- Ikä
- 44
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Xtreme sanoi:...RASVASTA muodostunut kolesteroli hapettuu joutuessaan tekemisiin otsonin kanssa, jota löytyy verisuonien seinämistä!
edit. Ja 110% kannatus ZeiZei:n lausumalle!!!
Dynamite88 sanoi:kananmunat on just loistavia, eikös yks muna sis. noin 12g protskua, en oo kyl yhtää varma mut jostai jotai luin tommosta. korjatkaa jos oon vääräs
neutraali sanoi:varmuuden vuoksi on kyllä syytä keltuaisia välttää IMO eli jos 7munaa syö niin ei kaikkia kokonaisina vaan esim 2kokonaista ja lopuista pelkät valkuaiset mukaan, valkuaista nyt ei todellakaan tarvitse välttää.
o, siis 100g:tä kohden, mutta keltuainenhan on n30% koko munan painosta eli aikalailla samoissa roteiini määrissä pyöritään per muna(keltuainen/valkuainen).skuge sanoi:Oliko muuten keltuaisessa jopa enemmän protua kun valkuaisessa, näin muistelen.
neutraali sanoi:varmuuden vuoksi on kyllä syytä keltuaisia välttää IMO eli jos 7munaa syö niin ei kaikkia kokonaisina vaan esim 2kokonaista ja lopuista pelkät valkuaiset mukaan, valkuaista nyt ei todellakaan tarvitse välttää.
Rowdy sanoi:Onko kenelläkään tietoa salomonella tapauksista, jossa tartunta on nimenomaan tullut suomalaisista kananmunista? entä raaka naudan jauheliha?
Porkkanaraastin sanoi:Tai sitten käy mittauttamassa parin viikon kanamunabulkin jälkeen kolesterolitasot.
ylikuntoilija sanoi:Näin aluksi veikkaisin, että tarkoitat happiradikaaleja yleensäkin, sillä otsonia, joka toki on erittäin voimakas hapettaja, uskotaan pystyttävän muodostamaan ainoastaan yhden tyyppisistä, harvinaisemmista happiradikaaleista elimistössä (esim. PNAS-artikkeli). Solumme eivät suurista otsonipitoisuuksista tykkää, siksi tätä epäilen. En tosin ole aihetta sen kummemmin penkonut
astro sanoi:Summa summarum:
Kananmunat:
-halpoja
-paljon protskua
-ei hiilaria
-helppoja
-ei nosta kolesterolia (mikäli sillä on ylipäätänsä mitään merkitystä terveydelle)
-kananmunankeitin on kätevä
-salmonellaa ei saa
Ainoa mikä mua hiukan huolestuttaa on arakidonihappo, mutta hyviä puolia on niin paljon että so not.
Mitä syötte keitettyjen kaniksien kanssa? Mulla menee yleensä silli (stockan tiskiltä $$$) tai abban savukalatahna.
2viikkoa on aivan liian lyhyt aika tuohon, sanotaan että puolivuotta-vuosi.Porkkanaraastin sanoi:Tai sitten käy mittauttamassa parin viikon kanamunabulkin jälkeen kolesterolitasot.
niin, mitäpä vitun väliä niillä korkeilla kolesteroleilla on, ei jumalauta!astro sanoi:-ei nosta kolesterolia (mikäli sillä on ylipäätänsä mitään merkitystä terveydelle)
.
neutraali sanoi:2viikkoa on aivan liian lyhyt aika tuohon, sanotaan että puolivuotta-vuosi.
niin, mitäpä vitun väliä niillä korkeilla kolesteroleilla on, ei jumalauta!
edit: itse uskon että munat nostaa kolesterolia reilusti syötynä, esim 7munaa keltuaisineen päivässä on jo aika saatanan paljon.
neutraali sanoi:niin, mitäpä vitun väliä niillä korkeilla kolesteroleilla on, ei jumalauta!
edit: itse uskon että munat nostaa kolesterolia reilusti syötynä, esim 7munaa keltuaisineen päivässä on jo aika saatanan paljon.
Blacebo sanoi:Näistä kolesteroleista jauhetaan kyllä sit kaikenlaista legendaa. Terveellä ihmisellä ei järkevissä määrin syödyn kolesterolin määrällä ei ole mitään vaikutusta kehon sisäisiin kolesteroliarvoihin.
neutraali sanoi:niin, mitäpä vitun väliä niillä korkeilla kolesteroleilla on, ei jumalauta!
Critter sanoi:WHO:n INTERHEAT-tutkimuksessakaan (mukana 52(?) maata) ei löydetty yhteyttä korkeiden kolesteroli-arvojen ja sydäntautikuolleisuuden välillä.
Cockton sanoi:Eikä sen puoleen kuitujen osuudesta sv-tautien ehkäisyssä.