Kasvanko The Rockiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jason
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Timba79 sanoi:
Ihmisen kroppa nyt ei vaan halua kasvattaa lisää energiaa kuluttavaa lihasta jos sitä energiaa ei ole enemmän kuin on kulutusta. Ja jotta rasva palaa, on kaloreiden oltava miinuksella. Ja jos et tätä usko, niin haluan todellakin todisteita siitä miten poltat rasvaa plussakaloreilla. Ja unohdetaan tässä kohtaa ihan vasta-alkajan kasvupyrähdykset ja suhteelliset rasvaprosentit.

Kyllähän se rasva palaa parhaiten kun kulutat enemmän ku syöt. Okei ,jos et harrasta aerobista 3-5 kertaa viikossa(mieluiten aamulla) kehosi ei kykene käyttämään rasvaa energian lähteenä, ja ei kovin helposti"luovu" rasvasta kun kalori määrä putoaa normaalia alemmaksi.Mutta kun alat näitä aamulenkkejä harrastamaan rupeaa keho käyttämään enemmän ja enemmän rasvaa energian lähteenä.Eli normaalisti keho käyttää hiilihydraatteja
energian lähteenä(eniten).Ja rasvaa mahdollisemman vähän,se säästyy
hätätilanteiden varalle.Mutta kun syö noin 3 tunnin välein ,keho "tajuaa"
ettei "hätätilanne" ole lähellä.Tietystikkään keho ei heti rupea käyttämään
rasvaa energian lähteenä ,vaan siihen menee useampi viikko.
Nii ja syke ois sen lenkin aikana oltava noin 150 30min ajan.

Siis säännöllisellä(ja oikea oppisella)aerobisella ja säännöllisillä
ruokailu ajoilla(ruoka ei tietystikkään saa olla mitään roskaroukaa) keho
rupeaa polttamaan hiilihydraattien sijasta rasvaa.

Savage Beast sanoi:
Kyllähän se rasva palaa parhaiten kun kulutat enemmän ku syöt. Okei ,jos et harrasta aerobista 3-5 kertaa viikossa(mieluiten aamulla) kehosi ei kykene käyttämään rasvaa energian lähteenä, ja ei kovin helposti"luovu" rasvasta kun kalori määrä putoaa normaalia alemmaksi

Sä oot aika lähellä ikiliikkujaa. Rasvaa voi polttaa aivan mainiosti ilman mitään mitään liikuntaa. Mistä sitä energiaa sitten otetaan, jos ei rasvasta? Toki liikunta on aina hyväksi. Punttisalia nyt ei ainakaan kannata jättää pois.

.Mutta kun alat näitä aamulenkkejä harrastamaan rupeaa keho käyttämään enemmän ja enemmän rasvaa energian lähteenä.Eli normaalisti keho käyttää hiilihydraatteja energian lähteenä(eniten).Ja rasvaa mahdollisemman vähän,se säästyy hätätilanteiden varalle.Mutta kun syö noin 3 tunnin välein ,keho "tajuaa" ettei "hätätilanne" ole lähellä.Tietystikkään keho ei heti rupea käyttämään rasvaa energian lähteenä ,vaan siihen menee useampi viikko.
Nii ja syke ois sen lenkin aikana oltava noin 150 30min ajan.

kovin käy homma tylsäksi, jos usemapi viikko täytyy odotella rasvanpolton alkua. Kyllä se rasva heti rupeaa tirisemään, kun kalorit on miinuksella.

Miksi 150 syke? Mä taas väitän, että kokonaiskulutus ratkaisee. Ei syke. Aivan sama juokseeko 100 sykkeellä vai 150 sykkeellä. Molemmat kuluttaa energiaa, joka dieetillä on se pointti.

Kyllä se käytännössä on noin mitä timba tuossa höpötteli. Pitempään harjoitelleen on äärimmäisen hankala (taitaa olla lähes mahdotonta) lisätä lihasmassaa ja polttaa rasvaa samaan aikaan. Suhteellinen rasva % voi toki muuttua.

Siis säännöllisellä(ja oikea oppisella)aerobisella ja säännöllisillä
ruokailu ajoilla(ruoka ei tietystikkään saa olla mitään roskaroukaa) keho
rupeaa polttamaan hiilihydraattien sijasta rasvaa.

Edelleen kokonaiskulutus ratkaisee. On aivan sama syötkö kerran päivässä pussin sipsejä ja lopun aikaa ryydyt nälässä, mutta rasva palaa varmasti, jos kokonaiskulutus on miinuksella. Edellinen on tietenkin äärimmäisen typerää, jos haluaa pitää vähistä lihoista kiinni, mutta rasvanpoltto onnistuu aivan varmasti.

Kiitti Jakob kun väänsit hienotunteisesti ja selkeästi rautalangasta. Mulla ei ois riittänyt kärsivällisyys.

Edelleen, mä haluan nähdä sen muutaman vuoden treenanneen joka naturaalina polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaaan. Ja edelleen niin, että se määrä on oleellinen, jotain satoja grammoja kuukausien aikana ei voi oleelliseksi sanoa.

Jakob sanoi:
Miksi 150 syke? Mä taas väitän, että kokonaiskulutus ratkaisee. Ei syke. Aivan sama juokseeko 100 sykkeellä vai 150 sykkeellä. Molemmat kuluttaa energiaa, joka dieetillä on se pointti.

Sykkeessä on se pointti, että keholla on ns. rasvanpolttosyke -alue jossa olisi hyvä pysyä kun tekee aerobista polttaakseen rasvaa. Toi 150 tuntuu kyllä aika korkeelta, riippuen tietenkin yleiskunnosta, mutta mulla alkais mennä anaerobisen puolele tossa vaiheessa, ja sillä alueella rasvan palaminen suorituksen aikana hidastuu ja energiana käytetään hiilihydraattia. Lyhyesti sanottuna maitohaposta uudelleen generoitua glukoosia. Anaerobinen energiantuotto on kyllä tosi epätaloudellista, että siinä mielessä kyllä nostaa hiukan kokonaisenergiankulutusta, mutta ei suoraan rasvan palamista. Enempää ja tarkemmin en ala viilaamaan, koska en jaksa.

Edit: Se kokonaiskulutus on tietenkin päivän mittaan se kaikista tärkein jos haluaa painoa tiputtaa.

Laitetaan nyt uusi posti, niin on selkeämpää. Lisäisin tohon, että Savage beast on osaltaan oikeassa, mutta kuitenkin väärässä. Nimittäin rasvaa voi todellakin polttaa massakaudella tekemällä aerobista. Rasva palaa suorituksen aikana, mutta siitä saatu hyöty on +/- 0 koska jos haluaa kasvattaa lihaksia, on kaloreiden oltava plussalla, ja silloin päivän mittaan rasvaprosentti ei ole tippunut tippaakaan, koska joudut syömään sen verran enemmän mitä olet liikunnalla kuluttanut. Eli ei järkeä. Turhaa energian ja ajan tuhlausta.

Powerhousu sanoi:
ja silloin päivän mittaan rasvaprosentti ei ole tippunut tippaakaan

En viitsinyt koko kirjoitusta lainata, mutta tästä kohdasta nyt vaan olen kovasti eri mieltä, onhan se nyt täysin mahdollista että RASVAPROSENTTI tippuu, vaikka rasvan absoluuttinen MÄÄRÄ pysyisi samana tai jopa nousisi hieman mikäli lihasmassa kasvaa suhteessa enemmän!

Jos olen väärässä syytän siitä maalaisjärjen oikuttelua!

Harakoille menee...

En väitäkkään että tämä on ainut tapa ,tietysti kun rasvaa rupeaa
liika kertymään pudotetaan kaloreita.MUTTA jos olet näitä ruokailuja
ja aerobisia SÄÄNNÖLLISESTI harjoittanut keho "luopuu" rasvasta PALJON
helpommin.
Massakaudella en tarkoita turhia läskinkeräys sessiota,joista ei saa kuin
lihvan naaman ja mahan.Vaan kun kalorien saanti on noin1000-500kcal yli
kulutuksen.
150 syke sen takia kun se on rasvanpolttoa varten sopivalla alueella.
Käytännössä alue noin 70-80% maksimi sykkeestä.
Sitten se rasva vasta rupeaakin palamaan, kun "massakaudella "harrastat
tätä metodia ja sitten pudotat kaloreita(500-1000kcal).
Eli vielä kerran:Tällä konstilla rasva prosentti ei nouse taivaisiin "massakaudella" ,vaan sen hillitöntä kertymistä estetään(ja valmistellaan keho tulevaa varsinaista rasvanpolttoa varten)eli rasvaa palaa.

Jokainenhan saa uskoa mihin haluaa.Jos haluaa uskoa joihinkin lässynlässyn
lehtien "kromi ja valkosipuli kasvattaa"lihaksia viilauksiin ,niin siitä vaan.
Yleinen käsitys ja asian oikea laitahan on yleensä näissä piireissä
jotakin ihan muuta kuin synonyymeja.

Nii ja Jakob tuo roskaruoka juttu tarkotti että jos haluat lihat säilyttää, kun poltat rasvaa ,nii suosittelen proteiinipitoista ruokaa.

:david: :david: :david: :david: :david: :david:

Xtreme sanoi:
En viitsinyt koko kirjoitusta lainata, mutta tästä kohdasta nyt vaan olen kovasti eri mieltä, onhan se nyt täysin mahdollista että RASVAPROSENTTI tippuu, vaikka rasvan absoluuttinen MÄÄRÄ pysyisi samana tai jopa nousisi hieman mikäli lihasmassa kasvaa suhteessa enemmän!

Jos olen väärässä syytän siitä maalaisjärjen oikuttelua!

Nusnus, VITTU!!!
Näinhän se on, mutta arvaa jaksanko joka lauseen jälkeen laittaa selitystä ettei joku saatanan vatipää ala lisäileen.

Ja enkös minäkin jo sanonut että unohdetaan se SUHTEELLINEN rasvanmäärä. Sen nyt jokainen tietää, että rasvaprosentti putoaa, jos lihasta kasvaa ja läskiä ei tule lisää ainakaan samassa tahdissa. Sitä ei tässäkään ketjussa ole kukaan väittänyt. Lukekaa ne viestit ennen vastaamista.

sen haluisin savaga beastilta kuulla et mistäs oot tämän kaiken oppinu/luulet oppinees ja voit noin varmasti siitä puhua??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
huumor sanoi:
sen haluisin savaga beastilta kuulla et mistäs oot tämän kaiken oppinu/luulet oppinees ja voit noin varmasti siitä puhua??

Siks ku olen nero...ja on nuita kirjojaki tullu jokune luettua(aiheesta).

Savage Beast sanoi:
Siks ku olen nero...ja on nuita kirjojaki tullu jokune luettua(aiheesta).

Nyt ois ehkä parempi, että et jakele niitä totuuksia kun ne tuntuu vielä itselläsikin olevan vähän hukassa.

You can't build muscle on a sub-maintenance calorie
intake diet.

It may be a little harder, and it may require a little bit more
know-how and a little bit more conscientious effort, but it
can be done. The fact is, the obese state in humans and
animals is not universally correlated with absolute levels
of caloric intake and neither is the accrual of lean body
mass. The ability to realize changes in lean/fat ratios is
regulated by components of the automatic nervous system
working in concert with several endocrine hormones; this
is called nutrient partitioning. For example, certain betaagonist
drugs like Clenbuterol increase meat production in
cattle over 30% while simultaneously diminishing bodyfat
without increasing the amount or composition of their
feed. Other drugs, including growth hormone, certain
oestrogens, cortisol, ephedrine, and IGF-1 are all
examples of re-partitioning agents. All increase oxygen
consumption at the expense of fat storage--independent of
energy intake!

Drugs are not the only way to do this, however. It's true
that a significant component of this mechanism is
genetically linked, but specific nutrients, in specific
amounts, when combined with an effective training
programme, can markedly improve the lean/fat ratio of
adult humans.

Savage Beast sanoi:
En väitäkkään että tämä on ainut tapa ,tietysti kun rasvaa rupeaa
liika kertymään pudotetaan kaloreita.MUTTA jos olet näitä ruokailuja
ja aerobisia SÄÄNNÖLLISESTI harjoittanut keho "luopuu" rasvasta PALJON
helpommin.

Hmm.. Mistä tämän olet lukenut? en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. Voit olla hyvinkin oikeassa, mutta itse en ole moisesta hommasta koskaan kuullut. Nopeasti väittäisin, että tässä puhutaan toimivasta aineenvaihdunnasta.
Massakaudella en tarkoita turhia läskinkeräys sessiota,joista ei saa kuin
lihvan naaman ja mahan.Vaan kun kalorien saanti on noin1000-500kcal yli
kulutuksen.
150 syke sen takia kun se on rasvanpolttoa varten sopivalla alueella.
Käytännössä alue noin 70-80% maksimi sykkeestä.

voimahousu sanoi:
Sykkeessä on se pointti, että keholla on ns. rasvanpolttosyke -alue jossa olisi hyvä pysyä kun tekee aerobista polttaakseen rasvaa. Toi 150 tuntuu kyllä aika korkeelta, riippuen tietenkin yleiskunnosta, mutta mulla alkais mennä anaerobisen puolele tossa vaiheessa, ja sillä alueella rasvan palaminen suorituksen aikana hidastuu ja energiana käytetään hiilihydraattia. Lyhyesti sanottuna maitohaposta uudelleen generoitua glukoosia. Anaerobinen energiantuotto on kyllä tosi epätaloudellista, että siinä mielessä kyllä nostaa hiukan kokonaisenergiankulutusta, mutta ei suoraan rasvan palamista. Enempää ja tarkemmin en ala viilaamaan, koska en jaksa.

Savage Beast, boldattuun kohtaan haluaisin niitä kirjojen/tutkimusten viitteitä. Normaalisti "rasvanpolttosykettä" pidetään välillä 120-140. Mä taas uskon siihen, että mitä kovempaa juokset sitä enemmän kulutat. Toisaalta 200 sykkeellä ei varmasti jaksa kovinkaan kauaa juosta. Tässä suhteessa tuollainen 130+-10 on varmaan ihan jees syke, koska liikunnan kesto voi olla pitkä. vrt. 25min 150 syke vai 1,5h 130 syke. Kumpi kuluttaa enemmän? Minä en tiedä. Toki asiaan vaikuttaa todella moni asia, kuten juoksutekniikka. Tästä Rasvanpolttosykkeestä löytyy paljon keskustelua mm. tältä palstalta(sekä vastaan, että puolesta), selaile niitä niin saat hieman näkökulmaa asiaan.

Sitten se rasva vasta rupeaakin palamaan, kun "massakaudella "harrastat
tätä metodia ja sitten pudotat kaloreita(500-1000kcal).
Eli vielä kerran:Tällä konstilla rasva prosentti ei nouse taivaisiin "massakaudella" ,vaan sen hillitöntä kertymistä estetään(ja valmistellaan keho tulevaa varsinaista rasvanpolttoa varten)eli rasvaa palaa.

Edelleen on vain kysymys kokonaiskaloreista. Jos kulutat enemmän kuin syöt --> paino putoaa ja vice versa. montako kaloria sinun täytyy olla miinuksella, jotta paino putoaa kilon?

Jokainenhan saa uskoa mihin haluaa.Jos haluaa uskoa joihinkin lässynlässyn
lehtien "kromi ja valkosipuli kasvattaa"lihaksia viilauksiin ,niin siitä vaan.
No tästä ei varmaan ole ollut puhe. Harva täällä uskoo valosipuliin massanlisääjänä.

Yleinen käsitys ja asian oikea laitahan on yleensä näissä piireissä
jotakin ihan muuta kuin synonyymeja.
Tä?

Nii ja Jakob tuo roskaruoka juttu tarkotti että jos haluat lihat säilyttää, kun poltat rasvaa ,nii suosittelen proteiinipitoista ruokaa.

:david: :david: :david: :david: :david: :david:
[/quote]

Noi Daavidit voit jättää hieman vähemmälle. En minä noiden sinun kirjoitusten perusteella oikein jaksa uskoa, että olisit jonkinlainen guru näissä asioissa. Kirjoja täällä on monet muutkin lukeneet.

Timba79 sanoi:
Kiitti Jakob kun väänsit hienotunteisesti ja selkeästi rautalangasta. Mulla ei ois riittänyt kärsivällisyys.

Edelleen, mä haluan nähdä sen muutaman vuoden treenanneen joka naturaalina polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaaan. Ja edelleen niin, että se määrä on oleellinen, jotain satoja grammoja kuukausien aikana ei voi oleelliseksi sanoa.

Aamen. On se tietysti mukavaa, että on positiivisia ajatuksia tuosta lihasmassan nopeasta lisäyksestä, jopa miinuskaloreilla. Totuus on varmasti kyllä ihan muuta. Olen uudelleen heräämisen jälkeen treenannut reilu 4 vuotta ja kahden ensimmäisen vuoden aikana massaa tuli reilusti 20 kiloa lisää. Seuraavana kahtena vuotena on lähtenyt 6 kiloa (mukana tietty kiristelyä ja maltillista bulkkia). Nykyään ei ole mitään mahdollisuutta saada lihaa miinuskaloreilla näin natuna. Maltillisilla pluskaloreillakin se on vaikeaa. Toisaalta kiire tässä ei ole mihinkään. Olenkin ajatellut, että jos saan hankittua 1-3 lihaa vuodessa, ilman rasvan lisäystä, olen melko tyytyväinen.

Powerhousu sanoi:
Nusnus, VITTU!!!
Näinhän se on, mutta arvaa jaksanko joka lauseen jälkeen laittaa selitystä ettei joku saatanan vatipää ala lisäileen.

No ei nyt tarvi vetää mitään neekerin pallin kokoista vesimeloonia nenään, enkä epäillyt hetkeäkään etteikö tämä olisi sinulle ja Timballe päivänselvä asia, mutta kun aloittelijoiden osiolla ollan niin ajattelin asiasta mainita... :piis:

Päätä mäntyyn

Heh, tämähän on kuin sekoittelisi muurahais pesää puukepukalla.
En jaksa ruveta asiasta enää kinaamaan(vaikka sehän näiden palstojen
perimmäinen tarkoitus taitaa olla),koska tästä kasvaisi loputun eipäs,juupas
taistelu.Jotenka sovitaan nyt että aerobinen on täysin hyödytöntä ajanhukkaa
"massakaudella".Eikä aerobinen auta pitämään rasva% kurissa,paitsi
jos tiputat kaloreita.No niin ,onko kaikki nyt onnellisia.
Ps.Joillekin suosittelen tietosanakirjan avaamista kohdasta jossa kerrotaan
sarkasmista.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom