Karatekan palautusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ailas
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Osaako joku vähän neuvoa...
Harjoittelen viikossa 3-5 lajitreeniä, 1-2 lenkkiä ja kotona kuntopiiriä 1-3(käsipainot, lihaskuntoliikkeet pallolla jne) tai salilla voimailua. En syö mitään lisäravinteita mutta olen täältä luetuilla neuvoilla muokannut ruokavaliota tukemaan harjoittelua.

Nyt ajattelin lisätä palautusjuoman. Tavoitteina on että palautuisi paremmin, ei tarvitsisi aina treenin jälkeen syödä hirveitä määriä (lajitreenit yleensä myöhään illalla) ja että lihas-/voimaharjoittelusta olisi jotain hyötyäkin.

Lajini on itsepuolustus- eikä ottelupainotteinen, eli ei siis kovin aerobinen, mutta ajattelin kuitenkin että juomassa pitäisi olla myös hiilaria. Olisiko puolet ja puolet hyvä?

Entä pitäisikö sen olla enemmän proteiinipainotteinen niinä päivinä kun harjoittelen vain salilla tai teen kotona kuntopiiriä?

Sitten vielä, tarjontaa on niin paljon että aloittelijan pää on vähän pyörällä (laadut, imeytymiset jne.). Hinnalla on jonkin verran merkitystä, esim. tulee ilmeisesti halvemmaksi sekoittaa itse kuin ostaa valmista. Jos joku jaksais tarttua siihen rautalankaan tai osais suositella tiettyä tuotetta niin :worship:

Ihan turhaa tuhlata rahoja humpuukiin. Mä juon pirkka appelsiini mehuu banaanin ja maitoo litran salin jälkeen. Kommentoikaa joku tätä ???

Ihan turhaa tuhlata rahoja humpuukiin. Mä juon pirkka appelsiini mehuu banaanin ja maitoo litran salin jälkeen. Kommentoikaa joku tätä ???

No pääasia on, että elimistö saa proteiiniä ja hiilihydraattia mahdollisimman nopeesti treenin jälkeen. Se on ihan sama tuleeko se sit palautusjuomasta vai ruoasta. Tossa sun ruokalistassa on sokeria ja proteiiniä ihan hyvin. En tiedä onko se sit halvempaa ku palautusjuoma, mutta voihan sen laskee jos mielenkiintoa riittää. Litrassa maitoa on 33 g proteiiniä ja banaanissa sokeria 18,3 ja loput tulee hyvin mehusta ja maidosta. Kaikki kunnossa mun mielestä.:)

Osaako joku vähän neuvoa...
Harjoittelen viikossa 3-5 lajitreeniä, 1-2 lenkkiä ja kotona kuntopiiriä 1-3(käsipainot, lihaskuntoliikkeet pallolla jne) tai salilla voimailua. En syö mitään lisäravinteita mutta olen täältä luetuilla neuvoilla muokannut ruokavaliota tukemaan harjoittelua.

Nyt ajattelin lisätä palautusjuoman. Tavoitteina on että palautuisi paremmin, ei tarvitsisi aina treenin jälkeen syödä hirveitä määriä (lajitreenit yleensä myöhään illalla) ja että lihas-/voimaharjoittelusta olisi jotain hyötyäkin.

Lajini on itsepuolustus- eikä ottelupainotteinen, eli ei siis kovin aerobinen, mutta ajattelin kuitenkin että juomassa pitäisi olla myös hiilaria. Olisiko puolet ja puolet hyvä?

Entä pitäisikö sen olla enemmän proteiinipainotteinen niinä päivinä kun harjoittelen vain salilla tai teen kotona kuntopiiriä?

Sitten vielä, tarjontaa on niin paljon että aloittelijan pää on vähän pyörällä (laadut, imeytymiset jne.). Hinnalla on jonkin verran merkitystä, esim. tulee ilmeisesti halvemmaksi sekoittaa itse kuin ostaa valmista. Jos joku jaksais tarttua siihen rautalankaan tai osais suositella tiettyä tuotetta niin :worship:

Hera80 900g EUR17.90
Malto6 1kg EUR6.10

Eli sinuna ostaisin noi kaksi (tai useampia kappaleita kerrallaa --> tulee halvemmaksi postikulujen kannalta) pussukkaa tuolta pakkotoiston kaupasta. Tosin kannataa varmaan ostaa ekaksi vain yksi pussi kumpaakin ja varmistaa, että pystyy juomaan jos on nirso maun suhteen, mutta noi maustetut herat ovat kyllä mielestäni tosi hyvän makuisia. Tai ainakin vadelma ja vanilja maut ovat (niitä olen vain juonut). Itse käyttäisin sinuna juuri mainitsemaasi 1:1 hiilareissa ja proteiineissa. Vaikka pari desiä heraa ja sitten maltoa vähän vähemmän.

Silti jos pystyt niin kannattaa vielä illalla syödä.

Kannattaa tosiaan treenipäivinä syödä ennemmän kaloreita. Proteiinia kannataa syödä joka päivä 2-4 grammaa per (rasvaton)painokilo.

katka rapu sanoi:

No en usko, että toi sun satsis hirveen paljoa halvemmaksi tulee. Ei toi kyllä kallista ole, kun ostaa perusheraa ja maltoa. Ja ei ne postikulutkaan niin kalliita ole jos ostaa suuremmissa erissä. Ei noi mitään humpuukkia ole -> ei tosin ihmeaineitakaan. Ja kyllä toi sunkin "resepti" on ihan hyvä. Kunhan vaan heti/mahdollisimman nopeasti lihakset saa proteiini ja hiilihydraattia. Totta kai jokin imeytyy hitaammin kuin toinen, mutta ei se ole niin tarkaa tai merkittävää.

Edit. MÄ OON HIDAS! Mortyr sano ihan samat asiat ku mä mutta nopeemmin.
:arvi: kuittaa...

mut siinä on myös se että noi jauhot maistuu pahalta. Ihan oikeesti ostin joskus jonku mauttoman ja se maistu joltain sulatetulta hiivalta.

mut siinä on myös se että noi jauhot maistuu pahalta. Ihan oikeesti ostin joskus jonku mauttoman ja se maistu joltain sulatetulta hiivalta.

Kokeileppas maustettua. On ehkä pikkase parempaa!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom