Kamppailulajien uutislinkit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen haluaisin edelleen kuulla, että kenen sitä Cormieria pitäisi päästä haastamaan LHW-tittelistä, jos ei Gussen? Ja millä perusteella?

Tässä tämänhetkinen ranking-listan tilanne.

Champion : Daniel Cormier
1 Alexander Gustafsson
2 Glover Teixeira
2 Volkan Oezdemir
4 Jimi Manuwa
5 Ovince Saint Preux
6 Mauricio Rua
7 Misha Cirkunov
8 Corey Anderson
8 Ilir Latifi
10 Patrick Cummins
11 Jan Blachowicz
12 Gadzhimurad Antigulov
13 Tyson Pedro
14 Gian Villante
15 Jared Cannonier

Urheilullisesti nämä sarjanvaihdot eivät tietenkään ole hyvä juttu, mutta bisnesnäkökulmasta Cormier vs. Stipe on hyvä idea ja ajankohta on juuri sopiva. Mutta sen jälkeen on kyllä minusta nimenomaan Gussen vuoro päästä taas haastamaan. Olettaen siis että Cormier jatkaa uraansa ja pääsee painoihin.
 
Minun veikkaus on että Stipe matsi on Cormierin uran viimeinen. Viimeksi painonvetäminen oli taas todella veemäistä ja ei LHW :ssä Cormierilla ole enää mitään todisteltavaa.
Luulen että Cormierin suunnitelma on nyt voittaa Stipe ja jos tuo on vyömatsi, niin sitten jää kahden painoluokan mestarina eläkkeelle, UFC Hall Of Fameen ja valmennushommiin.
Cormier toivoo ystävänsä Cainin voittavan HW vyön ja uskon että tuo keskustelu on jo käyty DC:n ja Cainin välillä. Juttutuokion lopuksi on lyöty kättä päälle, halauksen kera.
 
Siinä mielessä surullinen tilanne että Gustafsson on ainoa järkevä haastaja. On nuo light heavy- ja heavyweight sarjat kyllä niin heikkoja nykyään.

Jos vielä DC lopettaa tohon matsiin ja Jones saa pitkän tuomion niin terve.
 
Eiko gusse ole kaynyt juurikin olkapaaleikkauksessa eika ole tietoa millon gusse edes pystyisi ottelemaan?

"I mean, the shoulder is recovering well,” Gustafsson said. “I have some rehab left but I’m back in sparring – I actually sparred with Ilir [Latifi] today and my training is going good. It feels good, I mean I won’t push too hard just yet but heck, in the spring, late spring or early in the summer I’ll be ready."

https://www.mmanytt.com/latest-news/alexander-gustafsson-daniel-cormier-rematch-theres-fighting/
 
Siinä mielessä surullinen tilanne että Gustafsson on ainoa järkevä haastaja. On nuo light heavy- ja heavyweight sarjat kyllä niin heikkoja nykyään.

Jos vielä DC lopettaa tohon matsiin ja Jones saa pitkän tuomion niin terve.

Jonesin ja DC poisjäänti voi tehdä sarjalle myös ihan hyvää. Ennenkin ollut havaittavissa, että hiton ylivoimainen mestari jotenkin tyhjentää koko divaria. Jotkut rajatapaukset ovat ehkä nyt jääneet muihin sarjoihin, koska siellä vyön saaminen on realistisempaa. Ei mulla mitään nimiä ja faktaa tähän teoriaan tosin ole.
 
Itse kanssa uskon että DC jää eläkkeelle Stipe matsin jälkeen ja Cain tulee ottamaan vyöstä. Edellisen matsin backstage pöhinöissä jossain klipissä DC sanoi Volkanille että jatka samaan malliin niin tulee mestariksi, itse ei aio olla täällä enää kauaa.
 
Jonesin ja DC poisjäänti voi tehdä sarjalle myös ihan hyvää. Ennenkin ollut havaittavissa, että hiton ylivoimainen mestari jotenkin tyhjentää koko divaria. Jotkut rajatapaukset ovat ehkä nyt jääneet muihin sarjoihin, koska siellä vyön saaminen on realistisempaa. Ei mulla mitään nimiä ja faktaa tähän teoriaan tosin ole.

Tässä tapauksessa DCn ja Jonesin "haamut" kyllä leijuu aika vahvasti tuon painoluokan yllä ja kestää monta vuotta että LHW saataisiin uudelleen mielenkiintoiseksi painoluokaksi. UFCn kannalta on tärkeää että hallitsevat mestarit eivät eläköidy ja soihtu saadaan siirrettyä uudelle mestarille. DCn kannattaa kyllä mielestäni eläköityä Stipe matsin jälkeen. Turhaan tuolla enää 40v iässä ottelee kun mitään todistettavaa ei enää ole.
 
Ei se Gusse ole rankingeista huolimatta mikään järkevä vastus DClle, Gusse on rankingeissa ylhäällä inaktiivisuuden takia koska siitä ei rangaista, muut ovat ottaneet kovia matseja ja on tullut tappioita, Gusse hävisi kovat matsinsa ja sitten voitti journeymanin, ja vahingossa Texeiran, 2 niistä ketkä pieksivät Gussen henkihieveriin puuttuvat listalta ja DCltä Gusse otti jo turpiinsa. LHW on vain niin kapea tällä hetkellä että pelkällä inaktiivisuudella numeraalisesti Gusse on kakkonen, silti mieheltä puuttuu näyttöjä top kymppiä vastaan. Volkania vastaan Gusse voisi ottaa DC ottaa Stipeä vastaan, ja jos Texeira ottaa sillä aikaa yhden voiton, voisi Texeira-DC olla seuraava tittelimatsi.
 
DC sanoi toistuvasti, etta jaa elakkeelle ennen kuin tayttaa 40v. Tuo tulee tayteen 2019 maaliskuussa. Aikaa on viela matsille stipen jalkeenkin, jos motivaatiota riittaa.
 
6:20 kohdasta eteenpäin voi vaikka nähdä sitä Gussen ylivoimaista pakoonjuoksua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom