Kapeasta penkistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _jjh
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...eli onko kapeassa penkissäkin tanko tarkoitus laskea rinnan päälle samalla tavalla kuin normaalissa penkissäkin vai rinnan alapuolelle?

Jostain luin, että se tehtäisiin tuolla jälkimmäisellä tavalla, mutta edellisen treenikerran jälkeen jäin sitten miettimään kumpi noista on "oikea" tapa.

Riippuu taas hieman tekniikasta mitä käyttää. Suurinosa varmaan vie käsivarsia suunnilleen kylkiä pitkin jolloin tankokin tulee hieman alemmaksi. Mä taas "vääräuskosena" (väitän, että ottaa paremmin ojentajiin) annan käsien olla reilusti irti kyljistä ja lasken tangon ylös rintaan.

itse lasken suunnilleen samalle kohtaa kuin normipenan (nännien kohdalle) samasta syystä kuin toolate eli ottaa parhaiten minulla ojentajiin sillä tavalla. riippuu tietysti henkilöstä.

Ja mun mielestä kapee kannattaa tehdä kädet kyljissä kiinni ja tanko lasketaan hiukan lähemmäksi napaa kuin tavallisessa penassa, minusta tämä ottaa paremmin ojentajiin ja saa rintaa hiukan pois siitä liikkeen alkuvaiheesta.

Itellä on ainakin pakko tehdä kylkiä myöten, muuten ranteet ja olkapäät sanovat työehtosopimuksensa irti. Ottaa kyllä hyvin ojentajiin noin(kin) tehtynä.

Minä teen mutkatangolla ja otekohta on aivan viiminen mutka, eli lähes yhdessä.

Mä lasken tangon kanssa rinnalle. Lähemmäs napaa jos lasken niin jokin hermo jää varmaan puristuksiin, peukaloa, etu- ja keskisormea pistelee aika inhottavasti..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jokanen on varmaan tehny a) kolmiopunnerruksia, jollon kämmenet on rinnan kohalla ja kyynerpäät irti kyljistä ja b) punnerruksia niin, että kyynerpäät on kyljissä ja kämmenet on lattiassa rinnan alapuolella. Sama juttu penkissä.. ollaan vaan selällään ja vastus tulee raudan painosta eikä omasta kropasta. Kumpikin toimii, joten ei toinen ole automaattisesti väärä.

VoimaSuomi sanoi:
tärkein asia kapeessa penkissä on, että kyynärpäät menee kylkii myöden!

olemme täysin samaa mieltä!
tarkoitushan on treenata ojentajia eikä avustaa olkapäillä tai rinnoilla...

zztop sanoi:
No se nyt on ihan sama meneekö liike kylkiä pitkin tai ei niin avustavia lihaksia tulee väkisinkin mukaan jos liikkeen tekee täydellä ROM:lla. Joillakin toimii kädet kyljissä ja joillakin ei. Itse olen vaihtanut kapean penkin jonkin aikaa sitten tuollaiseksi, että kädet menee sivulla ja toimii paremmin kuin "perinteisempi" versio.

zztop sanoi:
No kyllä etuolkapäät tulee mulla ainakin aika vahvasti mukaan, jos kyynärpäät kulkee kylkiä myöten. Silti teen liikkeen näin minimoidakseni rinnan epäsuoran rasituksen.

tuntuu se alku menevän kapeassa penkissä etuolkapäille melko reippaasti kun sitä tekee ylävatsan kohdalle kyynärpäät kyljissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom