- Ikä
- 58
Moi,
Noin 5 kuukautta olen salilla käynnyt, 3 kertaa viikossa. Tekivät mulle jonkun ohjelman koko kropalle, tosin se oli niin kevyt, että kuukauden päästä rupesin sooloileen.
Aluksi oli siis joku 7 laitetta. Lisäilin varovasti painoja, ja otin jokusen laitteen mukaan. Jossain vaiheessa tajusin että olen salilla 3 tuntia putkeen. Se ei tunnu mukavalta, kun 8 tunnin työpäivän jälkeen katoaa 3 tunniksi salille, niin ei paljon lapsia ehdi sen päivän aikana nähdä :(
Sitten jossain luin että yli tunnin treeniä ei edes suositella, tosin jossain muualla luin jotain päinvastaista.
Jossain vaiheessa laitoin ihan liikaa painoja, ja kyynärpäästä ja jostain selkä/rinta/olkapäästä, alkoi tuntua kipua.
Nyt olen pienentänyt painoja ja pidentänyt sarjoja, ja kivut alkaa häipymään.
Tässä kuussa on tehnyt tämmöistä ohjelmaa:
(Koska kuntopyörä yms. ovat tylsiä ajattelin kävellä salille. Ja koska treeni kestää kauan, ja "laitteita" on nyt 12kpl (oli pahimmillaan 17kpl) niin jätin pois jalka koneet.)
Kävelen n.30-40min / n. 3km salille. (en ole tarkkaa aikaa ottanut)
Salilla aloitan 7 laitteen rundin ensin:
3 x(
10 x Vatsalauta oma paino.
15 x Selkäojennus oma paino.
15 x Vinopenkki laite 15+15 kg
15 x Kulmasoutu laite 15+15 kg
15 x Hausikääntö laite 30 kg
15 x Pystypunnerus laite 15+15kg
15 x Ojentajapunnerus talja 35kg
)
Yllä oleva setti siis kolme kertaa läpi, jonka jälkeen viellä:
3 x (
15 x Ylätalja niskan taakse 35 kg
15 x Pystysoutu tangolla 24kg
15 x Rintalihaskone 35kg
)
Nuokin kolme kertaa läpi, ja lopuksi viellä
3 x 30 x Vatsakone 35 kg
2 x 15 x Kiertovatsakone 35 kg (en tykkää tästä laitteesta ollenkkan)
Kävely kotiin sama n.30-40min / 3 km. (en ole tarkkaa aikaa ottanut)
Yhteensä aikaa menee mielestäni aika paljon eli joku 2 1/2 - 3 tuntia :(
Kiloja on kyllä lähtenyt (läskiä) n.10 kiloa, joten en sillein voi valittaa
Ajattelen että ehkä turhaan pistän sen 3 x 3 tuntia viikossa, omaa tyhmyyttäni. Ehkä parempaan tulokseen pääsisi, jos tietäisi mitä tekee Toisaalta pelkään että keksin vain tekosyitä vähentää treeniä, kas kun en ole liikuntaa ennen harrastanut yhtään.
Ehkä välipäiville pitäisi keksiä jokin lyhyt aerobinen juttu, ja sillä verukkeella sitten lyhentää treenipäivää tunnilla.
Nyt kun paino pudonnut 103kg - 93kg, niin alkaa tuo lihas puoli enemmän kiinnostaa, vaikka painoa pitää kyllä viellä pudottaa ainakin 10kg lisää.
Kuitenkin voisi nyt ehkä olla hyvä kohta lopettaa "kunto rinki" ja miettiä miten sitä voimaa voisi kehittää.
En oikein tiedä miten tässä kannattais edetä...
Noin 5 kuukautta olen salilla käynnyt, 3 kertaa viikossa. Tekivät mulle jonkun ohjelman koko kropalle, tosin se oli niin kevyt, että kuukauden päästä rupesin sooloileen.
Aluksi oli siis joku 7 laitetta. Lisäilin varovasti painoja, ja otin jokusen laitteen mukaan. Jossain vaiheessa tajusin että olen salilla 3 tuntia putkeen. Se ei tunnu mukavalta, kun 8 tunnin työpäivän jälkeen katoaa 3 tunniksi salille, niin ei paljon lapsia ehdi sen päivän aikana nähdä :(
Sitten jossain luin että yli tunnin treeniä ei edes suositella, tosin jossain muualla luin jotain päinvastaista.
Jossain vaiheessa laitoin ihan liikaa painoja, ja kyynärpäästä ja jostain selkä/rinta/olkapäästä, alkoi tuntua kipua.
Nyt olen pienentänyt painoja ja pidentänyt sarjoja, ja kivut alkaa häipymään.
Tässä kuussa on tehnyt tämmöistä ohjelmaa:
(Koska kuntopyörä yms. ovat tylsiä ajattelin kävellä salille. Ja koska treeni kestää kauan, ja "laitteita" on nyt 12kpl (oli pahimmillaan 17kpl) niin jätin pois jalka koneet.)
Kävelen n.30-40min / n. 3km salille. (en ole tarkkaa aikaa ottanut)
Salilla aloitan 7 laitteen rundin ensin:
3 x(
10 x Vatsalauta oma paino.
15 x Selkäojennus oma paino.
15 x Vinopenkki laite 15+15 kg
15 x Kulmasoutu laite 15+15 kg
15 x Hausikääntö laite 30 kg
15 x Pystypunnerus laite 15+15kg
15 x Ojentajapunnerus talja 35kg
)
Yllä oleva setti siis kolme kertaa läpi, jonka jälkeen viellä:
3 x (
15 x Ylätalja niskan taakse 35 kg
15 x Pystysoutu tangolla 24kg
15 x Rintalihaskone 35kg
)
Nuokin kolme kertaa läpi, ja lopuksi viellä
3 x 30 x Vatsakone 35 kg
2 x 15 x Kiertovatsakone 35 kg (en tykkää tästä laitteesta ollenkkan)
Kävely kotiin sama n.30-40min / 3 km. (en ole tarkkaa aikaa ottanut)
Yhteensä aikaa menee mielestäni aika paljon eli joku 2 1/2 - 3 tuntia :(
Kiloja on kyllä lähtenyt (läskiä) n.10 kiloa, joten en sillein voi valittaa
Ajattelen että ehkä turhaan pistän sen 3 x 3 tuntia viikossa, omaa tyhmyyttäni. Ehkä parempaan tulokseen pääsisi, jos tietäisi mitä tekee Toisaalta pelkään että keksin vain tekosyitä vähentää treeniä, kas kun en ole liikuntaa ennen harrastanut yhtään.
Ehkä välipäiville pitäisi keksiä jokin lyhyt aerobinen juttu, ja sillä verukkeella sitten lyhentää treenipäivää tunnilla.
Nyt kun paino pudonnut 103kg - 93kg, niin alkaa tuo lihas puoli enemmän kiinnostaa, vaikka painoa pitää kyllä viellä pudottaa ainakin 10kg lisää.
Kuitenkin voisi nyt ehkä olla hyvä kohta lopettaa "kunto rinki" ja miettiä miten sitä voimaa voisi kehittää.
En oikein tiedä miten tässä kannattais edetä...