Kasvissyöjästä lihansyöjäksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepponen
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos jollain kokemuksia/faktaa kyseisestä ruokavalion muutoksesta? En ole neljään vuoteen syönyt "punaista lihaa", kanaa ja kalaa kylläkin.
Muistaisin jostain kuulleeni että vatsastani on mahdollisesti hävinneet/vähentyneet entsyymit jotka pilkkovat punaista lihaa. Milläs nämä kaverit herätellään uudestaan?

Nautaa olisi tarkoitus ruveta syömään, haluaisin vaan välttää mahdolliset sairastumiset ym. hankaluudet.

Myydäänkö jotain valmisteita mikä edes auttaisi tätä projektia?

Kiitos ja kumarrus!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin maalaisjärjellä ajateltuna luulisi, että vaikka se-tietty-entsyymi olisikin vähentynyt, niin 4:n vuoden jälkeen ei evoluutio ehdi vielä tehdä punaisesta lihasta ruuansulatukselle sopimatonta. Mutta ehkä kannattaisi alottaa hiljalleen totuttamaan sitä masua siihen punaiseen lihaan. Ei ehkä kannata heti syödä sitä 300 gramman härkäpiffiä, vaan totutella siihen lihan makuun pikkuhiljaa. Vähän kuin Wintikka ja Rintafile. :)

Jostain toiselta foorumilta luin (älkää nyt rankaisko mua, yleensä luen vain pakkotoistoa :)) että jos alkaa vegaaniksi, niin menee about puoli vuotta että maha ja suolisto 'puhdistuu' näistä entsyymeistä/bakteereista.

Mistä tässä nyt oikein on kysymys?! Eikös se ruoansulatus toimikaan siten että mahahapot tekevät sen suurimman työn ennenkuin litkut jatkavat ohutsuoleen? Eli mitä siis näiltä ruohonrouskuttajilta on päässyt elimistöstä katoamaan? Ja mistä se sitten tulee takas jos alkaa taas syömään ruokaa?

Itse entisenä kasvissyöjänä voin sanoa, että kyllä siihen tottuu kohtuullisen nopeasti. Oon ite vasta viime aikoina ruvennut huitomaan kalaa kurkusta alas ja aluksi vatsaa aristi mutta nopeesti se menee ohi.. Kehoitan aloittelemaan vähärasvaisista lihoista homman ja pienillä määrillä. Kyllä se siitä lähtee :thumbs:

Olin minäkin joskus hamassa menneisyydessä vege. Siitä pari vuotta sitten kala mukaan (ei tuonut vatsaväänteitä, kala 'tuoksahti' hieman läpi alkuvaiheessa). Viime juhannuksen jälkeen lisäsin myös siipikarjan (ei mitään ongelmia) ja nyt alkuvuodesta kaiken lihan. Ainoastaan toisen illan puolen kilon sikakäristys iski vatsanpohjaan, sen jälkeen ei mitään ongelmia. Ja siitä muutama viikko ja ketodietti päälle = lihaa ihan kunnolla. Ei ongelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom