Kannettavasta kuva telkkuun??

Ikä
45
:itku: joo joo,tiedän.tästä on ollut keskustelua aiemmin,mutta en saanut vastausta.elikkäs.KUINKA SAAN KANNETTAVASTA KUVAN TÖLLÖÖN?ääni menee koneelta kuuloke kohdasta viritinvahvistimeen kahdella rca piuhalla(pun. ja valkea).kuvaa olen yrittänyt saada eri piuhalla(keltainen rca) suoraan telkun etupaneelista kohdasta video.juuri näin mulla on kytketty ps2,ja ei mitään ongelmaa ole ollut.nyt en vaan saa kuvaa koneelta ulos.ohjelmistoina on winamp ja media player.täytyykö niitä jotenkin muokata,vai onko koneessa itsessään joku jippo,joka on off-asennossa?ei näy kuva ei...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Musta leski sanoi:
:itku: joo joo,tiedän.tästä on ollut keskustelua aiemmin,mutta en saanut vastausta.elikkäs.KUINKA SAAN KANNETTAVASTA KUVAN TÖLLÖÖN?ääni menee koneelta kuuloke kohdasta viritinvahvistimeen kahdella rca piuhalla(pun. ja valkea).kuvaa olen yrittänyt saada eri piuhalla(keltainen rca) suoraan telkun etupaneelista kohdasta video.juuri näin mulla on kytketty ps2,ja ei mitään ongelmaa ole ollut.nyt en vaan saa kuvaa koneelta ulos.ohjelmistoina on winamp ja media player.täytyykö niitä jotenkin muokata,vai onko koneessa itsessään joku jippo,joka on off-asennossa?ei näy kuva ei...
Onko sulla kannettavassa mitä liitäntöjä video-outille?
Tärkeää on laittaa "display properties/settings" valikosta toinenkin "kuvaruutu", eli tässätapauksessa se on telkkari päälle.

Ihan sama mitä ohjelmia sulla on koneella, jos asetukset ja liitännät on oikein, niin telkkarista pitäisi näkyä sama mitä kannettavan ruudustakin.

No mulla lähtee toi keltainen piuha tollasesta kohdasta(ainut mahdollinen),jossa on s kirjain ja sen vieressä neliölaatikko jonka oikealla puolella on nuoli.muuhun se ei käy.ja mistäs mä laitan ton display properties/settings päälle???kiitos kiitos kiitos...

Ohjauspaneeli -> näyttö -> asetukset -> lisäasetukset -> S3display. Ja sieltä pitäis saada vaihdettua tv:seen.. :)

Itse tappelin joskus saman asian kanssa niin, että melkein heitin koko töllön parvekkeelta alas. Elikkä tässä ohjetta, jos kannettavassasi on s-videoliitäntä (kyllä siinä sellainen pitäisi olla jos se ei satu olemaan joku läppärin prototyyppi vuodelta -79).

1) tv:stä löytyy s-videoliitäntä:

- kytke johto läppärin ja tv:n välille (joko suoraan siihen s-videoliitäntään tai sitten scartin kautta. Jos laitat scartin kautta niin varmista manuaalista, että kyseinen scart tukee s-videota).

- mene windowsin työpöydälle ja paina hiiren oikeaa korvaa. Sieltä
properties-->settings-->advanced--intel extreme graphics-->graphics properties. Nyt avautuu ruutu, jonka vasemmassa reunassa on television ym kuvaa (tämä ilmeisesti vain tapauksessa että sulla on XP). Sieltä sitten klikkaat tv:n kuvaa. Jos kuvaa ei tule niin vaihtoehtoja on useita. Todennäköisin syy on se, että resoluutiota on liikaa tai samaisesta ruudukosta löytyvä tv:n värijärjestelmän säätö on väärin (laita sinne PAL-järjestelmä käyttöön).

2)tv:ssä ei s-videon tukea

Käy ostamassa jostain sähköliikkeestä komposiittimuunnin (parin sokeripalan kokoinen liitin), jonka laitat s-videojohdon ja scartin väliin. Nyt kuva muuttuu komposiittisignaaliksi ja näkyy tv:ssä. Kuvan laatu hieman kärsii, mutta pystyy hyvin vielä katsomaan leffoja.

Saikohan tästä kaikesta selvää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom