Kaloritaulukko by Iltasanomat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bigr
  • Aloitettu Aloitettu
Ihmettelen kyllä hiukan noita annoskokoja. Kuka piru pystyy vetämään 300 g paistettua (kypsän mukaan ilmeisesti kalorit, siks isommat kuin raa'assa) pekonia? Tai saman verran keltuisia? Hieman tarkoitushakuista...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen lisäks että arvot on vituillaan niin mitä järkeä koko listassa edes on. Kuka syö 300g pekonia ja miettii paljonkohan tuli kaloreita?
edit: no just joku laittoi saman jutun :david:

Niinpä. Joku 3-4 sliseä pekonia (70g) alkaa olemaan jo melko maksimi kerta-annoksena. Muuten alkaa tökkimään ja pahasti.

1178kcal Paistettu kananmunan keltuainen (suuri, 300 g)

Kuka hemmetti syö aamiaiseksi pelkkiä kananmunan keltuaisia yli 10 kpl?

ihme, ettei tuolla ole:
2000kcal Keitetty peruna (suuri, 3000g)

Niinpä. Joku 3-4 sliseä pekonia (70g) alkaa olemaan jo melko maksimi kerta-annoksena. Muuten alkaa tökkimään ja pahasti.

pyhpyh. paketti pekonia tai tulee vaan äkäseks.

Lukekaa kaikki tiedot

joulet 4922 kalorit 1178 Paistettu kananmunan keltuainen (suuri, määrä 300 g)

Kokeilin jääkaapista munaa, paino kuorineen 54 g.
Turha taulukko!

Mulla on vähän sellanen hytinä, että ton virheellisen jutun takia ne saa huomisenkin lehden myytyä, koska ne korjaa siinä noi mokat ja kansan lisäksi sitä päivittelee satatuhatta ravintoasiantuntijaa. Ihan hyvä temppu siis.

Mulla pisti silmään se, että esim keltuaisille laskettiin joku 300g:n annos, mut makkaralle vaan 100g. Oon kyllä enemmän nähny syötävän 2-3 makkaraa kerralla kuin 300g keltuaisia.

Tuo kun kerrotaan kolmella saadaan 1176. Ei niin hirveän suuri heitto tai sitten Finelin taulukotkin ovat turhia? :)
No onhan se nyt turha. Arvot ei ehkä heitä, mutta kuka vetää yli kymmenen keltuaista kerralla? Sille määrälle noi arvot on laskettu. Ei mitään järkeä. Paska taulukko.

Niin tai kuka ylipäänsä erottelee valkuaisia ja keltuaisia, tarkoituksena syödä nimenomaan keltuaiset ;)

300 g kypsäksi paistettua pekonia vastaa muuten jotain kolmea pakettia raakaa tavaraa, koska paistosta tulee aika paljon painohävikkiä. Yks paketti raakaa on 140 g. No, tosta määrästä ei ainakaan pitäisi se paha mieli jäädä :D

Ruoanlaitossa saatetaan käyttää pelkkä kananmunan keltuainen (leivonnassa, majoneeseissä...)
Eikai niitä sellaisenaan vedä kukaan.

Mun ostamassa lehdessä on tuo sama virheellinen taulukko :D

Joo mäkin katselin töissä juuri ennen lounaallelähtöä kuinka hupaisasti on iltikseen painettu samat toilailut. Eikö siellä hetkeäkään mietitty ennenkun tämä juttu tehtiin? Kuka on noin dorka ettei huomaa munaavansa koko juttua. Hohhoijaa.

E: nyt mokasi myös iltalehti, pääsivulla näkyy jalkajousisurmaajan naama ihan hienosti, mutta kun klikkaa uutista, jalkajousisurmaajan kasvot on blurrattu. Tänään ei onnistu iltapäivälehdillä mikään.
www.iltalehti.fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom