Kannettavaan lisäkaiuttimet.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Tarvisin kannettavaan lisäkauittimet eli millaiset kannattaisi hankkia.

Kriteerit: Edullinen hinta(alle 50e), hyvä ja tehokas ääni.

Millaiset siis kannattaisi ostaa, olen ihan pihalla tuon laajan valikoiman takia. Ehdotuksia? Esim. verkkokauppa.comista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ostin Altec Lansing CS21- merkkiset. Ainakin Mikrobitti-lehden vertailussa olivat parhaat. Subbari + kaksi satelliittia ja ovat ihan ok. Hinta oli jotain 90e toimituskuluineen, eli menee yli sun kriteereistä mutta jos ei tee tiukkaa niin harkitse.

Ja sehän täytyy muistaa, ettei HiFi-ääntä saa tuohon hintaan. Mä ostin ne siksi, että kuuntelen paljon musiikkia pelkästään koneella, eikä tietsikoiden valmiista saippualaatikoista juuri ääninautintoa saa.

Logitech Z-3. Siistin näköset ja hyvä ääni, erillinen äänenvoimakkuuden säätö palikka johon saa liitettyy kätevästi kuulokkeetkin. Hintaa verkkokaupas reilu 60e.

ozzie sanoi:
Mä ostin Altec Lansing CS21- merkkiset. Ainakin Mikrobitti-lehden vertailussa olivat parhaat. Subbari + kaksi satelliittia ja ovat ihan ok. Hinta oli jotain 90e toimituskuluineen, eli menee yli sun kriteereistä mutta jos ei tee tiukkaa niin harkitse.

Ja sehän täytyy muistaa, ettei HiFi-ääntä saa tuohon hintaan. Mä ostin ne siksi, että kuuntelen paljon musiikkia pelkästään koneella, eikä tietsikoiden valmiista saippualaatikoista juuri ääninautintoa saa.

Juu itelläkin noi altecit ja hyvin pelittää.
Mutta tosiaan jollain 50 eurolla saa varsin päteviä kaiutinpaketteja. Tietokoneella musiikkia kuunneltaessa on hyvä tiedostaa, minkä tasoiset kaiuttimet tarvitaan. Jos kuunnellaan pakattua formaattia (mp3:sia) niin menetetään jo sitä myötä paras äänenlaatu. Vielä kun käytetään integroitua äänikorttia, niin siinä vaiheessa ei kannata enää järin paljon panostaa kaiuttimiin.

m1ka- sanoi:
Logitech Z-3. Siistin näköset ja hyvä ääni, erillinen äänenvoimakkuuden säätö palikka johon saa liitettyy kätevästi kuulokkeetkin. Hintaa verkkokaupas reilu 60e.

Ostin tänään nuo!!

Mutta mikä on ongelma, kun subbari ei kuulu ollenkaan (kaikki piuhat on oikein ym.)? Musiikki kuuluu kaiuttimista, mutta subbarista ei. Täytyykö muuttaa jotain tuolta ohjauspaneeli -> äänet ja äänilaitteet??
Siis kyseessä on kannettava (uusi siemens), äänilaitteena näkyy vain Realtek AC97 Audio. Pitäisikö tuossa olla logitech z 3 vai tarkoittaako tuo jotain äänikorttia siis vaan?? Myöskään ei ole mitään hyötyä vaikka vaihdan kaiutinmallin listasta ihan miksi tahansa.
Olen ihan pihalla näistä hommista. :(

Ei ohjauspaneelista tarvitse mitään muuttaa, toi Realtek on integroitu äänipiiri. Luultavasti subbarin takana on pienehkö säätönamiska subbarille, joka on tällä hetkellä nollassa. Koita kattoa, jos se on siitä kiinni.

Anonymous sanoi:
Ei ohjauspaneelista tarvitse mitään muuttaa, toi Realtek on integroitu äänipiiri. Luultavasti subbarin takana on pienehkö säätönamiska subbarille, joka on tällä hetkellä nollassa. Koita kattoa, jos se on siitä kiinni.

No ei ollut se.

Ei stana, oon puupää :david: . Kaiutinpiuha koneen päästä ei ollut kokonaan pohjassa. Hiukan kireä, täytyy painaa kunnolla ihan pohjiin..

No selvis tämäkin.

Äänen toisto hyvä, olen kokeillut vasta n. 20% volyymitasolla, kun lapsi nukkuu päiväunia. Mutta hyvältä kuulostaa äänet hiljaisemmallakin volyymilla.

Logitech z3 :thumbs:

Nostetaans tästä nyt melkee kolme vuotta vanha keskustelu; eli onko hyviä ehdotuksia läppärin äänentoistoon, mitään mullistavaa ei ole hakusessa, lähinnä että vois telkkaria kattoa sitä kautta. Eli kohtuullisen halvat sais olla ja onko viisampi ostaa esimerkiksi Logitechin Z10 kajarit kun joku vastaavan hintanen 2.1 sarja?? esim logitech Z4 -> http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/250&cl=gb,en
tai Z10 -> http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/202&cl=gb,en

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom