"Kannattaako" tehdä rikosilmoitus? (bileet ja tappelu)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janpa
  • Aloitettu Aloitettu

Janpa

päk in pisnes
Elikkäs tämä ois voinu varmaan mennä tonne tyhmiin kysymyksiin, mutta tälleensä tämä saa enemmän huomiota... Modet siirtäköön tän tonne lakiosastolle, jos näkevät sen paremmaksi...

Tilanne aika perinteinen, ala-ikäsillä bileet, porukka humalassa, porukkaa tulee kuokkimaan --> tappelu.

Eräs vuoden vanhempi tyyppi (herra x) tuo jollekkin juomat, alkaa tönimään yhtä toista --> kaveri osuu oveen --> ovi paskaks.
X lähtee jonnekkin, joku soitti tälle että saa maksaa oven ja karmit, tämä tulee takas vissiinkin veljensä (herra y) kanssa ja jonkun kaverin (herra z)...

Näitä yritetään poistaa paikalta puheen voimin, tilanne alkaa lämpenemään, kaveriani vissiinkin repästiin paidasta ja tällä repes paita... Menen huutamaan että rauhottukaa, seuraava muistikuva on kun minua kuristetaan takaapäin ja raahataan ulos...

Sitten 3 iskua naamaan "vapareita", pääsen poissa tästä, sitten muistan kun joku kuristaa mua edestä, kuristan takasin ja painan tämän tyypin seinää vasten, sitten saa uudestaan nyrkistä naamaan ja kohta taas joku kuristaa mua takaa ja taas tulee "vapareita"... Viimesellä lyönnillä multa aukeaa silmä-kulma, verta tulee, joku tulee kiikuttamaan mua sisälle ja nämä yrittää repiä mua vielä ulos...

Tällä välin kun oon vessassa tota naamaa peilistä tuojottelemassa, niin kaveri on siinä ulkona... Kaveri vissiinkin käy lyömässä tätä herra X tällä välin, X yrittää lyödä takasin, kaveri väistää ja osuu vissiin tämän kaverini tyttö-kaveria käteen...

Nämä vissiinkin lähtee sitten siinä välissä poissa, kun oon vessassa paikattavana... Porukka ihan sekasin, tytöt itkee jne.

Lähen sitten käymään polilla, ton silmä-kulman liimaamaan umpeen. Kaulassa kuristus-jälet näkyy selvästi, silmä-kulmassa noin 3cm "viilto", vissiinkin sormus tms.

Tänään pitäs käydä naama kuvauttamassa ja ottamassa lääkärin lausunto "vammoista", eilen yöllä hoitaja sano että ehdottomasti ilmotus asiasta... Nytten vähän oksettaa (aivotärähdys?), en tiedä johtuuko iskusta vai siitä kun tämän tapahtuman jälkeen join vielä 2 olutta ja yhen jallukolan siinä klo. 2.30.

Herra Z oli selvinpäin (kuski) ja herrat X ja Y kanssa "melkein" selvin...

Kuulema tämä Y, X:än veli, oli aika kuset housussa tämän tapauksen jälkeen ja uhkasi jotakin jos asia menee poliisille. Ilmeisesti tajusi mitä tästä voi seurata jos juttu menee eteenpäin...

Asiaa hankalottavia juttuja: ala-ikäset ja alkoholi, miten tähän oikein poliisilla suhtaudutaan? kaveri löi kanssa ja minä kuristin yhtä, mutta ei alotettu hommaa... Asiat on vähän vielä auki, kun viime yönä tapahtu. Tällä mun "turpiin" mättäjäisillä on todistajia, tosin kaikki humalassa...
Miten oikein nämä vaikuttavat asiaan?

Mitä tästä oikein nytten seuraa jos teen ilmotuksen? Rahan "toivossa" tekis kyllä todellakin mieli tehdä toi ilmotus...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Herra x:hän tässä on vastuussa, koska sun profiilin mukaan, sä olet 17v ja sanoit sen olevan ''vuotta vanhempi'' jolloin se on se vastuussa oleva henkilö, varsinkin ku oli tuonu alaikäsille alkomahoolia.

Muut jatkakoon tota selvittämistä... Pahoinpitelystä saa jopa vankeustuomion, varsinkin, kun on täysikänen.

Jotakin korvauksiahan sää siitä saisit... saatetaan puhua jopa tuhansista euroista

Edittiä: voithan sä sen tehä ihan vittuillessas siis rikosilmotuksen

Menen huutamaan että rauhottukaa, seuraava muistikuva on kun minua kuristetaan takaapäin ja raahataan ulos...

Tämä on varmaan aika oleellinen kohta asian selvittämisessä, eli mitä teit ennenkuin sinua alettiin kuristamaan?

Herra x:hän tässä on vastuussa, koska sun profiilin mukaan, sä olet 17v ja sanoit sen olevan ''vuotta vanhempi'' jolloin se on se vastuussa oleva henkilö, varsinkin ku oli tuonu alaikäsille alkomahoolia.
Roskaa :david:

Jotakin korvauksiahan sää siitä saisit... saatetaan puhua jopa tuhansista euroista

Voihan sitä puhua vaikka mistä, mutta tuhansia euroja tuosta ei kyllä saa mitenkään.

Oikeuteen vaan niin saat rahaa ja saavat jannut opetuksen eivätkä toivottavasti saa enempää pahaa aikaan muille. Ei tuommosta tartte alkaa kenenkään katteleen.

No veikkaan että sulle siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa.

Rikosilmoitusta vaan tekemään!

Olisi mukava jos veromarkkojani ei käytettäisi tämän asian puimiseen virallisia teitä pitkin jos kuitenkin puhutaan pikkuvekeistä.

Ilman muuta kantsii tehdä ilmoitus! Herra X:hän syyllistyi selkeästi ainakin pahoinpitelyyn ja toisen omaisuuden rikkomiseen. Onko Y:n uhkailusta jotain todisteita?
Varmastikin sinulle tulee rikosilmoituksesta enemmän hyötyä kuin haittaa.

Olisi mukava jos veromarkkojani ei käytettäisi tämän asian puimiseen virallisia teitä pitkin jos kuitenkin puhutaan pikkuvekeistä.

Eiköhän niitä veromarkkojas käytetä paljon turhempaankin :D

Että mikäs siinä, rahat pois vaan pojilta ;)

Haavojen nuoleminen ja paskajuttujen sikseenjättäminen on aliarvostettua... rapatessa nääs tahtoo roiskua.:arvi:

Rahan "toivossa" tekis kyllä todellakin mieli tehdä toi ilmotus...
Tämä nyt kyllä on typerän kuuloista "että jos vaikka siltä sais rahaa", kun tärkeintä olisi saattaa tieto asianomaisille viranomaisille ja saada tyyppi/tyypit poseen. Älä välitä niistä uhkauksista paskaakaan, tuollaisten kusipäiden kuuluu saada tuomio, oli kuinka mitätön sakkorangaistus tahansa. Heillä voi olla todennäköisesti ennestäänkin jotain rikoksia taustalla tai sitten jatkossa voi tulla lisää.

Roskaa :david:

Voihan sitä puhua vaikka mistä, mutta tuhansia euroja tuosta ei kyllä saa mitenkään.

edittiä: Meni ihan vituiks tuo quottaaminen.

Joka tapauksessa, kyllä vaan se aikuinen on vastuussa siitä. ja mitä tulee korvausvaatimuksiin, nii ei ehkä mitään tuhansia, mutta useempi satanen.

Haisee selvästi pimeäksi tutkittavalta jutulta ;)

Nuolkaa haavanne, jos ei ole selvää kuvaa tapahtumista ja jokainen on saanut ja ottanut. Tuollaisessa jutussa ole kuin monta rikoksesta epäiltyä, kun kaikilla on naamassa vekkiä.

Muutaman sata euroa saat korvauksia. 300 - 500e. Ja kaveri joutuu ne aikanaan maksamaan, kun menee kesatoihin tms. Mielestani tuommoiset nyrkittajat pitaa pistaa maksamaan sakkonsa. Hyvaksyisin ehka jonkun reilun anteeksipyynnon ja vapaaehtoisen rahallisen korvauksen ilman mitaan sen kummempia uhkailuja tai uhoamisia. Mutta jos nyt et tee rikos ilmoitusta niin ne herrat tuntevat itsensa ihan kuninkaiksi Tony sopraanoiksi joille kukaan ei uskalla mitaan. Ajateleppa etta jos ne hakkaisivat sinut uudelleen koska teit rikos ilmoituksen niin lahella olisi ettei hakki heiluisi. Varsinkin jos sielta tuurilla loytyisi pari muutakin rotosta taustalta. Se olisi jo vakavaa jopa suomessa. Ja kylla ne sen tietavat eli tuskin on sisua kostaa. Kostaminen on suomessa kovasti raskauttava tekija. Kuvaa erityista suunnitelmallisuutta.

a) Sovitte keskenänne sulle pari sataa kivusta ja särystä ja kaikki jättää viralliset tahot pois. Luulis paikalle tulleiden tappelijoiden ymmärtävän näin olevan parempi
b) Poliisia tuskin kiinnostaa fakta, että bileissä alaikäiset joivat. Kyllä niitä enempi kiinnostaa se pahoinpitely
c) Toteennäyttökysymykset voi ola vaikeita. Kysele eka vähän ympäriinsä löytyykö todistajia tukemaan sun versiota jos oikeuteen mennään.
d) Korvauksia ei tule kuin satoja euroja (mutu) ja lyöjä ei varmasti saa kuin sakkoja jos on ensikertalainen ja yhtä vekkiä pahempaa ei tullu.

Paskahommahan tollainen vapareiden lyönti on ja kyll jotain oikeutta täytyy hakea. Muuten jää kaduttamaan kuinka sitä oli lammas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom