Kansalaisaloite: Laissa määritettyjen tuomioiden korottaminen seksuaalirikoksista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää tunnistautua esim. verkkopankkitunnuksin allekirjoottaakseen. Eli ei.

Enpä taida allekirjoittaa. Ongelma kun ei ole laissa, vaan siinä mistä päästä asteikkoja oikeusistuimet antavat tuomioita. Ja sitten esimerkiksi tämä kohta: "Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö
vähintään viideksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi vankeuteen"

Aloin tässä omaa menneisyyttä miettimään ja seukkasin 18 vuotiaana 14 vuotiaan kanssa ja tulihan siinä pantuakin, seurusteltiin tuosta vielä 8 vuotta eteenpäin, mutta tuon ehdotuksen mukaan minut olisi pitänyt laittaa vähintään viideksi vuodeksi vankilaan. Ei nyt omasta mielestäni olisi ollut kovinkaan reilua. Ja olen kyllä sitä mieltä, että selkeistä tapauksista annetaan liian lieviä tuomioita, mutta ongelma on enemmänkin siellä oikeusistuimissa eikä laissa. Vähimmäisrangaistuksia korottamalla voi paskalla tuurilla joutua istumaan hyvinkin pitkäksi aikaa hyvinkin kyseenalaisesta syystä.

Enpä taida allekirjoittaa. Ongelma kun ei ole laissa, vaan siinä mistä päästä asteikkoja oikeusistuimet antavat tuomioita. Ja sitten esimerkiksi tämä kohta: "Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö
vähintään viideksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi vankeuteen"

Aloin tässä omaa menneisyyttä miettimään ja seukkasin 18 vuotiaana 14 vuotiaan kanssa ja tulihan siinä pantuakin, seurusteltiin tuosta vielä 8 vuotta eteenpäin, mutta tuon ehdotuksen mukaan minut olisi pitänyt laittaa vähintään viideksi vuodeksi vankilaan. Ei nyt omasta mielestäni olisi ollut kovinkaan reilua. Ja olen kyllä sitä mieltä, että selkeistä tapauksista annetaan liian lieviä tuomioita, mutta ongelma on enemmänkin siellä oikeusistuimissa eikä laissa. Vähimmäisrangaistuksia korottamalla voi paskalla tuurilla joutua istumaan hyvinkin pitkäksi aikaa hyvinkin kyseenalaisesta syystä.
Ei sitä pakko ole allekirjoittaa. Vapaaehtoisuuteen perustuva juttu. Henk koht on vaan pidempään jo harmittanut lukea uutisointeja joissa raiskauksista ja hyväksikäytöistä jaetaan aivan lapsellisia tuomiota.

Olen lukenut, että syy lyhyihin vankilatuomioihin ja ehdonalaisiin seksuaalirikoksissa on se, että pitkät tuomiot ovat helvetin kalliita yhteiskunnalle. Eli rahaa pitäisi repiä jostain, että budjetti kestäisi. Joko lyhentää muiden rikoksien tuomioita tai repiä se raha jostain ihan muualta.

Olen lukenut, että syy lyhyihin vankilatuomioihin ja ehdonalaisiin seksuaalirikoksissa on se, että pitkät tuomiot ovat helvetin kalliita yhteiskunnalle. Eli rahaa pitäisi repiä jostain, että budjetti kestäisi. Joko lyhentää muiden rikoksien tuomioita tai repiä se raha jostain ihan muualta.
Tai alentaa vankeinhoidon kustannuksia. Tai ulkoistaa vankeinhoito kokonaan Venäjälle.

Kallista tai ei. Antaa todella hienon yhteiskunallisen viestin kun jaetaan ehdollisia esim tälläisistä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013032216725719_uu.shtml
10v lapsiaan hyväksikäyttänyt isä tuomittiin ehdolliseen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288335053979.html
Alaikäisen raiskaus. 2v ehdollista.

Googlettamalla näitä löytyy kummasti lisää

Allekirjoitin ja omasta mielestä vankeinhoidon kustannuksia voitaisiin vähentää, riippuen mistä syystä on määrätty vankeuteen. Tämähän edellyttäisi sitä että vankila johon joutu, määräytyisi rikoksen mukaan. Eli jos olet vaikka murhannut ihmisen, niin en näe syytä miksi ei voitaisiin tuomita huonompiin oloihin kuin esim. Varkaudesta tuomittu.

Onko nää aloitteet samalla vammaisella tasolla mitä addressit? Eli yhtä tyhjän kanssa.

Porukka tehtailee aloitteita siihen tahtiin että valtiovalta tekee taatusti jonku liukuhihna ratkaisun näiden käsittelyyn. Harmi että kohta hyvätkin aloitteet hukkuu kaikenlaisiin detalji aloitteisiin.

Ootetaan nyt ekaks mitä tapahtuu turkistarhaus ja tasa-arvoiselle avioliitto aloitteelle ennen kuin tehdään uusia.

e: tää nyt ole suoraan kannanotto tätä aloitetta vastaan, ihmettelempä vaan kun noita syntyy kuin sieniä sateella...

Porukka tehtailee aloitteita siihen tahtiin että valtiovalta tekee taatusti jonku liukuhihna ratkaisun näiden käsittelyyn. Harmi että kohta hyvätkin aloitteet hukkuu kaikenlaisiin detalji aloitteisiin.

Ootetaan nyt ekaks mitä tapahtuu turkistarhaus ja tasa-arvoiselle avioliitto aloitteelle ennen kuin tehdään uusia.

e: tää nyt ole suoraan kannanotto tätä aloitetta vastaan, ihmettelempä vaan kun noita syntyy kuin sieniä sateella...
Toistaiseksi se kuitenki menee silleen et jos ton 50k ääntä saa kasaan ni esitys menee sinne minne pitääkin eli päättäjille. Toki mukavampaahan se on kitistä foorumeilla asiasta, sen sijaan että edes yritetään tehdä asialle jotain oikeasti.

p.s tämä ei ole hyökkäys sinua kohtaan. Yleisesti vaan mainitsin.

Jep suomes ajatellaan noin että vankilas ei voi pitää jengiä kauaa koska yks vanki maksaa melkeen 250€ päiväs yhteiskunnalle. Mikä vittu on vialla? Toi suomen oikeusjärjestelmäki on nii järjetön et ei ikinä tuu mahtumaan mun päähän miten paska se voikaan olla.

Hei nyt mä tajusin sen! Hyvinvointivaltio tarkottaa sitä että vankila on kuin hotelli.

IMO vitun älytöntä, että vankiloiden taso on niin korkea ettei raiskaajille ym. voida antaa pitkiä vankeusrangaistuksia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom