Kanankoivet, grilliribsit, t-luupihvit ym ravintoarvojen laskeminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitelite
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin sitten tänne tulla kirjoittelemaan asiasta, jota on tullut mietittyä jo kauan aikaa sitten. Asiasta en ole sattunut kysymään tai ottamaan sen suuremmin selvää, koska en pidä sitä mitenkään mielettömän tärkeänä tietona. Nyt kuitenkin jääkaappiin kanoja tunkiessani ajattelin, että voisihan tätä asiaa kysyä ihan mielenkiinnosta ja saada aikaan mielenkiintoista keskustelua.

Eli miten porukka täällä laskee kanankoipien, ribsien ja muiden paljon luuta sisältävien lihatuotteiden ravintosisällön? Ja raotan tätä asiaa nyt ihan yksinkertaisella esimerkillä, ettei tänne kenenkään tarvitse tulla kirjoittelaan tietojen löytyvän pakkauksesta.

Eli otetaan nyt ihan vaikkapa noi itse kanat. Paketillisessa ihan perus kanankoipiahan on yleensä on 700g-1kg painoa, jossa 100g sisältää noin 170-200kcal, sekä 17-25g proteiinia. Eli ravintosisältö on jotakuinkin samaa luokkaa kuin täysin luuttomissa tuotteissa, kuten broilerin fileissä, mutta luutahan sieltä löytyy. Erityisesti pienet kananpalat (eli siis liekkisiivet ym) ovat se kaikista selkein esimerkki: siivet ovat 700g paketissa, jossa ravintosisältö on jotakuinkin aiemmin kuvaillun mukainen, mutta tuotteesta varmaankin 35-50% on luuta. Ja pakkauksissahan ei itsessään lue kuinka iso osuus tuotteesta on lihaa.

Miten porukka täällä yleensä laskee kanan ravintoarvot, koska ajatus siitä, että mm. liekkisiipi paketista (joka siis painaa 700g), saisi oikeasti syödyksi sen 700g ja siitä saisi 119-175g proteiinia, on täysin absurdi. Hc jätkät varmaan punnitsee safkat, syö, ja sitten punnitsee luut ja vähentää alkupainosta, mutta itse en niin pro-bodari ole, että tälläiseen alkaisin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Otat 10 kpl jokaista, ja punnaat jokaisen ennen&jälkeen syönnin. Siitä saat itsellesi muistisääntökeskiarvon, jota noudatat tulevaisuudessa. Ei ruoka gramman päälle ole ;)

Hc jätkät varmaan punnitsee safkat, syö, ja sitten punnitsee luut ja vähentää alkupainosta, mutta itse en niin pro-bodari ole, että tälläiseen alkaisin.

Jos et oo niin pro-bodari, niin ei muuta kun syöt ne wingsit ja ribsit, etkä sen kummemmin fiilistele.

Eli miten porukka täällä laskee kanankoipien, ribsien ja muiden paljon luuta sisältävien lihatuotteiden ravintosisällön?

Se on kovin helppoa jos erottaa lihan luusta ennen syöntiä ja punnitsee hänet. Kanankoivesta tulee ~100g lihaa.

Ei ole mulle maailmanloppu, joten esim. lidlin kanankoivista lasken vähän alle puolen olevan syötävää, eli 100-130g. Tuskin sinunkaan elämää hetkauttaa, mikäli arvio olisi 20-30g pielessä? Hifistelee sitten niissä, mitä voi esim. desimitalla mitata.

Hc jätkät varmaan punnitsee safkat, syö, ja sitten punnitsee luut ja vähentää alkupainosta, mutta itse en niin pro-bodari ole, että tälläiseen alkaisin.

Eihän esim. nuista liekkisiivistä tarvii laskea kuin kerran nuo ravintoarvot, niin seuraavalla kerralla ne lienee jotakuinkin samanlaiset. Ja jos ei muista niin kirjota vaikka lapulle ja liimaa jääkaapin oveen. Ja niinkuin ylempänä jo todettua, niin tuskipa se ihan niin gramman päälle on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom