Kananmunan valkuainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Onko kenelläkään tietoa, jos tätä herkkua voisi tilata jostain purkissa? Ei jauheena vaan mieluusti nestemäisenä :)

Kaupoista ei kyllä löydy.

Idea pakkiksen kauppaan? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kenelläkään tietoa, jos tätä herkkua voisi tilata jostain purkissa? Ei jauheena vaan mieluusti nestemäisenä :)

Kaupoista ei kyllä löydy.

Idea pakkiksen kauppaan? :D

Nestemäisenä se on suoraan munassa, ei muuta kuin keltuiaset viemäriin ja valkuiset lasiin, itse vedän 4 kertaa päivässä 5 munan satsin, helppoa, eikä maistu edes pahalta, alas menee kuin räkä :)

Sain Scaneggiltä muutama vuosi sitten kilon valkuaisjauhoa "testiin". Eivät suostuneet myymään minulle sitä, antoivat ilmaiseksi että voin maistaa: tiesivät että en ostaisi. Se on aivan karmean makuista!

Loistavaa asiakaspalvelua. Olen äärimmäisen tyytyväinen heidän toimintaansa. Jos näin ei olisi tapahtunut, niin minulla olisi nyt 20 kg kilon säkki tuota jauhoa käyttämättömänä nurkassa.

Valkuaisjauhossa on hyvin vahva sitrusmainen, pistävä sivumaku. Kyseessä mitä ilmeisemmin säilöntäaine. Kokeilin tehdä siitä vaikka mitä erilaisia ruokia - kaikki meni pilalle, ei niitä voinut syödä. Paitsi leipomukset. Pannukakussa jauhe oli ok, kun oli muitakin ainesosia makua lieventämässä. Silti se pannukakkukin maistui vähän oudolle, olisi varmasti pitänyt tehdä vähän "epäterveellisempi" versio ja peittää makua esim. rasvalla tms.

Elintarviketeollisuudessa käytetään tällaista valkuaisjauhoa aika paljon - silloin kun se on vain yksi pieni ainesosa esim. leivoksessa. Makua ei tällöin huomaa, se katoaa vehnäjauhojen, lisäaineiden yms. myötä. Kotiruuassa on vaikeampi päästä tällaiseen tasapainoon kun ei ole satamäärin emulgointi yms. aineita käytössä. Mieluummin erottelee ne valkuaiset ihan tavan kananmunista esim. munakasta tehdessä.

Tällä hetkellä Scaneggillä ei näytä olevan valkuaisjauhoa enää myynnissä - en ainakaan löytänyt. Sen sijaan myyvät nestemäisessä muodossa olevaa valkuaismassaa. Sitä en ole kokeillut, voi olla ihan hyvän makuista. Kannattaa tsekata minkä hintaista se on - jos kuvittelee käyttävänsä kilon massaa viikossa. Avattu paketti kun ei näytä säilyvän pitempään.

Tämä nyt ei kamalasti auta, mutta threadin aloittaja varmaan etsi jotain vastaavaa tuotetta.

Espanjassa olen ostanut Pascualin (paikallinen Valio..) valkuaistölkkejä. Litran tölkki siis sisältää 30 valkuaista, ja hinta pyörii siinä 40-50 sentin paikkeilla. Valkuaiset ovat pastoroituja, joten niissä ei ole salmonellaa. Ainot miinuspuoli on, että tökit pitää säilyttää jääkaapissa vaikkei niitä olisi avattukaan. Päiväykset ovat yleensä 6 viikkoa.

http://www.lechepascual.es/c2_1.php?parent=F&id_producto=50

Tämä on siis se tölkki, joska puhuin. Tuotteista löytyy näköjään myös 1 kg kananmunia (kuorettomina):

http://www.lechepascual.es/c2_1.php?parent=F&id_producto=21

(Ja olihan tuolla näköjään pelkkiä keltuaisiakin, mutta niitä tuskin kovin moni pakkislainen tahtoisi...:D )

Tänään löytyi Prisman hyllyltä nestemäistä valkuaista, merkkiä 2 chicks. Brittiläistä tavaraa, menee huomenna kokeiluun!

Tänään löytyi Prisman hyllyltä nestemäistä valkuaista, merkkiä 2 chicks. Brittiläistä tavaraa, menee huomenna kokeiluun!

Yritin kuvahakea googlella antamasi merkin nimellä, jotta pystyisi bongaamaan kaupasta helpommin. Kuvaguuglettelusta ei ollut apua, mutta suosittelen silti kokeiltavaksi :)

Tämä lienee se ostamasi tavara http://www.twochicks.co.uk/, Sivulta näkee, että ois saatavilla myös K-Citymarket, K-market jne kaupoistakin. Täytynee joskus testailla, kiitos löydöstä.

Tuo juuri, on vähän tummempi kuin mitä kuvassa. Löytyi Prismassa maitorahkahyllyltä (ylläri :))

Yritin kuvahakea googlella antamasi merkin nimellä, jotta pystyisi bongaamaan kaupasta helpommin. Kuvaguuglettelusta ei ollut apua, mutta suosittelen silti kokeiltavaksi :)

Tämä lienee se ostamasi tavara http://www.twochicks.co.uk/, Sivulta näkee, että ois saatavilla myös K-Citymarket, K-market jne kaupoistakin. Täytynee joskus testailla, kiitos löydöstä.

Tuota Two Chicksiä on tullut kokeiltua ja hyvää tavaraahan se on. On se helppoa vaan kaataa valkuaista purkista suoraan, mutta yksi ongelma tuossa vain on, nimittäin hinta. Jos itse erottelee munat, niin saa jopa puoleen hintaan siitä mitä tuo purkki maksaa. Nykyään taitaa olla karvan verran vähemmän, kun kananmunien hinta on taas noussut.

Suositut

Back
Ylös Bottom