Kananmunan valkuaiset eroteltuina pöntöstä

Ikä
38
Ois se vaan hienoa jos jostain löytäis niitä valkuaisia eroteltuina ja purkitettuina. Monien bodareitten treenivideoissa näkyny. Tietääkö kukaan mistä niitä voi saada, vai pitääkö lähtä kattelemaan rapakon toiselta puolen... :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Popmachine sanoi:
Ois se vaan hienoa jos jostain löytäis niitä valkuaisia eroteltuina ja purkitettuina. Monien bodareitten treenivideoissa näkyny. Tietääkö kukaan mistä niitä voi saada, vai pitääkö lähtä kattelemaan rapakon toiselta puolen... :rolleyes:

Kananmunavalkuaisjauhoa leipomosta. :)

Critter sanoi:
Hei oikeesti, miksi kukaan tyhmä ostaisi tuollaisia? Kaupasta saa, tiedoksi vaan, kananmunia euron kilo.

Minä tyhmä ostan, koska tuo on helppo (=nopea ja siisti) tuote. Käsittelyn avulla siitä on tullut helppoa nestettä juoda ja roskis ei mene lattialle valuvaksi keltuaisten takia. Jotkut tyhmät vain haluavat maksaa helpommasta elämästä. Anteeksi.

Sama mulla, oon valmis muutaman sentin maksamaan siitä ettei tartte alkaa lutraamaan niiden kuorien ja keltuaisten kanssa... Aluksi ei ollu ongelmia mutta reilun vuoden jälkeen ois kivaa vaihtelua sen sotkemisen sijaan suoraan pullosta pannulle se massa kaataa :)

taisto sanoi:
Minä tyhmä ostan, koska tuo on helppo (=nopea ja siisti) tuote. Käsittelyn avulla siitä on tullut helppoa nestettä juoda ja roskis ei mene lattialle valuvaksi keltuaisten takia. Jotkut tyhmät vain haluavat maksaa helpommasta elämästä. Anteeksi.

Miksi erotella keltuainen ja valkuainen toisistaan? Miksi tyytyä valkuaiseen, kun samassa munassa olisi tarjolla aminohappoprofiililtaan parempaa proteiinia? Miksi jättää eräs maailman parhaista vitamiinipommeista syömättä? Miksi syödä vitamiinit purkista, kun ne saisi luonnollisessa muodossaan? Miksi ottaa rasvalisää, kun keltuaisesta saisi samat rasvat kuin esim. oliiviöljystä?

Paljon kysymyksiä, löytyykö vastauksia? :whip:

Toi Claras de Huevo ois just bueno mulle :) Äkkiä kauppoihin tuota, onhan meitä "bodareita" sen verran että varmaan saisivat tota ihan kivasti myytyä :)

Niin kananmunahan on suurimmaksi osaksi proteiinia ja rasvaa. Sillä on myös korkea kolesteroliarvo 360mg/100g ja KAIKKI siitä on keltuaisessa.

Critter sanoi:
Miksi erotella keltuainen ja valkuainen toisistaan? Miksi tyytyä valkuaiseen, kun samassa munassa olisi tarjolla aminohappoprofiililtaan parempaa proteiinia? Miksi jättää eräs maailman parhaista vitamiinipommeista syömättä? Miksi syödä vitamiinit purkista, kun ne saisi luonnollisessa muodossaan? Miksi ottaa rasvalisää, kun keltuaisesta saisi samat rasvat kuin esim. oliiviöljystä?

Paljon kysymyksiä, löytyykö vastauksia?

Vastasin jo olevani olevani laiska ja tyhmä. Eikö se riittänyt?

1. Helppous: Vaikka suomessa ei saisikaan salmonellaa raaoista kananmunista niin tuollaisen valmisteen voi kaataa kurkusta alas ilman pelkoa. Kokonais suoritus alle 30s, sisälle 30 grammaa prodea. Kustannus: 85c.

2. Keltuaisessa mahdollisesti piilevä kolesteroliriski. Vaikka keltuainen ei aiheuttaisi kaikille ongelmia niin en halua tehdä itselläni ihmiskokeita. Syön keltuaisia munakkaissa.

3. Tykkään Berocasta. Aamu ei olisi aamu ilman ihanan makuista Berokka-lasillista. Siinä vitamiinit tulevat iloiten elimistöön ja mieli piristyy. Huomasitko, kysyit saman vitamiini kysymyksen kahteen kertaan? Lue vastaukseni kahdesti niin saat vastauksen molempiin.

4. Virgino-rypsiöljy maistuu hyvälle. Kananmuna "taitaa" olla kuitenkin eläinperäinen tuote ja otan mieluusti osan rasvoista kasvispohjaisena. Rasvoissakin tulee muoteja, välillä kaikki ottavat pelkästään kasvispohjaisia ja välillä pelkästään eläinpohjaisia rasvoja. Itse kokeilen ottaa vuodesta toiseen molemmista lähteistä. En tiedä kuka on aina oikea profeetta, vähennän riskia jä kuuntelen kaikkia.

Eipä noita kysymyksiä ollut kovinkaan montaa. Laita lisää jos kiinnostaa (kuten kiviäkin varmasti kiinnostaa).

taisto sanoi:
2. Keltuaisessa mahdollisesti piilevä kolesteroliriski. Vaikka keltuainen ei aiheuttaisi kaikille ongelmia niin en halua tehdä itselläni ihmiskokeita. Syön keltuaisia munakkaissa.

a) Kananmuna kohottaa kolesteroliarvoja n.10 000 ihmisellä Suomessa
b) Noillakaan ihmisillä kolesteroli tasot eivät kerro sydäntautiriskiä.

Sorry, nyt kauppaan. Vastaan noihin kolmeen myöhemmin :worship:

Critter sanoi:
So? Mitä väliä?

Kohonnut veren kolesteroli lisää vaaraa valtimon seinämän ”kalkkeutuman” eli ateroskleroosin syntymiseen. Seurauksena valtimo voi ahtautua ja tulee esimerkiksi sepelvaltimotaudin oireita. Koska elimistö kykenee valmistamaan kolesterolia myös itse, sitä ei tarvitse saada ruoasta. Ruoasta tulevan kolesterolimäärän olisi suositeltavaa jäädä alle 300 mg:n päivässä. Yhdessä kananmunan keltuaisessa on kolesterolia noin 230 mg, lähes päivittäisen suosituksen verran.

Artemis sanoi:
Kohonnut veren kolesteroli lisää vaaraa valtimon seinämän ”kalkkeutuman” eli ateroskleroosin syntymiseen. Seurauksena valtimo voi ahtautua ja tulee esimerkiksi sepelvaltimotaudin oireita.

Lisääkö? Kerro minullekin, mistä tällaisen tiedon olet löytänyt :worship:

Artemis sanoi:
Koska elimistö kykenee valmistamaan kolesterolia myös itse, sitä ei tarvitse saada ruoasta. Ruoasta tulevan kolesterolimäärän olisi suositeltavaa jäädä alle 300 mg:n päivässä. Yhdessä kananmunan keltuaisessa on kolesterolia noin 230 mg, lähes päivittäisen suosituksen verran.

Ja suosituksen ovat laatineet?

No voi roflcopter...

Jos ketjun aloittaja haluaa ostaa valkuaisia pöntöstä, niin miksi juttu menee taas kerran kananmunien terveellisyyteen... :rolleyes:

En tiedä tuosta valkuaisen juomisesta, on ollu puhetta että vain puolet siitä imeytyisi..?

Suositut

Back
Ylös Bottom