Kapea penkki lähes yhtä vahva kuin leveä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on kapea penkki lähes yhtä vahva kuin leveä.
Eikös leveä saisi naisilla ollan. 5kg vahvempi kuin kapea (oon nainen).
Mihin tämä perustuu ja onko kovin oleellista?
Tekniikka pitäs olla kunnossa (salin gurut opettaneet).
Sarjapainot 3x10x40 (joo tiedän, teen vielä pienillä painoilla, mut kyllä se siitä nousee).

Jos tälle jotain kannattaa tehä, niin mitä?
Onko sitten esim etu- ja takareisissä sama juttu? Mulla on takareidet vahvemmat.

Kiva jos joku jaksaa vastailla 🙏

Ei se välttämättä niin ole. Jos harjoittelee kapeaa enemmän, voi kapea olla jopa kovempi tai täysin sama. Kapea on myös määritelmänä aika lavea. Missä sormet on merkkeihin nähden kun teet ns. normi otteella ja missä ne on kapealla tehdessä?

Ja onko mitään väliä kumpi sinulla on parempi? Jos tavoite on olla vahvempi penkissä, niin punnerra eniten siitä asennosta mikä luontaisesti on vahvin ja avut sitten tukemaan niitä heikkouksia.

Enempi kannatttaa puhua prosenteista kuin kiloista. Yleensä tosi kapee (kädet kaksi kämmentä normaalipenkkiä kapeemmalla) pitäs olla selkeesti huonompi, ku rintalihas ei pääse biin hommiin ja ojentajilta vaaditaan enemmän. Normaalipenkin leveys pitäs olla sellanen, että tanko rinnalla ranteet olis leveemmällä kuin hartiat.

Leveemmällä nostetaan enemmän, joten kannattaa siihen panostaa. Rauhallinen lasku ja ei pomppua alhaalla on hyvä lähtökohta rinnan työnteolle. Stoppi myös ok

Ei se välttämättä niin ole. Jos harjoittelee kapeaa enemmän, voi kapea olla jopa kovempi tai täysin sama. Kapea on myös määritelmänä aika lavea. Missä sormet on merkkeihin nähden kun teet ns. normi otteella ja missä ne on kapealla tehdessä?

Ja onko mitään väliä kumpi sinulla on parempi? Jos tavoite on olla vahvempi penkissä, niin punnerra eniten siitä asennosta mikä luontaisesti on vahvin ja avut sitten tukemaan niitä heikkouksia.
Sormet on kapealla karhennusten alussa eli on aika kapee. Leveessä keskisormi on sen merkin kohdassa. En oo kovin leveäharteinen vaan aika sirorakenteinen jos sillä merkitystä.
Ei väliä mulle kumpi parempi vaan mietin vaan että onko mun rinta sit tosi heikko.
Enempi kannatttaa puhua prosenteista kuin kiloista. Yleensä tosi kapee (kädet kaksi kämmentä normaalipenkkiä kapeemmalla) pitäs olla selkeesti huonompi, ku rintalihas ei pääse biin hommiin ja ojentajilta vaaditaan enemmän. Normaalipenkin leveys pitäs olla sellanen, että tanko rinnalla ranteet olis leveemmällä kuin hartiat.

Leveemmällä nostetaan enemmän, joten kannattaa siihen panostaa. Rauhallinen lasku ja ei pomppua alhaalla on hyvä lähtökohta rinnan työnteolle. Stoppi myös ok
Mä panostan leveeseen penkkiin ja teen sitä ememmän. Siinä teen stoppeja ja pinnapenkkiä yms, mut myös ihan suoria 3x10 -sarjoja.

Tee toi kapeemmat selkeesti tuota nykyistä leveemmällä. Jos sulla normipenkissä on keskari merkissä, tee 2 ja 4 sormee per puoli kapeempia versioita apuna. Aina se levein ei oo se paras ja sen takia tollanen hieman maltillisempi oteleveyden vaihtelu auttaa sua löytään niitä omia vahvuuksia paremmin. Stoppaatko rinnalla? Mikä sulla on leveen paras sarja ja mikä ton tosi kapeen?

Tee toi kapeemmat selkeesti tuota nykyistä leveemmällä. Jos sulla normipenkissä on keskari merkissä, tee 2 ja 4 sormee per puoli kapeempia versioita apuna. Aina se levein ei oo se paras ja sen takia tollanen hieman maltillisempi oteleveyden vaihtelu auttaa sua löytään niitä omia vahvuuksia paremmin. Stoppaatko rinnalla? Mikä sulla on leveen paras sarja ja mikä ton tosi kapeen?
Oon joskus tehnykki niin, mut kokeilen uudestaan.
Leveessä penkissä teen tällä hetkellä 3x3 stopilla ja sen jälkeen 2x10 tai pinnapenkki tms. Kapeen teen usein 3x10.
Leveen paras on 3x3x50 stopilla ja kymmenen toiston sarja 40kilolla ja jää varaa ehkä 1 tai 2.
Kapeessa 3x10x40 mut siinä ei oo varaa kuin max 1. (Noloa nää minipainot🙈)

Älä nolostele turhia. Kaikki aloittaa jostain. Mulla on aika liuta naisia mukana valmennuksessa ja iso osa kisaa. Ellet mukaan hyppää, suosittelisin tekeen penkkiä aika usein, selkeellä sarjavaralla, mutta isolla määrällä. Ja 10 alkaa oleen kyllä tosi pitkä sarja jo. Toisaalta sit liika lyhyttä ei kannata tehdä, vaikka voima oliski se pääasia.

Älä nolostele turhia. Kaikki aloittaa jostain. Mulla on aika liuta naisia mukana valmennuksessa ja iso osa kisaa. Ellet mukaan hyppää, suosittelisin tekeen penkkiä aika usein, selkeellä sarjavaralla, mutta isolla määrällä. Ja 10 alkaa oleen kyllä tosi pitkä sarja jo. Toisaalta sit liika lyhyttä ei kannata tehdä, vaikka voima oliski se pääasia.
Viä vuosi sitte treenasinkin ajatuksena se, että voimaa tehään ja kisoihin joskus, mutta kehonrakennus alkoi kiinnostaa enemmän nii muutin treenejä. Penkin jätin näin, että tulee lyhyttä ja pitkää sarjaa molempia.
Onko 3x3 liian lyhyt sarja?

Mulla aika monet voimailijat valittelee, että vaatteet jää pieniksi :) No sitä 3x3 olis fiksua vaihdella ja bodyhommiin aika turhaa sit lopulta kuitenkin. Enempi liikevaihtelua ja fokusta ylärintaan.

Mulla aika monet voimailijat valittelee, että vaatteet jää pieniksi :) No sitä 3x3 olis fiksua vaihdella ja bodyhommiin aika turhaa sit lopulta kuitenkin. Enempi liikevaihtelua ja fokusta ylärintaan.
Tavoitteena on, että mullaki jää vaatteet pieniksi😀
Joo, mäpäs kokeilen näillä neuvoilla, kiitos!🙏🙂

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom