Kalorit ja makrojakauma dieetille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kynis89
  • Aloitettu Aloitettu
No niin.. Nyt kuulostaa asialliselta. Otat vaan iisisti. On tosiaan huomattavasti helpompi käynnistää dieetti korkeemmilta kaloreilta ja lähtee siitä pudottelee hiljalleen, ku alottaa tollasella 2000 kalorin pintaan menevällä setillä.

Paino varmaan muuttuu aika hiljalleen, mut suunta on ainakin oikee. Tsekkaa tosiaan vielä viikko tai pari. Kato mitä tapahtuu.. Vaa'assa, peilissä ja esim. esiin pilkahtavissa suonissa.

Sitten yks mahdollisuus on, että et pudota kaloreita, vaan lähet hiljalleen lisää lisää liikuntaa. Vaikka alkuun yks tunnin reipas kävely/vko. Sykkeet johonkin 110 korville tunniks niin varmaan tulee hyvä.

Vedät tosiaan kärkeen nyt sitä punttia. Sit jos tuntuu et paino jämähtää niin lisäät liikuntaa.. Vaikka kävelyn tai kaks. Painat neljä seuraavaa viikkoa punteilla + kävelyillä ja dieetin loppuun voit vetää sen HIIT -setin mistä puhuit. Vaihdat vaikka hiljalleen niitä kävelyitä siihen HIIT -settiin.. Jos ei kevyellä liikunnan lisäämisellä lähe tulee tulosta, niin sitten lisäks kalorisäätöä. Mun mielestä on vaan huomattavasti helpompi lisää liikettä, kun lähtee tinkii syömisistä. Ja jos jotain muutosta meinaat kaloreihin tehdä, niin sit mun mielestä iisiä. Turha tosta on kerralla lähtee mitään puolta megaa raapimaan.

Ihan mielenkiinnosta.. Mitenkäs makrot? Mihin jakaumaan oot päätyny?

joo.olen nyt jo vetänyt välipäivinä aamulla tyhjällä mahalla sellasia kevyitä 30min kuntopyörä "lenkkejä"
joo liikuntaa aion lisätä mutta kyllä luultavasti aion noita kaloreitakin ainakin vähän tiputtaa sitten kun paino on tippunut enemmän..
en ole kattonut niin kauhean tarkasti noita makroja..
olen kattonut vaan että proteiinia tulee jokapäivä 200-300g ja hiilreita suurinpirtein saman verran ja rasvaa 80-100g

luulen että on ihan ok? helpompaakin kun ei tarvi niin tarkasti kaikkea laskea kun pitää vaan huolen että kaloreita tulee just sen verran kun on tarkoitus ja rasvaa ja proteiinia tarpeeksi niin hiilaireita sit sen verran ku siihen "mahtuu"

eli jotain 25% tai enemmän energiasta otan rasvoista(hyvistä) ja loput menee aikalailla tasan proteiinin ja hiilareiden kanssa.oon kattonut niin että hiilareita tulee jokatapauksessa ainakin vähän enemmän kuin protskua..
dietin edetessä voisi ehkä pikkuhiljaa vähentää hiilreiden osuutta energiasta?ehkä dietin loppupäässä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No.. Mites etenee? Ootko tehny muutosta dieettiin vai vieläkö jauhat alkuperäisellä?

ihan jees..paino oli tänä aamuna 94,5kg ja koko ajan alaspäin on mennyt..
ravintoa en ole vähentänyt mutta silti paino tipppuu..(outoa näillä kaloreilla)
aerobista en pahemmin ole nyt tehnyt kun paino on tippunut ilmankin(laiska mies kun olen)
kai vois pian vähentää kaloreita 200 kcal...
ei tää edes tunnu oikealta dietiltä.
nyt syön vaan vähän niinkuin "tavalliset ihmiset"

näyttää siltä että saan painon helposti 90kg joten meinasin että jos hilais sen painon samantien 80-85kg koska nestettä tulee kuitenkin monta kiloa takasin ku lopetan dietin..

Miks pudottaisit kaloreita jos homma toimii nykyisellä setillä? Sulla on parissa viikossa lähteny 3 kiloa painoa. Mä vetäisin kylmän viileesti samoilla ja jos tahti pysyy yhtä tiukkana löisin ennemmin lisää kaloreita koneeseen kun vähentäisin. Mun mielestä on aika ihanteellinen tilanne olla dieetillä, ilman että homma tuntuu siltä.. Tai niin se kai on. Ei se dieettaaminen mitään nälkiinnyttämistä ole. Pääasiallisesti se vaatii itsekuria ja johdonmukaisuutta.

Onks kehossa havaittavissa muutoksia? Kiristyykö, vai tuntuuko siltä, että vaan vaaka näyttää tulosta?

Miks pudottaisit kaloreita jos homma toimii nykyisellä setillä? Sulla on parissa viikossa lähteny 3 kiloa painoa. Mä vetäisin kylmän viileesti samoilla ja jos tahti pysyy yhtä tiukkana löisin ennemmin lisää kaloreita koneeseen kun vähentäisin. Mun mielestä on aika ihanteellinen tilanne olla dieetillä, ilman että homma tuntuu siltä.. Tai niin se kai on. Ei se dieettaaminen mitään nälkiinnyttämistä ole. Pääasiallisesti se vaatii itsekuria ja johdonmukaisuutta.

Onks kehossa havaittavissa muutoksia? Kiristyykö, vai tuntuuko siltä, että vaan vaaka näyttää tulosta?

joo emmä vielä tiputa varmaan..mutta sitten heti kun homma pysähtyy..
niin mutta eikös alussa painon kuuluisikin tippua nopeasti kun nesteet lähtee`?
mä ainakin luulin että paino putoaisi nopeamminkin alussa.
en tiedä onko pelkkästään nestettä tää paino mikä on lähtebny..

kyllä mun mielestä lievää kiristymistä on tapahtunu..
lopetin kreatiininkin käytön ennen diettiä niin voiko olla että paino putoasi vaikka en varsinaisesti dietillä olisikaan?

lopetin kreatiininkin käytön ennen diettiä niin voiko olla että paino putoasi vaikka en varsinaisesti dietillä olisikaan?

Voi hyvinkin olla, koska kreatiini kerää nestettä kroppaan ja jos kuurin lopettaa, niin neste poistuu pikkuhiljaa kropasta. Itsellä kävi juurikin noin tässä pari kuukautta takaperin. Olen ollut vuoden alusta dietillä ja joskus helmikuussa olin viikon poissa salilta pienen flunssan takia. Silloin en myöskään ottanut palkkaria missä on mukana kreatiinia. Viikon tauon jälkeen ekaa kertaa salilla oli todella "kuiva" olo kun nestettä oli poistunut kropasta. Sama "nestepöhö" tuli kuitenkin hyvin nopeasti takaisin kun alkoi taas kreatiinia käyttämään.

Voi hyvinkin olla, koska kreatiini kerää nestettä kroppaan ja jos kuurin lopettaa, niin neste poistuu pikkuhiljaa kropasta. Itsellä kävi juurikin noin tässä pari kuukautta takaperin. Olen ollut vuoden alusta dietillä ja joskus helmikuussa olin viikon poissa salilta pienen flunssan takia. Silloin en myöskään ottanut palkkaria missä on mukana kreatiinia. Viikon tauon jälkeen ekaa kertaa salilla oli todella "kuiva" olo kun nestettä oli poistunut kropasta. Sama "nestepöhö" tuli kuitenkin hyvin nopeasti takaisin kun alkoi taas kreatiinia käyttämään.

just tämän takia mietinkin että onko toi mun nykyinen kalorimäärä kuitenkin liian suuri?
eli mahtaakohan johtua tämä noin 5kg painon lasku pelkästään siitä että kreatiinin lopetuksen seurauksena nesteet pelkästään lähteny? ja kohta paino jämähtää paikoilleen heti kun neste on poistunut "kokonaan"??

Miks ihmeessä sulla on niin kipee ressi koko ajan?

Nykyinen setti on toiminu. Tuskin kaikki on nestettä. En ainakaan usko. Vedä vielä viikko ja kato mitä tapahtuu. Älä panikoi. Jos susta täytyy tuntuu siltä, että oot dieetillä, niin sit vedät kalorit 1500. Jälki on saatanan paskaa, mut ainakin on dieettifiilis päällä.

ehkä pelkään että on kauhea etureppu vielä kesällä:D joo jatkan samaa settiä vielä ihan rauhassa..
eikä kyl haittaa vaikkei missään täydellisessä kondiksessa kesällä olisikaan kun tarkotus olis kuitenkin säästää lihasmassaa niin hyvin kuin mahollista..
oot ihan oikessa kyllä tän stressaamisen kanssa..

dieetillä iskee aina stressi :/ mitä ootte mieltä mun tilanteesta, kun alotin 2viikkoa sitten diettaamisen mitat silloin 169/74 nyt 169/71 ja ekan viikon jälkeen oli 73kg eli onko nyt sitten nesteitä lähtenyt veks vai onko miinuskalorit liian suuret? Tosin ei pitäisi olla kun tämäkin koko viikko on menny laskujen mukaan noin -200kcal per päivä, mutta itse kyllä epäilen tahdin olevan liian kova ja aattelin ensi viikolla hieman nostaa kaloreita.. kalorilaskurin mukaan tämä päivä p.193g h.211g ja r.46g. kaloreita 2090 eli pitäis olla mun kokoselle ihan peruskulutuksen verran..

dieetillä iskee aina stressi :/ mitä ootte mieltä mun tilanteesta, kun alotin 2viikkoa sitten diettaamisen mitat silloin 169/74 nyt 169/71 ja ekan viikon jälkeen oli 73kg eli onko nyt sitten nesteitä lähtenyt veks vai onko miinuskalorit liian suuret? Tosin ei pitäisi olla kun tämäkin koko viikko on menny laskujen mukaan noin -200kcal er päivä, mutta itse kyllä epäilen tahdin olevan liian kova ja aattelin ensi viikolla hieman nostaa kaloreita.. kalorilaskurin mukaan tämä päivä p.193g h.211g ja r.46g. kaloreita 2090 eli pitäis olla mun kokoselle ihan peruskulutuksen verran..

Enpä varmaski osaa sanoa, mutta uskaltaisin arvata että noin pienellä vajeella vedät plusmiinusnollilla ja kaloreita pitäisi tiputtaa entisestään. Itse olen huomannut että kalorilaskurin kanssa kalorit tulee aina arvioitua alakanttiin (esim lihaan paistamiseen käytettävä öljy, leiväntäytteet alakanttiin ym.) Sen takia olen itse aina lisännyt omaan kalorilaskuriannokseeni päivittäin n. 200-300kcal, näin seilataan "varmemmilla vesillä" Myöskin energian häviämättömyyden lait tulisi pitää mielessä - paino tippuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa - jos paino junnaa niin tämä suhde mättää ja tilanne tuskin paranee enemmän syömällä.

Niin, aattelin ensviikolla lisätä kaloreita hieman kun nyt painan 71kg niin ei ois tarkotus tästä enää pudottaa kun 3kg ja dietti oli tarkotus lopettaa toukokuun lopussa :D tätä menoa oon ton 3kiloa pudottanu jo tän kuun lopussa..

Mikäs Kyniksen tilanne on? Vieläkö dieetti puree?

kyllä paino ainakin putoaa..
viimiset 4 päivää on ollut paino alle 95kg joka aamu.
tänään ja eilen vaaka näytti aamulla 94,1kg "tyhjällä" suolella..
eli on tässä alle kuukaudessa lähtenyt jo noin 5kg nesteitä/rasvaa
mielestäni en ole pienentynyt silti vaikka paino on tipppunut,
ylimmät vatsalihakset näkyy hieman jos on sopiva valaistus ja muutenkin otolliset olosuhteet:D
mutta alavatsasssa se isoin läskikerros on vielä liian suuri mutta on sekin mielestäni pienentynyt..

salin lisäksi en ole tehnyt mitään muuta liikuntaa koska paino on laskenut muutenkin..
(tarviiko turhaan tehdä jos helpollakin voi päästä vielä?)
kalorit olen pitänyt samana eli 2700 lepopäivänä ja reenipäivänä 3200 kcal..
jokatoinenpäivä olen käynyt puntilla.

leaderin extra strong green tea lähti mukaan kaupan hyllyltä heräteostoksena ja olen pari päivää ottanut ja tuntuu että nälkä tulee ehkä vähän helpommin ja paskallakin tulee käytyä useammin joten taitaa toimia?
mutta kannattaisikohan mun olla ottamatta noita siihen asti että paino alkaa jumittaa ja buustata hommaa sitten noilla tableteilla?

Mä näkisin ton Green tean vaikutuksen kuitenkin vaan marginaalisena. Painat vaan menee samalla setillä niin pitkään kun homma toimii. Jos tarvii jotain lisätä tai muuttaa, niin ensin lisätään vähän liikuntaa. Sulla on kesän alkuun vielä 8 viikkoa aikaa.. Olisit siis aika lähellä ysikymppiä, jos loppuaikana tippuis ka 500g/vko.

Mun mielestä on ihan asiaa, että oot dropannu muun liikunnan. Otat sen HIIT:n mukaan tosiaan vaikka viimeselle neljälle viikolle, silloin voi olla, että dieetti kaipaa jo jotain kevyttä piristystä.

Mites virta/voimat? Riittääkö vielä voimaa salilla, vai mikä on meininki? Tuntuuko voimatasot olevan tallella?

Mä näkisin ton Green tean vaikutuksen kuitenkin vaan marginaalisena. Painat vaan menee samalla setillä niin pitkään kun homma toimii. Jos tarvii jotain lisätä tai muuttaa, niin ensin lisätään vähän liikuntaa. Sulla on kesän alkuun vielä 8 viikkoa aikaa.. Olisit siis aika lähellä ysikymppiä, jos loppuaikana tippuis ka 500g/vko.

Mun mielestä on ihan asiaa, että oot dropannu muun liikunnan. Otat sen HIIT:n mukaan tosiaan vaikka viimeselle neljälle viikolle, silloin voi olla, että dieetti kaipaa jo jotain kevyttä piristystä.

Mites virta/voimat? Riittääkö vielä voimaa salilla, vai mikä on meininki? Tuntuuko voimatasot olevan tallella?

ei toistaiseksi mitään ongelmaa..2-jakoisella olen treenannut ja treenit kestää yleensä sen 1,5 tuntia ja hyvin riittää energiaa reenata..
voimat ei mielestäni ole tippunut yhtään..vähän olen kyllä ottanut varovaisemmin liikkeet jotka rasittaa olkapäitä kun jotain häikkää olkapäässä..pitää fysioterapeutille mennä..

Itsehän lähtisin kokeilemaan näin:

Proteiini 1200Kcal = 300g
Hiilari 900Kcal = 225g
Rasva 900Kcal = 100g

Mites Kyniksellä? Pieneneekö etureppu? Mites jaksaminen/palautuminen? Vieläkö homma pelittää?

kai se pienenee..pelittää varmasti mutta eräästä huonosta uutisesta johtuen,en ole tälläviikolla "pystynyt" syömään normaalisti(tarpeeeksi paljon) ja salillakin olen vain yhden reenin käynyt väkisin tekemässä vaikka ei yhtään kiinnostanutkaan..
mutta ei tästä sen enempää ja ensi viikolla pitää yrittää kaikesta huolimatta palata samaa rytmiin ja diettiin kuin normaalisti..

Herätetääs threadia henkiin.

Oliskos 40 prot / 30 hihy / 30 rasva jakaumasta mihinkään? Eli sen sijaan, että olisi toi tavanomainen määrä, eli 30 protskua, 40 hihyä ja 30 rasvaa, niin uhraisi hieman hihyjä proskua varten.

30 protskua/ 40 hihyä/ 30 rasva-jakauma tarkottais mun tapauksessa 225 g protskua, 300 g hihyjä ja 100 g rasvaa.

40 protskua/ 30 hihyä/ 30 rasva-jakauma tarkottais mun tapauksessa vuorostaan 300 g protskua, 225 g hihyjä ja 100 g rasvaa.

Mun kulutus dieetillä on siis 3000 kcal, niin kun noista voikin laskea. Syy siihen miks kelasin vähän säätää noiden makrojen jakaumaa on tosiaan tuo dieetti.

Mielipiteitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom