Kamppailulajit + kotisali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ahmedd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli aloittelija olen salin kohdalla. Olen harrastanut potkupainotteisia lajeja kuitenkin jo pitkääkin ja nyt olisi korkea aika saada jo hieman lisää poweria ja jämäkkyyttä potkuihin/lyönteihin. Salille en ole lähdössä, Metallican postausta jossain aiheessa hieman lainaten;

"1. Ei odotusta laitteisiin (pienellä salilla tärkein pointti)
2. Saa itse valita musiikin (ilman että on napit korvissa)
3. Voi kesällä treenata vaikka ilman paitaa
4. Ei huolta painoilla egoilusta, eikä häpeää pienistä
5. Halvempi pidemmän päälle"

Saliohjelma ja jaksotus olisi jo kunnossa, mutta ei laitteita. Tallissa on tällä hetkellä vain säkki ja vatsalauta, ajattelin että ainakin nämä olisi hankittava;

-Ovirekki
-Penkki, jonka tangot saa käännettyä kyykkyä varten
-Tanko 20kg + painoja 30-50kg
-Käsipainot 2x 10-20kg säädettävät
(-Kahvakuulia)

Nyt on vain ongelmana budjetti. Varmaan Anttilan laitteita laadukkaampia vehkeitä saa tekemälle itse ja vielä halvemmallakin. Löysin intterwebistä tälläisen mallin jostain http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/5252689/flat-bench-press-main_Full.jpg Tosta taitaa saada hyvän mallin, tankoja vain pidentää niin pystyy kyykkäämäänkin pätevästi. Varmistukset pystyy myöhemminkin sitten lisäämään.

Käsipainot saa vaikka mistä, mutta levytanko ja painot on jo suurempi ongelma. Mistä pakkarilaiset suosittelevat budjettiratkaisua?

Mitä nopeammin vastauksia, sitä nopeammin määä pääsee :puntti:

Sanon heti alkuun että nuo painot ei riitä sulle pitkällä (tai lyhyelläkään) tähtäimellä mihinkään. Sinuna ostaisin suosiolla jonku 140kg painosarjan, riittää painot vähäksi aikaa maveen, kyykkyyn jne.. Kärkkäisellä oli ainaki yhteen aikaan 140kg painosarja laakeroidulla tangolla 149e, vai olikohan 169e, ei voi muistaa. Jos on liian kallis niin nettimarkkinasta, keltaisesta pörssistä tai täältä pakkikselta saattaa löytyä käytettyjä halvallakin. Jotkut ovat myös joistakin kierrätyskeskuksista tms. saaneet TOSI halvalla.

Sanon heti alkuun että nuo painot ei riitä sulle pitkällä (tai lyhyelläkään) tähtäimellä mihinkään. Sinuna ostaisin suosiolla jonku 140kg painosarjan, riittää painot vähäksi aikaa maveen, kyykkyyn jne.. Kärkkäisellä oli ainaki yhteen aikaan 140kg painosarja laakeroidulla tangolla 149e, vai olikohan 169e, ei voi muistaa. Jos on liian kallis niin nettimarkkinasta, keltaisesta pörssistä tai täältä pakkikselta saattaa löytyä käytettyjä halvallakin. Jotkut ovat myös joistakin kierrätyskeskuksista tms. saaneet TOSI halvalla.
Et halua tietää mun nykyisiä, esim. penkkituloksia. Tukehdut siellä iltakahviis nimittäin, narukäsi olen nimittäin :itku:

E: Mikäs siinä jos halvalla saisi, mutta en usko etta vuoden sisään penkkitulos nousisi 100% nykyisestä, vai?

Et halua tietää mun nykyisiä, esim. penkkituloksia. Tukehdut siellä iltakahviis nimittäin, narukäsi olen nimittäin :itku:

E: Mikäs siinä jos halvalla saisi, mutta en usko etta vuoden sisään penkkitulos nousisi 100% nykyisestä, vai?
Mitäs se penkkitulos tuohon nyt liittyy? Rinnalleveto, työntö, tempaus, etukyykky, puolikyykyt yms. ovat sellaisia liikkeitä, joissa pitäisi saada ihan jo perusvoimankin takia liikkumaan satakiloa tai enemmänkin.

Mitäs se penkkitulos tuohon nyt liittyy? Rinnalleveto, työntö, tempaus, etukyykky, puolikyykyt yms. ovat sellaisia liikkeitä, joissa pitäisi saada ihan jo perusvoimankin takia liikkumaan satakiloa tai enemmänkin.
Penkki oli pelkkä esimerkki. Penkistä nousee tällä hetkellä 50kg ja kyykky 57,5kg, joten tuskin ihan vähään aikaan saan missään liikkeessä 100kg rikki...

Kyllä ne sen verran äkkiä nousee että ei nuo 50-70 kiloa riitä sulle mihinkään.. En tiedä esim. mavetulostasi, mutta satavarma olen siitä, että vaikka se miten kehno olisi niin tuo 50-70 kiloa ei sulle riitä edes sarjapainoihin jos vaikka kuukaudenkin mavetat.. Sama homma myös rinnallevedon ja muidenkin raskaiden perusliikkeiden kanssa, niitä ku rupeat tekemään niin äkkiä tulokset nousee ja sitten sua kaduttais ku hommasit niin vähän rautaa.

Okei. Mistä sitten saisi ihan oikeasti halvalla Lappeenrannasta levyjä, tankoja tai käsipainoja?

Tilaaminen näin painavissa vehkeissä ei ole varmaan kauhean viisasta.

Ensimmäisenä tulisi mieleen joku pienehkö metalli paja mitä lappeenrannassakin varmasti on. Voivat sorvata sulle haluamasi kokoisen käsipainot ja laakeroida sekä tietenkin ihan niin paljon painoja kuin ikinä haluat ja luulisin että pitemmätkin tangot onnistuvat.

Tankorauta ei ole kallista ja tuskin työstäkään hirveitä joutuu maksamaan varsinkin jos sattuu olemaan hyvän päivän tuttuja jollain metallipajalla.

Tuolla tavoin saa myös haluamansa paksuuden...nimim muutamat painot joskus kasattuna :-)

EDIT: ja jos hifistellä tosissaan haluaa niin ainahan ne voi itse perään maalata tai ihan vaan hioa kirkkaaksi

Ensimmäisenä tulisi mieleen joku pienehkö metalli paja mitä lappeenrannassakin varmasti on. Voivat sorvata sulle haluamasi kokoisen käsipainot ja laakeroida sekä tietenkin ihan niin paljon painoja kuin ikinä haluat ja luulisin että pitemmätkin tangot onnistuvat.

Tankorauta ei ole kallista ja tuskin työstäkään hirveitä joutuu maksamaan varsinkin jos sattuu olemaan hyvän päivän tuttuja jollain metallipajalla.

Tuolla tavoin saa myös haluamansa paksuuden...nimim muutamat painot joskus kasattuna :-)

EDIT: ja jos hifistellä tosissaan haluaa niin ainahan ne voi itse perään maalata tai ihan vaan hioa kirkkaaksi
Joo tää metallipaja/tuttuja lähiamiksessa on kyl hyvä vaihtoehto, koska usein melko edullista. Kotona treenatessa kun säästää salikortin hinnan, jos oletetaan että on kortti vuodeksi, niin useimpien salien hinnoilla saa jo melko mukavasti levypainoja. Tosin onhan noi uudet melko tyyriitä kuitenkin.

Kyllä mä taidan ihan vaan salilla käydä. Huomenna ostamaan uudet kollarit ja kengät, sitten suoraan salille vääntämään. Kahvakuulat, käsipainot ja ovirekki ehkä in teh future, mutta tähän asti taidan pärjätä 25€/vuosi hintaisella salilla ja aerobinen treeni hoituu sitten missävain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ULTIMATE TRAINING PROGRAM;

MAANANTAI: Salille
"
1. Takakyykky.
Käytä painoa, joka sallii sinun saavan 4x10 toistoa. Laskeudu aina niin alas, että reitesi ovat vaakatasossa lattiaa kohden. Tee 10 toistoa, lepää kaksi minuuttia ja toista.

2. Penkkipunnerrus
Ota kohtuullisen leveä ote, kädet noin 80 cm leveydellä toisistaan. 3 x 10 toistoa. Lepää kaksi minuuttia sarjojen välillä.

3. Leuanveto leveällä otteella
Tee niin monta toistoa kun pystyt, eli 3 x max.

4. Niskan takaa punnerrus
Käytä leveää otetta. Peukalot noin 15 senttiä olkapäiden ulkopuolella per puoli. 4 x 10 toistoa. Kaksi minuuttia lepoa sarjojen välillä./ VAIHTOEHTOISESTI PYSTYPUNNERRUS 4x10

5. Hauiskääntö tangolla
Pidä kyynärpäät kiinni kyljissä ja ota olkapäiden levyinen ote. Tee liike kontrolloidusti. 3 x 10 toistoa. 90 sekuntia lepoa sarjojen välillä.

6. Istumaannousu
Pidä polvet koukussa ja kädet pään takana. Älä pidä taukoa toistojen välissä vaan tee 20 toistoa tai niin monta kun voit ilman tauon pitämistä. 3 - 4 sarjaa. 60 sekuntia lepoa sarjojen välillä.
"
TIISTAI: Lajiharkat 17:30-21:00

KESKIVIIKKO: Lajiharkat 19:45-21:15

TORSTAI: Lajiharkat 17:30-21:00

PERJANTAI: Säkkipäivä, alkulämmöt narulla ja sen jälkeen lyönnit ja potkut läpi max. voimalla

LAUANTAI: -LEPO- / salille / lenkki / säkki

SUNNUNTAI: Juoksupäivä. Vaihtoehtoisesti;

-4-5km juoksua. Jokaisen kilometrin välissä 5xmax leuat, dipit, vatsat selät pyramidimaisesti. Eli seuraavalla kierroksella 4x max ja niin edelleen. Ja sen voi myös laittaa 1xmax ja siitä sitten suurenemaan?

-HIIT

-Intervalleja
-------------------
Spämmään näitä viestejä nyt tässä, mutta koittakaa kestää :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom