonginpalalle jonkin hyvän levitteen kanssa. Riittää kun sulattaa nopeasti mikrossa ilman enempää kuumentamista ja valuttaa siivilässä suolaveden pois. :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinasin tehdä uuden tredin katkaravuista, mutta löysinkin vanhemman ;)

Juu eli mites moni pakkislainen nykyisin syö katkarapuja? Itse ehkä kerta viikkoon, vois niitä useamminkin syödä mut kolestrolin takia ei viittis paljoa usemammin syödä :(

Tossa edellisillä sivuilla oli just puhetta katkarapujen kolestroliarvoista, että niitä ei kannattaisi oikeestaan pelätä, mutta mites se nyt sitten oikein on? Voisiko syödä vaikka pari kertaa viikkoon katkarapuja? Riippuu kyllä vähän varmaan kuinka paljon muuta kolestrolipitoista ruokaa nassuun vetää...

Tässä yksi hyvä ja nopea katkarapuresepti:

Purkki kermaviiliä (tosi bodaajat varmaan rahkaa :D )
Pussi katkarapuja

Sit vaan koko kermaviilipurkki johonkin astiaan ja katkarapupussi perässä. Sit kaverin kans ainakin pilkottiin purjoa sekaan ja kunnolla mustapippuria ja hitusen valkopippuria. Kaikki hösselit sekaisin ja hieno ja hyvänmakuinen (unohtamatta proteiinia ;) ) välipala on valmis syötäväksi. :kuola:

Hei Jani_88.. Paljonko sun kolesteroli on? Onko sulla ongelmaa kolesterolin kanssa? Onko suvussa ongelmaa kolesterolin kanssa?

Käy ihmeessä selvittämässä se sun kolesterolis, jos se sua jännittää.. Kolesterolista on täällä pakkiksella puhuttu mm. kananmunien yhteydessä niin paljon, että ei mitään rajaa..

Mä söin viime kesänä 15 kanista viikkoon ja mun kolesteroli tippui reilusta neljästä alle kolmeen.. Ravinnon sisältämä kolesteroli ei todellakaan kaikkilla vaikuta suoraan veren kolesteroliin.

Kolesterolin kohoamisen kannalta mä näen paljon pahempana vaihtoehtona kovia eläinrasvoja ja nopeita hiilareita sisältävät tuotteet esim. suklaa, leivonnaiset, hampurilaiset, ranskalaiset yms. muu sonta.

Eli.. Mittaat arvot.. Vedät johtopäätökset.. Syöt niitä kaniksia ja katkarapuja.. Mittaat arvot uudelleen vaikka puolen vuoden päästä.. Näin sä ainakin saat tietää miten kanikset ja katkikset sussa vaikuttaa..

<3 Cipe

Muistanko väärin jos muistelen että äyriäisillä yleensä oli jotain tekemistä kihdin kanssa? Muutenkin tämmönen punttityylin korkee proteiininen ravinto taitaa lisätä riskiä saada kyseinen erittäin vittumainen elintasovaiva..
Itse ostan noita kuorellisia isoja katkarapuja jotka otetaan vaan pakasteesta jääkaappiin sulaan aamulla töihin lähtiessä ja illalla elokuvaa katsellessa on, sitruunalla vähän maustettuna, erittäin hyvään naposteltavaa vaikka kauniimman sukupuolen edustajat ei oiken sitä rääpimistä arvostakkaan.. Maistuu mielestäni paremmalle kun valmiiksi kuoritut ja on käsillekkin jotain tekemistä :)
Tuo ajan kanssa sulattaminen tosiaan kanssa vaikuttaa makuun aika merkittävästi joten kuumaan veteen sulamaan laittamista en kyllä suosittele kenellekkään. Keittäminen ja paistaminen taas tekee katkoista lähes syömäkelvottomia.

Joo.. Näin mäkin muistelen.. Faijaa tullu seurattua kun se valitteli sitä kihtiään..

Liha & kala oli ei niin hyviä.. Sisäelimet, äyriäiset ja pienet fisut (esim. neulamuikut), sisäelimet ja bisse oli ehdoton NOUNOU..

Faija kuitenkin löys Espanjasta bissen mitä pysty imuroimaan.. St. Miguel.. Sitä taitaa saada alkostakin :D

Hyvä tietää.. Ei kysytä kokeessa.

Kiitti Cipe vinkistä, vois tosiaan käydä mittauttamassa oman kolestrolin :)
Ja sit sen mukaan syödä katkarapuja :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom