Miten tämä liittyy mun kommenttiin? Siis se että paikan päällä on ihan eri homma ku kattoa striimiä.
Olen ollut monessa CAGE eventissä ihan paikan päällä (ja ihan eri kaupungista matkustanut joka kerta), ja myös parissa UFC:ssä. Tiedän kyllä siis mistä puhut.
Striimit, kuten CAGE aloitti tekemään, saattaa tehdä eventin tutuksi jengille jotka ei ole ennen käynyt. Tämän myötä ne ehkä menee paikalle seuraavassa eventissä kun vähän näkee mimmonen homma. En jotenkin jaksa uskoa että striimi syö kovin suuresti kävijöitä itse fyysisestä tapahtumasta, kuvittelisin olevan vain bonusta.
Oletan että CAGE myös jotain euroja saa kun jengi ostaa niitä striimejä vaikka on IS Extra kautta.
Edelleen en mä tiedä miksi tuo FNF12 ei päässyt kävijätavoitteeseen, kunhan nyt pyörittelen tuota kun voivotellaan kuinka nyt ei ihan päästy haluttuihin lukemiin. Onhan se toki ikävä asia, mutta että päätelmänä olisi se että jengiä ei kiinnostaisi kotimainen vapari. Tosin tuossa artikkelissa ei taideta sitä edes syyttää?
Vähän myös rassaa että heitetään lokaa Viaplay suuntaan, joka tietyllä tavalla pelasti UFC:n katsomisen Suomessa. Tuossahan kun oli jo tiedossa että MTV heivaa oikeudet, niin hetken näytti silti että Suomessa on
mahdotonta katsoa suurinta osaa UFC eventtejä jopa ihan maksamalla. Thank you Viaplay ainakin täältä suunnilta, ja onhan sekin jo jotain että järkkäsivät (käytännössä vaan antoi luvan?) ylipäätään striimit tuonne tapahtuman katsomoon.
Ainakin mun ymmärtääkseni esimerkiksi juuri CAGE eventeissä kävijöitä on riittänyt. Niissä missä itse käynyt on tuntunut olevan lähes joka paikkaa myöten täynnä penkit. Voin olla väärässä, mutta tämä oma kokemus. Missä näiden ero sitten on, jos toisella ei ihan niin lujaa mene?
Onko sekään mahdoton ajatus, että tavallaan toi kahden suomalaisen UFC ilta samalle iltaa oli huono asia? Moni ehkä normaalisti eventeissä käyvä mielummin keräsi kaveriporukan kasaan sohvan ääreen, ja siinä katseli koko eventin. Sitähän tossa varmaan vähän artikkelissakin tavallaan sanottiin:
"Näin ei lopulta käynyt ja ilmoitus siitä, että ottelut näkyvät maksutta heidän palvelunsa kautta oli viimeinen naula arkkuun."
Tuo vain vahvistaa omaa kuvaa siitä, että tässä kyse ei ole mielenkiinnon vähyydestä kotimaista vaparia kohtaan.