"Kasvissyöjät"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Satu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onkos täällä muita punttimimmejä, jotka eivät saa lihaa alas?Mulla on ihan lyhyen ajan sisällä tullut tosi paha olo, jos edes ajattelen lihan syömistä..:urjo:
Kala kuitenkin maistuu vielä.
Alkaa loppua ideat tuossa proteiinikokonaisuuden muodostamisessa...:rolleyes:

Juu, ainakin yksi viherpipertäjä löytyy. Ryyditän kyllä sapuskaani maitotuotteilla ja joskus kananmunalla. Raejuustoa, maitorahkaa, kaikennäköisiä papuja ynnä herneitä kuluu runsaasti eikä laskelmien mukaan proteiineista ole puutetta. Täytyy kyllä myöntää ettei sapuskani mitään gourmetruokaa ole, lähinnä halpaa, täyttävää ja ravitsevaa. Mitään hienoja neuvoja en siis osaa antaa mutta itse heitän kasvisten kaveriksi lautaselle purkin raejuustoa kun teen sapuskaa ja rahkasta saa maustettua :hmmm: jälkiruokia.

Täällä kanssa yksi ilmoittautuu...

Mitään vakaumuksellistä juttua ei ole taustalla vaan ihan terveydelliset syyt:(
Lihasta ja varsinkin punaisesta sellaisesta tulee usein kädet ja muu lihaksista kipeäksi, vähän niin kuin reumapotilailla.
Joskus tulee syötyä broileria ja kalaa mutta harvemmin, possua en oo syönyt 7 vuoteen ja nautaa täytyy joskus harvoin maistaa.

Proteiinin oon yrittänyt korvata soijarouheilla (kts ravintoainesisältö) ym jutuilla joita meillä kuluukin PALJON. Urheilupuolella se ravitsemuksen koostaminen kyllä onnistuu vaikka olisit pelkkä lakto-ovovegetaristi, vaatii vaan hieman enemmän paneutumista!

Mä en myöskään syö paljoa yhtään lihaa. Punaisen lihan syömisen lakkasin kolmisen vuotta sitten. Ei mitään ihmeellisiä perusteluja tai vakaumuksia. Se on vaan sellainen ajan myötä tullut tapa.

Linturuokia syön (kanaa, kalkkunaa) ja kalaakin, mutta niitäkin melko harvoin.

Syön melko paljon maitotuotteita ja protskujuomia taatakseni proteiinin saannin.

Kumma juttu, minulle taas punttiharrastuksen alettua on alkanut naudanliha maistumaan, lammasta ja poroa olen harrastanut yleensäkin enemmän. Possua menee vähärasvaisten leikkeleiden muodossa päivittäin. Viikossa syön kyllä enemmän kalaa ja kanaa kuin kokolihaa, jauhelihaa tai makkaraa päivällisruokana.

Olen ollut kasvissyöjä kohta miltei yhdeksän vuotta ja no broblem! Ruokavalio on lakto-vegetaarinen, mutta nyt on tullu lakto-ovo:a mukaan.
Ei kai siinä kummempaa. Rahkaa/raejuustoa välipalalla, ruoalla palkohedelmiä, raejuustoa jne lisukkeina ja soija tuotteet sopii miltei mihin vaan kaveriksi (rouhetta, suikaletta, jauhoa...) jogurtti on kans hyvä lähde. Ja protskujuomat kehiin niin tarvittaessa.Luulis, et vegaaninen ruokavalioki onnistuu moitteetta! (Huom-huom! kaupastahan saa luomuna tuotettua jne, kun muistaa kattoa niitä OIKEITA merkkejä. Ja kananmunat jne.(jos vakaumus sanoo ja asuinpaikka sallii) voi ostaa suoraa tuottajiltakin joskus) Saattaahan olla, et lisäravinteiden jne tuoteselosteet pitää tarkkaan lukea jne. jos on vegaani. Onko muuten kukaan vegaanitreenari? Onko vaikeaa saada proteiinijauheita esim. nopeavaikutteisia? Ehkä tämä on ajattelematon kysymys, mutta heittäkää kommenttiä.

Juu, täällä kans lähes vegenä, lakto-ovo-sellaisena. Punainen liha ei oikein uppoa. Siitä tulee kauhea olo, tuntuu, että se muhii ruuansulautuksessa vähintään vuoden.. Mitään sen ihmeempää vakaumusta tämän taustalla ei ole. Toisinaan syön kyllä kanaa, ja kala maistuu myös, niistä ei tule sellaista punaisen lihan aiheuttamaa tukkoista oloa. Sitä paitsi kasvisravinto on vaan yksinkertaisesti niin paljon parempaa ja maukkaampaa, varsinkin aasialaisittain maustettuna!
Helposti saan päivitäisen proteiinimäärän kasattua palkokasveilla, soijarouheella ja maitotuotteilla.

Syön kanssa pääasiassa kasvisruokaa hapanmaitotuotteilla ryyditettynä. Kalaa syön joskus enemmän joskus en ollenkaan. Eikö ne sen Carl Lewisinkin lihakset aika suuret olleet vaikka taisi olla peräti vegaani? Tosin onhan CL:täkin kaikenmoisia huhuja liikkunut...

Palkokasvit ovat siitä hyvää ruokaa, että toisin kuin lihan, niiden tilavuus ja mehevyys kasvaa kypsennettäessä. Kun on painekattila, kypsentäminen ei vie edes kauan ja maku säilyy. Itse kypsennetyt ovat ehdottomasti purkkipapuja parempia.

Kun raejuusto alkaa tökkiä, kannattaa mennä vaikka johonkin etnokauppaan ja ostaa muutamaa eri sorttia papuja. Kastikkeeksi, jos sellaista kaipaa, voi maustaa vaikka purkillisen bulgarian jogurttia makunsa mukaan.

Olen harrastanut tätä "semi-kasvisruokailua" jo kohta kymmenen vuotta. Mistään periaatteista ei voi varmaan minunkaan tapauksessani puhua, mutta lihantuotannon nykymenetelmät kyllä ovat mielestäni arveluttavia jne. - että jotain hörhöilyä on tapauksestani löydettävissä.

Fredrica sanoi:
Onko muuten kukaan vegaanitreenari? Onko vaikeaa saada proteiinijauheita esim. nopeavaikutteisia? Ehkä tämä on ajattelematon kysymys, mutta heittäkää kommenttiä.

Olen kyllä täysin lihansyöjä, mutta tuohon proteiinijauhekysymykseen voin vastata. Maitoallergian ja laktoosi-intoleranssin takia käytän vain soijaproteiinijauheita, ja kyllä, hyvän sellaisen löytäminen on ollut aika hankalaa. Sen enempää salilla kuin esim. luontaistuotekaupassakaan eivät osanneet sanoa onko eri soijaproteiinien imeytymisnopeudessa eroja. Omat kokemukset kyllä kertovat, että se kallein on palautuksessa parasta (tehoaa parhaiten ja myös maistuu parhaalta) ja halvin käy pelkästään ruoanlaitossa. Mutta lihas on kyllä kasvanut, joten kyllä noillakin tuntuu pärjäävän.

Täällä myös ketä ei syö punaista lihaa(eikä kanaa). nelisen vuotta ollut nuoresta iästäni jo syömättä lihaa. Kalaa tulee noin kerran viikossa syötyä ja käytettyä maito ym tuotteita.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minä en syö lihaa, kalaa syön silloin tällöin (nyt tosin sekin on alkanut tökkimään).

Kerään päivittäiset proteiinini lähinnä soijarouheesta, palkokasveista ja maitotuotteista sekä nykyisin myös proteiinijauheesta. Lisäksi tulee käytettyä soijajauhetta, joka on hyvä ja erittäin proteiinipitoinen kananmunankorvike esim. pihvejä (tai lettuja :kuola: ) tehtäessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom