Kananmunat?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän sitä aina silloin tällöin tulee vedettyä raakana, muistan kun olin vielä pieni(lapsi) nii isi veti raakoja kananmunia 4-6 ja raakaa naudanlihaa 400g. Silloin ei tiedetty salmonellasta jne. mitään eli nykyään ei syö, mutta ennen kyllä..:urjo: Ei kai niitä kannata paljoa vetää raakana, en tiedä vielä henki pihisee! :rock:

keskikokoisia munia pitää olla 10 kappaletta eli uksi rasiallinen kerralla jos ottaa pelkästä valkuaisesta
30-35g prodea,helpommaksi ja halvemmaksi tulee nautiskella proteiinijuomia..
ja munathan maistuu ihan paskalle!!:urjo:

Niin jos on ANOREKTIKKO joka korvaa ruuan yms. prodejuomilla, pitää syödä ruokaa ja kaikkee muuta kivaa ja vetää bonuksena se produt. Ei kananmunia kannata korvata millään jos tykkää...

Mömmö sanoi:
Niin jos on ANOREKTIKKO joka korvaa ruuan yms. prodejuomilla, pitää syödä ruokaa ja kaikkee muuta kivaa ja vetää bonuksena se produt. Ei kananmunia kannata korvata millään jos tykkää...

No jaahas.

Kyllä mäkin vedän mielummin vaikka proteiinijuoman, kuin 5-10 kananmunaa. Helpompaa, parempaa, halvempaa..

Ei, en ole anorektikko. Mutta vedä sä vain esim. koulussa, tai muualla kun on vaikeaa syödä, noita kananmunias.:rolleyes:

Edit:
AGR sanoi:
Oon vetäny raakaa munaa poskeen jo aikojen alusta asti...
hehe, oli pakko.. :)

Mömmö sanoi:

itsestäsi taidat puhua 177cm ja 70kg!
16-vuotiaanahan sitä tietää jo kaiken,

Mömmö sanoi:
Hmm ja olet miljonääri. Kanamunasta nautitut proteiinit ovat todella kalliita jopa proteiini drinksut tulevat halvemaksi ja ne ovat paljon helpomipia tehdä.:D

NGV sanoi:
Hmm ja olet miljonääri. Kanamunasta nautitut proteiinit ovat todella kalliita jopa proteiini drinksut tulevat halvemaksi ja ne ovat paljon helpomipia tehdä.:D

No ei kananmunasta hankitut protut todellakaan "todella kalliita" ole, muna on törkeen hyvä lisä safkoihin, itse syön joko paistettuna, mikrossa lämmitettynä (tosi kätevä ja hyvä) tai harvemmin keitettynä. En raakana syömistä suosittele tuon biotiini-jutun vuoksi, sekä olen lukenut että raakana syötynä keho pystyy hyödyntämään vain puolet munan proteiinista.

kohtis sanoi:
No ei kananmunasta hankitut protut todellakaan "todella kalliita" ole,

jos 10 munaa maksaa 1,50-2 euroa ja niistä napatuista valkuaisista saa sen 35g protua niin sehän tulee aivan hemmetin kalliiksi vaikka kk tasolla laskettuna.
jos päivässä ottaa vaikka 70g munista eli kaksi ateriaa,se on saatana 600 munaa KUUKAUDESSA!!:hyper: :hyper:
tai puolitettunakin 300 munaa kuukaudessa..vuodessa hitto 7200 munaa naamaan...

kohtis sanoi:
En raakana syömistä suosittele tuon biotiini-jutun vuoksi, sekä olen lukenut että raakana syötynä keho pystyy hyödyntämään vain puolet munan proteiinista.

Lähteitä lähteitä. Biotiinista olen lukenut sadasta lähteestä, mutta että hyötysuhde pienenisi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paitsi että kananmunan aminohappokoostumus on miltei sama kuin äidinmaidon (=liki täydellinen) Kananmuna sisältää lähes kaikkia ihmisen tarvitsemia ravintoaineita. Kivennäisaineita siinä on vähemmän kuin lihassa mutta esimerkiksi B12 vitamiinin lähteenä se on verraton.

Kaikki jauhaa jatkuvasti tuosta keltuaisen kolesteroolista mutta Nyttemminhän uudet tuulet puhaltavat vähän siihen suuntaan ettei se veren kolesteroolia nostaisikaa ja on jossakin (en muista missä) jopa mainittu että 5 kokonaista kananmunaa kärsisi huoletta syödä jos ei ole valmiiksi korkea kolesterooli..

Itse syön kananmunia vaihtelevasti päivittäin 3-10 enkä niitä keltuaista enää nykyjään ole mitenkään erotellut. Toistaiseksi eivät veriarvot ole heiluneet suuntaan taikka toiseen.

Loistava iltapala :thumbs:

Edit:
Valtion ravitsemusneuvottelukunnan mukaan kananmuna kuuluu suositeltavaan ruokavalioon. Määrällisiä suosituksia kananmunien käytöstä ei ole annettu.

Tuosta juttua kanamunan kolesteroolista
http://www.finfood.fi/finfood/kanan...FD92A921F76231B8C2256B5F003CB03A?opendocument
Ja muutenkin
http://www.finfood.fi/finfood/kananmuna.nsf/haku/27CBD47AF7D363F7C2256B5900493217?opendocument

"Ravinnon kolesterolilla on jonkin verran vaikutusta veren kolesterolin määrään, mutta normaalisti elimistön omat säätelymekanismit pystyvät huolehtimaan kolesterolitasapainon säilyttämisestä. Tällöin kolesterolin imeytyminen suolistosta vähenee, kun tarjonta ruoan mukana lisääntyy. Toisaalta mitä enemmän ruoasta saadaan kolesterolia sitä vähemmän elimistö kolesterolia tuottaa. Siksi kolesterolin määrä elimistössä lisääntyy terveellä ihmisellä yleensä vain vähän saannin lisääntyessä."

Ja laskekaa se rasvajakauma saamastanne ravinnosta muutenkin kuin että tuijotatte vain "paharasva-hyvärasva" mielessä kaikkea mitä suuhunne panette!!!

AGR sanoi:
Oon vetäny raakaa munaa poskeen jo aikojen alusta asti 3-6 päivässä. Ei oo mitään paskatautia tms. tullu.

itellä sama juttu, pari kuukautta vedin silleen, et päivässä tuli syötyä 6 kappaletta raakoja munia. mitään sivuvaikutuksia en huomannut, tiiä sitten miten arvot heitteli. kyllä niitä uskaltaa vetää vaikka kuinka :thumbs:

Mömmö sanoi:
Niin eli onko raakojen kananmunien syönti silloin tällöin ihan ok vai jopa vaarallista? :anssi: Kokemuksia?:worship:

Itse vedän raakana 4*4 eli 16 kananmunaa päivässä, ei tunnu missään, rikkoo munat vaan kuppiin ja sekottaa haarukalla, ja menee alas kuin räkä.
Tällä hetkellä munia saa 1 € 10 kpl, eli ei kovin kallista ole, ja onhan yhdessä munassa paljon potkua, kun ottaa huomioon, että siitä syntyy uusi elämä toisissa olosuhteissa.
Kolestroli on pahasta niille henkilöille jotka sitä sairastaa tai on taipumusta siihen.
Eli munia vaan naamaan.:kippis1:

Gdane sanoi:
Kaikki jauhaa jatkuvasti tuosta keltuaisen kolesteroolista mutta Nyttemminhän uudet tuulet puhaltavat vähän siihen suuntaan ettei se veren kolesteroolia nostaisikaa ja on jossakin (en muista missä) jopa mainittu että 5 kokonaista kananmunaa kärsisi huoletta syödä jos ei ole valmiiksi korkea kolesterooli..

Olen nähnyt vilauksen artikkelista, joka puoltaa tämän. Kolesterolia ei imeydy kuin murto-osa kananmunista

Gdane sanoi:

Ah, kyllä Suomessa ollaan menossa parempaan suuntaan. Todellakin kananmunalle ei tarvitse vetää kriittistä rajaa muussa kuin rajatapauksissa (valmiiksi korkea kolesteroli jne.). Vanhat uskomukset joutavat romukoppaan. Ihmiset, jotka eivät seuraa aikaansa paasaavat vieläkin keltuaisen kolesterolista. Kannattaa seurata aikaa:)

Doggoned sanoi:
Olen nähnyt vilauksen artikkelista, joka puoltaa tämän. Kolesterolia ei imeydy kuin murto-osa kananmunista
Mieksei imeytyisi? Ja vielä, miksi tuo imeytymättömyys olisi hyvä asia? :)

Critter sanoi:
Mieksei imeytyisi? Ja vielä, miksi tuo imeytymättömyys olisi hyvä asia? :)

Lukaiseppas vähän aiempia posteja...
Ravinnon kolesterolilla on jonkin verran vaikutusta veren kolesterolin määrään, mutta normaalisti elimistön omat säätelymekanismit pystyvät huolehtimaan kolesterolitasapainon säilyttämisestä. Tällöin kolesterolin imeytyminen suolistosta vähenee, kun tarjonta ruoan mukana lisääntyy. Toisaalta mitä enemmän ruoasta saadaan kolesterolia sitä vähemmän elimistö kolesterolia tuottaa. Siksi kolesterolin määrä elimistössä lisääntyy terveellä ihmisellä yleensä vain vähän saannin lisääntyessä.

Gdane sanoi:
Lukaiseppas vähän aiempia posteja...
Mutta ei tuo nyt vieläkään kerro minulle miksi se kolesteroli ei imeytyisi. Kyllä minä sen tiedän, että sen (kolesteroli imeytymisen) vaikutus kuolleisuuteen on minimaalinen, mutta ei se tarkoita, etteikö se imeytyisi.

Back
Ylös Bottom