Kasvaako lihakset vain nukkuessa?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kevyt penkkipäivä tulee otettua 2-3 kertaa kuussa,teen pitempää sarjaa sekä apuliikkeitä joita en muuten tee rinta/selkä päivänä,nyt olen treenannut tyyliin rinta/selkä...ojentaja/hauis....väli....rinta/selkä....ojentaja/hauis...jne joskus olkapäitä käsipäivänä.Täys lepoo 2-3 pv putkeen ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

semmosta..Miksi olkapäitä noin vähän? Mites jalat? Näköjään panostat aika reilusti tohon penkkimaksimiin :D

:offtopic:

Liikkeitä on tullut vaihdeltua ja toi TTT treeni kiinnostais mut sotkee muita treenejä,eikä meikäläisestä taida 4 välipäivää pitämään kun yhdelläkin tarvii ainakin vatsojapäästä vääntämään.:) .Käden ympärysmitasta on pitkälti kiittäminen paljosta penkkaamisesta(ojentaja kasvanut)maksimi noussut 90kg-160kg.Mut eipä sekään tunnu kehittyvän,viime treeneissä ainakin tuntu et tangossa oli koko ajan 10 kiloo enemmän kun oikeesti olikaan,syyksi luulisin et olin hierojalla pari päivää aikasemmin ja hierottiin ekaa kertaa kädet,nyki ja särki vielä penkki päivänäkin.Jos ei huomenna kulje niin pidän paussia koko maksimitouhusta ja alan kasvattamaan lihasta koivet ylhäällä tyylillä.:wall: .

Taidat olla näitä "Joo olen treenannut vuoden, jos nyt ei lasketa niitä viittä vuotta ennen sitä, jolloin treeni ei ollut suunnitelmallista ja väänsin vaan penkkiä ja hauista" - tyyppejä ;) Muuten kyllä tuo 38cm hauis ja 90kg penkki kuullostaa aika kovalta lähtötasolta...

semmosta..Miksi olkapäitä noin vähän? Mites jalat? Näköjään panostat aika reilusti tohon penkkimaksimiin :D

Tuota kaavaa olen noudattanut nyt kuukauden puoltoista,olkapäät saa kutaa penkissä ja jonkin verran selän teossa,sivut ja takaosat otan jossain välissä kerran viikossa parissa.

:offtopic:

Taidat olla näitä "Joo olen treenannut vuoden, jos nyt ei lasketa niitä viittä vuotta ennen sitä, jolloin treeni ei ollut suunnitelmallista ja väänsin vaan penkkiä ja hauista" - tyyppejä ;) Muuten kyllä tuo 38cm hauis ja 90kg penkki kuullostaa aika kovalta lähtötasolta...

Ennen tätä treenasin kymmenisen vuotta sitten ja sen jälkeen en punttiin koskenut vasta kun 14 kk sitten aloitin taas,sillon joskus treenasin vuoden ja sain penkistä 120kg.

Viimeksi muokattu:
Liikkeitä on tullut vaihdeltua ja toi TTT treeni kiinnostais mut sotkee muita treenejä,eikä meikäläisestä taida 4 välipäivää pitämään kun yhdelläkin tarvii ainakin vatsojapäästä vääntämään.:) .Käden ympärysmitasta on pitkälti kiittäminen paljosta penkkaamisesta(ojentaja kasvanut)maksimi noussut 90kg-160kg.Mut eipä sekään tunnu kehittyvän,viime treeneissä ainakin tuntu et tangossa oli koko ajan 10 kiloo enemmän kun oikeesti olikaan,syyksi luulisin et olin hierojalla pari päivää aikasemmin ja hierottiin ekaa kertaa kädet,nyki ja särki vielä penkki päivänäkin.Jos ei huomenna kulje niin pidän paussia koko maksimitouhusta ja alan kasvattamaan lihasta koivet ylhäällä tyylillä.:wall: .

Joo tänään oli penkki treenii ja kulki vanhaan malliin,edellis kerran takapakki johtui siis hieronnasta,ei tarvinnut laittaa vielä hanskoja naulaan,näillä mennään.:) .

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eikö ne lihakset muka syvässä unessa olekaan täysin lepotilassa. Jotenkin en usko tuohon että REM- unessa...
Saat ihan vilpittömästi olla jotenkin uskomatta, mutta syvässä unessa tapahtuu esimerkiksi unissakävelyt ja esimerkiksi niitä voi olla kokolailla hankala suorittaa lihakset täydellisen rentoina. ;)

Voihan lihakset olla syvässäkin unessa osan ajasta rentoina, kuten varmaan valvetilassakin, mutta REM-unessa ne ovat koko ajan rentoina. Onhan tämä opetettu jo aikanaan peruskoulussa, kuuluu siis mielestäni lähinnä yleissivistykseen tietää moinen.

// ShoGun

, mutta REM-unessa ne ovat koko ajan rentoina. Onhan tämä opetettu jo aikanaan peruskoulussa, kuuluu siis mielestäni lähinnä yleissivistykseen tietää moinen.

// ShoGun

Tapahtuukohan sitten tämä ns.Unihalvaus juuri tuossa REM-tilassa?Eilen oli aamuteeveessä siitä juttua.Ihan uus ja ehkä vähän pelottavakin juttu oli mulle....:(
Kuulema jokainen kokee sen kerran elämässään.Eli heräät kesken unien,ja et pystykään liikkumaan muutamaan minuuttiin.Keho ei vaan toimi:evil:

Onneksi ei tullu mulle silloin ku tein paloasemalle päivystyksiä:lol2: Varmaan mukava ois herätä piiparin pärinään ja et sitten pääsekään sängystä ylös.Siinä ois selitykset vähissä päällikölle:No ku en päässy ylös sängystä....:nolo:

Tapahtuukohan sitten tämä ns.Unihalvaus juuri tuossa REM-tilassa?Eilen oli aamuteeveessä siitä juttua.Ihan uus ja ehkä vähän pelottavakin juttu oli mulle....:(
Enpä ole moisesta kuulutkaan, mutta uskon kyllä hyvin, että voipi olla aika pelottava ja epämiellyttävä tilanne. Itselleni jo pelkästään se on äärimmäisen epämiellyttävää, kun oikein huolellisesti nukkuu kätensä päälle ja herää siihen, kun käsi on täysin "kuollut". Siinä saa sitten odotella, että tuleeko tunto takaisin vai ei.

Toissaviikolla juuri kävi niin, että nukuin molempien käsieni päällä, enkä meinannut päästä ollenkaan käsieni päältä pois. Hyvin vittumaista. :)

// ShoGun

Itselläni on ollut tuollainen unihalveuksen tyyppinen juttu muutamaankin otteeseen: stiä pyristelee itsensä väkisin hereille, että taas pystyy liikkumaan. Noin puoli minuuttia heräämisen jälkeen koko kropassa tuntuu outo puutuminen ja tuntee, kuinka veri rupeaa taas pikkuhiljaa kiertämään. Outo viilis. :rolleyes:

Itsekin muistan lukeneeni jostain, että REM-unessa ihminen on kaikkein rennommillaan. Kunpa muistaisi, mistä sen lukasin.

Jos kerta REM-unessa lihakset ovat täysin rentoina, niin eikös sillon paskojen kuuluisi valahtaa housuun?

Miten ihminen kierii jä pyörii sängyssä vaikka olisi täysin unessa? Luulisi, että nukkuessa lihakset tekevät minimaalisimman duunin verrattuna valveilla oloon, mutta kyllä ne lihakset kasvavat hereilläkin, mutta heikommin, kun nukkuessa.

mutta kyllä ne lihakset kasvavat hereilläkin, mutta heikommin, kun nukkuessa.[/QUOTE]

Kiitos,tulihan se vastaus sieltä,tuotapa itsekkin epäilin.

Jos kerta REM-unessa lihakset ovat täysin rentoina, niin eikös sillon paskojen kuuluisi valahtaa housuun?
Etkö oo ikinä nukkunu kunnolla? Ainahan silloin valahtaa paskat housuun, hengitys pysähtyy ja sydän ottaa myös lepiä hetken aikaa, eihän sekään koko aikaa jaksa hytkyä. :jahas: Tarkennetaan vaikka sen verran, että autonomisen hermoston hallinnassa olevat lihakset eivät rentoudu ainakaan kovin merkittävästi. Kas tässä vielä jotain iltojesi iloksi: ,

Suositut

Back
Ylös Bottom