Kamppailulajit ja palkkarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scatosu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Scatosu

Banned
Minkälaisia palkkareita porukka käyttää kamppailulajien yhteydessä?

Sekoitatteko oman setin, vai ostatteko jonkin valmiin pakkauksen? Käytättekö eri palkkareita puntti ja kamppailutreeneihin?

Periaatteessahan puntin jälkeen tarvitsisi enemmän protskupainotteisen ja kamppailutreenien jälkeen hiilaripainotteisen, mutta tähän saakka olen itse käyttänyt kaikissa treeneissä iCan Nutrinionin Lean RX:ää joka on protskupainotteista. Nyt kun se on loppu ajattelin että jos pystyisi ostamaan erikseen esim. protskua, hiilaria tms ja sekoittamaan eri treeneihin eri setin, onko kellään tällaisesta kokemusta ja voitteko suositella jotain tiettyä merkkiä?

Sana vapaa.

Mass whey & Mass malto itellä on ollut joka lajiin. Halpaa ja hyvänmakusta ja itse voi sotkea haluamansa suhteet protskua ja hiilareita :p

En mä ole koskaan jaksanut hifistellä, aiemmin käytin jotain UFS:n tosi halpaa palautusjuomaa ja nyt on vähän kalliinpi Leader käytössä. Antaa bodareiden ja muiden sellaista hifistellä noissa asioissa :)

Lol palautusjuoma!

Kyllähän sille ihan paikka ja tarve on olemassa, vaikkakin turhat hifistelyt voi jättää suosiolla bodareille. Kyllä oikeella ruokavaliollakin on merkitystä kamppailijalle joten miks ei palkkarilla. Eihän nämä sitä korvaa jos treenaus on päin vittua mutta silloin kun kaikki muukin on kunnossa niin kannattaa siihen ravitsemukseenkin panostaa.

EDIT...

Bodauksen järjettömyys

Minulla on kysymys teille bodareille: Miksi? Miksi treenaatte jotain noin A) epäterveellistä, B) lapsellista ja C) muuten vaan hyödytöntä lajia?

Bodaus on ehkä yksi maailman epäterveellisimstä lajeista. Enkä tarkoita pelkästään doping aineiden kanssa, mutta ilmankin niitä! Kymmeninen kilojen painonvaihtelut + ortoreksia + päin piparia tehdyt itse opitut liikkeet = R.I.P.

En tunne yhtäkään yli 25-vuotiasta "naturaalia bodaria". On aivan mahdotonta harrastaa tätä lajia vielä aikuisena, ellei ole henkisesti jotenkin alikehittynyt. Tuollainen hauiksen pussailu kuuluu lapsuuteen, jos sinnekään.
Jos olet yli 25-vuotias ja vieläkin harrastat tosissasi bodausta, minulla on sinulle viesti: GROW UP! Ei tuosta hommasta kukaan hyödy yhtään mitään!
Esim. joku 70-vuotias entinen metallityömieskin saa enemmän aikaan työpanoksellaan kuin yksikään teistä läski-bodareista.

Yksi syy mitä olen kuullut miksi bodarit treenaavat niinkuin treenaavat, niin on se että näyttäisivät hyvältä nakuna. FFS! Ensinnäkin: Jormanne näyttää pienemmältä niiden läski-reisien vieressä. Ja toiseksi, siihen tilanteeseen olisi eka päästävä, että pääsee jonkun naisen kanssa olemaan alasti.

Siksi suosittelisinkin teille nuorille jannuille: Ensiksi hankitte rahaa. Sen jälkeen kun teillä on rahaa, hankitte valtaa. Ja sitten kun teillä on valtaa, voitte saada sen naisen.

Tämä katkera vuodatus tulee entiseltä "bodarilta", onneksi tajusin jättää tuon treenitavan jo kauan sitten. Nykyään harrastelen kamppailu- ja taistelulajeja. Se, että pystyy tekemään kenen tahansa naamasta vanukasta, antaa paljon enemmän valtaa, kuin esim. se että on miljoona euroa pankkitilillä.

Tuon luettuani en taidakaan jaksaa enään kys. nimimerkin kirjoituksia kommentoida. Tuo siis kys nimimerkin postaus tuolta Treeni osiolta...

Ja mitä tulee tuohon lajien järkevyyteen niin en ainakaan omaa vapaaotteluharrastustani kovin terveenä pidä. Ensinnä treenataan se 10 kertaa viikkoon kaikki paikat paskana. Sitten mennään matsiin ja vedetään se 6 kiloo painoo pois vaakalle, sitten yritetää tankata jo paskaksi raiskattu roppa niin täyteen kun vaan sisällä pysyy. Sitten mennään kehään yritetään lyödä tai repiä vastustajan pää irti. Matsin jälkeen täytyy olla se viikko saikulla ja vakuutusyhtiö kiittää. Kuulostaako järkevältä???

Ja takaisin asiaan.. Itse yleensä pistän n. 1dl Fastin Hera80:sta ja Malto6:sta noin puoleen litraan vettä. Tollanen tulee yleensä kickboxintreenien jälkeen vedettyä. Treenit sen verran myöhään ettei viitsi enää alkaa lämmintä ruokaa tekemään, joten olen päättänyt että vedän treenin jälkeen palkkarin ja sitten jonkun normaalin iltapalan kuten leipää ja rahkaa/jugurttia.

Mass Recovery - Erittäin hyvänmakuinen (Chocolate Mint) ja edullinen. Muita en edes ajattele ostavani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käytän noita fitnesstukun tuotteita. Dieetti aikana vähennän hiilareiden käyttöä aika paljon palautusjuomastakin, ihan kokonaan niitä vissiin ei kannata pois jättää mutta ei kauheen paljoa niitä kyllä tarvitsekaan. Välillä minä käytän myös treenikarkkeja, eli syön treenatessa jotain karkkeja ja sitten jätän palautusjuomasta hiilarit kokonaan pois.

Jauhot menee aika 50-50%, sama luvut grammoissa. Kärkkäisiltä Finnmaxia (halvin kenties siellä) jos tulee käytyä siellä. Niiden kaikki maut menee alas aika helposti. Nyt erehhyin ostamaan Fastin minttusuklaata ja kanssatreenajatkin kärsii, jos ei mausta, niin hajusta. :) Pitäis varmaan tuota suhdetta muuttaa paremmin kboxingiin sopivaksi, mut parempi tuokin kun ei mitään.

Tilaan UFS aina muutaman kilon kasoissa protsku- ja hiilarijauheet ja niistä sekoittelen.
Imo turhaa maksaa järkyttäviä hintoja Gainomaxeista tai vastaavista tuotteista.

Välillä minä käytän myös treenikarkkeja, eli syön treenatessa jotain karkkeja ja sitten jätän palautusjuomasta hiilarit kokonaan pois.

Onko tälle jokin valmennuksellinen perustelu?

Itse käytän valmiita palautusjuomia. 2/3 hiilareita olisi minun käsittääkseni optimi potkunyrkkeilyyn, mutta en viitsi hifistellä enkä jaksa nähdä vaivaa jauheiden sekoittelussa. tällä hetkellä on Mass Recoverya kaapissa ja valinta on tehty lähinnä sillä perusteella, että sitä sai edullisen 5kg pänikän niin ettei tarvitse jatkuvasti rampata kaupassa ja se sattui olemaan ensimmäinen iso setti mikä tuli mainoksia selatessa vastaan.

Aiemmin olen käyttänyt mm. Fastin, Leaderin ja Finnmaxin tuotteita enkä ole havainnut vaikutuksissa sen kummempaa eroa, kunhan jotain on suuhun kumonnut. Kreatiinia sisältävistä tuotteista sitä on tullut sen verran vähän ettei se nosta painoakaan, mikä on tietenkin toivottavaa.

Voi olla että jos meikäläinen menisi treenaamaan namipussi kourassa niin muutkin haluaisi osingoille. Joskus muinoin kun tuli huono olo kesken treenien, harrastin treenaamista sokerivedellä. Eli vesipulloon pikkasen sokeria sekaan niin pysyi paremmin huippaus kurissa. Leaderin palkkari on nyt käytössä sekä salin että raskaan kuntonyrkkeilyn jälkeen, ajaa asiansa samalla myös ateriankorvikkeena kun ei sitä ruokaa saa kuitenkaan heti treenien jälkeen.

Itekkin tulee vedettyä palautusjuomaa treenaillessa kun treenit on kuitenkin aina suht myöhään niin ne on kuitenkin niin paljon kätevämpiä kuin aina väsätä jotain sopivasti proteiinia ja hiilareita sisältäviä sapuskoita. Ittella on myös yleensä treenatessa mukana 0.5 litran vesipullo jossa on maltoa mukana varalla että jos tuntuu että ei oo ennen treenejä oikein tullut tankattua niin saa siitä sen ekstran että selviää treeneistä. Eikä kukaan tuu kinuamaan vesipulloa toisinkuin mässyjä, itsekäs minä...

Joskus muinoin kun tuli huono olo kesken treenien, harrastin treenaamista sokerivedellä. Eli vesipulloon pikkasen sokeria sekaan niin pysyi paremmin huippaus kurissa.

Yksi esimerkki siitä että kannattaa ennen treenejä tankata riittävästi, varmaan tärkeämpää kuin palautusjuoma ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom