Kasvaako tällä safkalla patti?

Morjensta kaikki!
Ajattelin pistää tänne ruokavalioni arvosteltavaksi, joten kertokaa nyt suoraan, että onko tässä jotain pahasti vialla vai olenko oikeilla raiteilla :D

06:30 puuro maitoon + 2dl maitoa + 34g hilloa
08:00 palkkari (50g heraa + 40g maltoa)
10:00 25g hera + 75g kauralese
13:00 25g hera + 20g vehnälese + 20g öljy' + 10g pellavansiemenrouhetta
16:00 purkki tonnikalaa + 4dl maitoa + pastaa/riisiä
19:00 20g vehnälese + 2dl maitoa + 10g öljyä + 35g maapähkinöitä
22:00 35g kaseiinia + 20g öljyä

Noiden lisäksi syön vielä päivittäin kasan kasviksia ja hedelmiä sekä vitamiinit.
Makroravinteiden jakauma pp/hh/r 30/40/30 ja kaloreita tulee hieman yli 2500.
Tuohon kun vielä tulee ostettua muutaman kerran viikossa suklaata/karkkia niin paino nousee n. 0,3kg/viikko.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
näyttää pulveripainotteiselta, joku dietti menossa? Kai se patti kasvaa mutta itse lisäisin ruokaa ja kunnolla, kuolisin nälkään tuolla menolla.

näyttää pulveripainotteiselta, joku dietti menossa? Kai se patti kasvaa mutta itse lisäisin ruokaa ja kunnolla, kuolisin nälkään tuolla menolla.

Olen ihan samaa mieltä. Vähän voi nälkä tulla, kun ei ole paljon yhtään kiinteää ruokaa. Muutenkin kannattaa opetella syömään kunnolla normaalia ruokaa, eikä pelkkiä jauheita.

Ajattelin kyllä vaihtaa tuon illan kaseiinin rahkaan.
Eihän tuohon sitten jää kuin kaksi jauhodrinksua ja palkkari.
Koulussa nuo drinkit vain ovat niin käteviä, kun ei sinne oikein muuta ruokaa saa raahattua.

Niin ja ei tässä millään dietillä olla, kun paino kerran nousee...niin kuin jo aloituspostissa mainitsinkin.

Sahaajan ja mömmön kanssa samoilla linjoilla.
Ensin kannattaisi opetella syömään kunnolla, sitten lisätä siihen nuo jauhot, ne kuitenkin ovat LISÄravinteita. Niiden tarkoitus ei ole korvata oikeata, kiinteätä ruokaa.

Ja voi sinne kouluun toki ottaa jotain drinkkejä, mutta kannattaisi käyttää hyväkseen koulun ruokalan tarjontakin.

Itsekin vedin joskus pitkiä aikoja tällaista askeettista ruokavaliota, mutta kehitys ei kyllä ollut juurikaan nopeampaa kuin muulloin. Nyt syöminen on vapaampaa.

Tärkeimmät jutut:
- ruokaa(sisältää proteiinia jossain muodossa n.30g) ~3h välein
- Kaloreita tarpeeksi, en tiedä mittojasi, mutta jos paino nousee noilla määrillä, niin mikäs siinä.

Siinä oikeastaan tärkeimmät, joita sitten viilaa itselleen sopiviksi. (Nopeat hiilarit pois tai makrosuhteet "kuntoo" tai ei hiilareita illalla yms. yms.) Itse käytän lisäravinteita vain palautusjuomassa ja silloin kun pitää ottaa esim. reissuun protskua mukaan..

Yhteenvetona siis, että kyllä sä varmaan noilla pärjäät kun et vaan kyllästy. Kaloreita lisää sitten tuntuman mukaan.

Itsekin mietin, että minkä ihmeen takia kaikki mollaavat noita jauhoja.
Kai sitä nyt voi kaksi välipalaa protudrinkeillä korvata.
Ja kaloreitakin pitäisi tulla ihan tarpeeksi kun paino kuitenkin nousee.

Aikaisemmin söin ruokaa hieman yli 3000 kalorin edestä ja silloin paino nousi noin 7 kiloa kuukaudessa ja suurin osa läskinä.
Joten nyt ajattelin bulkkailla hieman maltillisemmin.

juu vaihda pari ruokaa kana fileeleen ja vaikka tummaan makaroniin. Kasviksia olisi syytä saada edes hiukan.

Aikaisemmin söin ruokaa hieman yli 3000 kalorin edestä ja silloin paino nousi noin 7 kiloa kuukaudessa ja suurin osa läskinä.
Joten nyt ajattelin bulkkailla hieman maltillisemmin.
Laittaisitko mitat ja oletko mies/nainen? Vaikea uskoa että hieman yli 3.000 kcal päiväannoksella paino nousee tasaisesti 7 kiloa kuussa. Sehän tarkoittaisi sitä että sun kokonaiskulutus liikunnat mukaan luettuna olisi noin 1.400 kcal päivässä.

Edit. Treenaatko aamulla?

Pelkkää pulveria, missä on läskisoossit ja perunat?:eek:

juu vaihda pari ruokaa kana fileeleen ja vaikka tummaan makaroniin. Kasviksia olisi syytä saada edes hiukan.
Miksi pitäisi vaihtaa kanafileeseen? Mitä parempaa siinä muka on?
Niin ja noista kasviksista sen verran, että aloitusviestissäni kerroin kyllä syöväni niitä päivittäina.
Markku sanoi:
Laittaisitko mitat ja oletko mies/nainen? Vaikea uskoa että hieman yli 3.000 kcal päiväannoksella paino nousee tasaisesti 7 kiloa kuussa. Sehän tarkoittaisi sitä että sun kokonaiskulutus liikunnat mukaan luettuna olisi noin 1.400 kcal päivässä.

Edit. Treenaatko aamulla?
Mies olen ja pituutta löytyy noin 170cm ja painoa noin 70 kiloa. Ja todellakin tuota painoa kertyi 7 kiloa kuukaudessa...kaloreita en niin tarkasti laskenut, mutta kyllä niitä reilusti yli 3000 tuli. Olen aina kadehtinut tyyppejä, jotka laihduttavat kolmella tuhannella kalorilla, kun itselläni tuo nostaa väistämättömästi painoa. Ehkä minulla vain on todella surkea aineenvaihdunta. Juu ja treenaan aamulla.
ueshiba sanoi:
Pelkkää pulveria, missä on läskisoossit ja perunat?
Miten niin pelkkää pulveria? Tuossa on ainoastaan kaksi proteiinijuomaa välipalana koulussa. Ja mitä ylivoimaista noissa perunoissa ja läskisoosissa muka on?

[QUOTE
Miten niin pelkkää pulveria? Tuossa on ainoastaan kaksi proteiinijuomaa välipalana koulussa. Ja mitä ylivoimaista noissa perunoissa ja läskisoosissa muka on?[/QUOTE]

Toi läskisoossi nyt oli vaan heitto, mut samahan se mulle on mitä sä syöt. Syö niin kun susta itestä hyvältä tuntuu.:rock:

Näyttää silti aika yksipuoliselta toi koko ruokavalio, ja
kuulostaa joltain bodarimeiningin hakemiselta.

IMO kannattas esim. vähintään käydä siellä koulussa käydä syömässä oikeeta ruokaa, vaikka vähän valikoiden ja vasta sitte täydentää sitä lisäravinteilla sen mukaan mitä tarvii.

Tosin, kai se patti kasvaa noillakin eväillä, mutta yksipuolinen ruokavalio on harvemmin muuten terveellinen.

Sillon ku ei oo mitään järkevää sanottavaa, kannattaa olla hiljaa.

Oho, mihis ton postasin... Oon sählänny jotain.

Maadoitusjohto sanoi:
Mies olen ja pituutta löytyy noin 170cm ja painoa noin 70 kiloa. Ja todellakin tuota painoa kertyi 7 kiloa kuukaudessa...kaloreita en niin tarkasti laskenut, mutta kyllä niitä reilusti yli 3000 tuli. Olen aina kadehtinut tyyppejä, jotka laihduttavat kolmella tuhannella kalorilla, kun itselläni tuo nostaa väistämättömästi painoa. Ehkä minulla vain on todella surkea aineenvaihdunta. Juu ja treenaan aamulla.
Mitoillasi asia kuulostaa heti uskottavammalta. Periaatteessa jos et liiku kovin paljon normaalisti, kuluksesi pitäisi olla noin 2.000 kcal päivässä, joten syömällä 3.500 kcal päivässä painosi pitäisikin nousta (jonkin aikaa) noin seitsemän kiloa kuukaudessa ja nestetasapainon vaihtelut +/- pari kiloa.

Ei kannata kadehtia ihmisiä jotka laihduttavat 3.000 kalorilla. He ovat joko lihaksikkaampia tai muuten isompia kuin sinä, tai sitten he liikkuvat huomattavasti enemmän. Samankokoisten, samanikäisten ja samaa sukupuolta olevien ihmisten peruskulutuksissa ei ole huomattavia eroja, poislukien jotkut harvinaiset sairaudet.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi: kyllä tuolla ruokavaliolla kasvaa patti, jos vaan treenaat lisäksi fiksusti. Painoa 0,3kg viikossa = melko kova tahti, kannattaa seurata myös vyötärön ympärysmittaa pitkällä tähtäimellä. Toki kun painosi nousee, niin myös keskimääräinen kulutus kasvaa.

Aika kone olet, jos oikeasti syöt säännöllisesti tuolla tavalla :)

Olen aina kadehtinut tyyppejä, jotka laihduttavat kolmella tuhannella kalorilla, kun itselläni tuo nostaa väistämättömästi painoa. Ehkä minulla vain on todella surkea aineenvaihdunta. Juu ja treenaan aamulla.

Ja minä kadehdin sinua, jos paino nousee noilla kaloreilla. Itsellä nousee varmaan vasta 5000kalorissa. Siinäpä onkin syömistä :(
Toki olet vain 70kg:nen.

sama se sille on mistä ne kalorit tulee. siis jauhoista vaiko kiinteästä ruoasta. joillakin on "tuskaa" syödä paljoa kiinteää ruokaa ja sen takia syövät aika paljon jauheita ja öljyä.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille pakkislaisille. Otinkin nyt neuvoistanne vaarin ja muokkasin aterioitani hieman monipuolisemmiksi. Löytyykö vielä jotain puutteita?
Tässä olisi siis versio 2.0.

06:30 40g aamunhyvä kaurahiutale + 200g raejuusto + 2dl maito + 34g hillo
08:00 palkkari (50g hera + 40g malto)
10:00 kouluruoka
13:00 25g hera + 20g vehnälese + 10g öljy + 10g pellavansiemenrouhe
16:00 tonnikala/seiti + pasta/riisi/peruna + 2dl maito + 125g maissi-herne-paprika
19:00 55g kananmuna + 30g reissumies + 8g voi + 35g maapähkinä
22:00 250g rahka + 20g öljy + 20g vehnälese

Näiden lisäksi sitten vielä vitamiinit ja johonkin väliin kasviksia ja vihanneksia :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom