Kamppailulajeja ja puntteja samalla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tilannehan itsellä on siis tämä: käyn kaksi kertaa viikossa (Ma ja Ke) Krav Magassa ja tuon lisäksi vedän kolme kertaa viikossa punttia rinta/hauis, selkä/olkapäät, jalat/ojentajat jaolla. Mietin vaan miten tuon oikein jakaisi kun olen yrittänyt kaikenlaista eri settiä kokeilla ja jotenkin vaan tuntuu pirun vaikelta vetää molempia 100% teholla, kummastakaan ei haluaisi vaan luopua.
Olisiko uudenlaisessa reenijaottelussa ratkaisu ongelmaan? Sitten vielä tämä perinteisempi kysymys eli onko edes mahdollista vetää kokonaisvaltaista bodaustreeniä kamppailulajien lisäksi ja mitä liikkeitä olisi järkevin suosia niin että se jopa osaltaan tukisi tuota lajia?

Olen vetänyt tälläistä viikkoa

Ma:Krav Maga
Ti:rinta/hauis
Ke:Krav Magaa
To: välipäivä
Pe: selkä/olkapäät
la:jalat/ojentajat
Su:välipäivä

En ota sen kummemmin kantaa tohon kamppailulajin ja salitreenin yhdistämiseen, kun ei asiast kokomusta ole.

Mutta tuo sinun jakosin on olkapäille aika paha, ne saa rasitusta jokaisessa treenissä. Itse muuttaisin ehdottomasti niin, että jollakin päivällä olkapäät ei saa mitään rasitusta. Ja eikös ne tossa Krav Magassakin kuintekin saa osansa?

Kolhujen jälkeen tatamille palailemassa. Ohjelma tällä hetkellä suurin piirtein seuraava.

Ma budo
Ti sali
Ke budo
To sali
Pe budo
La laiskottelu
Su budo + sali.

Koska salitreenini on nelijakoinen (selkä-jalat-rinta-kädet), mitään kovin vakituista yhdistelmää näistä ei pääse syntymään. Joskus vähän tökkii vastaan, silloin kevyemmin, mutta muuten mitään suurempaa ongelmaa ei ole ollut, seuraavaksi piväksi sitä on kutenkin jo varsin hyvin palautunut. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.

Salilla tavoitteena on ollut lähinnä voiman lisääminen, mikä onkin onnistunut kohtuullisesti, ja onhan tuota massaakin toki tullut, mutta jos sitten ihan totaalista boditreeniä ajattelisi, niin, no, ravaavathan ne isot ukot aamuaerobisellakin... voiko aamuaerobisen korvata vaikkapa aikidotreenillä? Tätä olenkin paljon miettinyt. Muuten, olosuhteiden pakosta pitämälläni pelkkää punttia -jaksolla ei lihaskasvu lähtenyt sellaiseen nousuun kuin olisin odottanut. Että kai se sitten on lähinnä asennekysymys?

Itseä mietityttäisi ehkä eniten jalkatreenin sijoitus jos joku budolaji oisi toisena harrastuksena. Kipeillä kintuilla ei kovin kyllä mitään muuta tehdä. Mutta jos todellakin se voima on pääosin hakusessa, ei ne kintutkaan varmasti niin kovasti kipeydy.

Mulla on itselläni ollut tälläinen ohjelma:
Ma Krav Maga
Ti Selkä/Ojentajat
Ke Krav Maga
To Rinta/Olkapäät/Hauikset
Pe joko lepo taikka Krav Maga sparritreenit
La Jalat
Su lepo

Tuo on ainakin itsellä toiminut kohtuullisen hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom