No niin.. Nyt kuulostaa asialliselta. Otat vaan iisisti. On tosiaan huomattavasti helpompi käynnistää dieetti korkeemmilta kaloreilta ja lähtee siitä pudottelee hiljalleen, ku alottaa tollasella 2000 kalorin pintaan menevällä setillä.
Paino varmaan muuttuu aika hiljalleen, mut suunta on ainakin oikee. Tsekkaa tosiaan vielä viikko tai pari. Kato mitä tapahtuu.. Vaa'assa, peilissä ja esim. esiin pilkahtavissa suonissa.
Sitten yks mahdollisuus on, että et pudota kaloreita, vaan lähet hiljalleen lisää lisää liikuntaa. Vaikka alkuun yks tunnin reipas kävely/vko. Sykkeet johonkin 110 korville tunniks niin varmaan tulee hyvä.
Vedät tosiaan kärkeen nyt sitä punttia. Sit jos tuntuu et paino jämähtää niin lisäät liikuntaa.. Vaikka kävelyn tai kaks. Painat neljä seuraavaa viikkoa punteilla + kävelyillä ja dieetin loppuun voit vetää sen HIIT -setin mistä puhuit. Vaihdat vaikka hiljalleen niitä kävelyitä siihen HIIT -settiin.. Jos ei kevyellä liikunnan lisäämisellä lähe tulee tulosta, niin sitten lisäks kalorisäätöä. Mun mielestä on vaan huomattavasti helpompi lisää liikettä, kun lähtee tinkii syömisistä. Ja jos jotain muutosta meinaat kaloreihin tehdä, niin sit mun mielestä iisiä. Turha tosta on kerralla lähtee mitään puolta megaa raapimaan.
Ihan mielenkiinnosta.. Mitenkäs makrot? Mihin jakaumaan oot päätyny?
joo.olen nyt jo vetänyt välipäivinä aamulla tyhjällä mahalla sellasia kevyitä 30min kuntopyörä "lenkkejä"
joo liikuntaa aion lisätä mutta kyllä luultavasti aion noita kaloreitakin ainakin vähän tiputtaa sitten kun paino on tippunut enemmän..
en ole kattonut niin kauhean tarkasti noita makroja..
olen kattonut vaan että proteiinia tulee jokapäivä 200-300g ja hiilreita suurinpirtein saman verran ja rasvaa 80-100g
luulen että on ihan ok? helpompaakin kun ei tarvi niin tarkasti kaikkea laskea kun pitää vaan huolen että kaloreita tulee just sen verran kun on tarkoitus ja rasvaa ja proteiinia tarpeeksi niin hiilaireita sit sen verran ku siihen "mahtuu"
eli jotain 25% tai enemmän energiasta otan rasvoista(hyvistä) ja loput menee aikalailla tasan proteiinin ja hiilareiden kanssa.oon kattonut niin että hiilareita tulee jokatapauksessa ainakin vähän enemmän kuin protskua..
dietin edetessä voisi ehkä pikkuhiljaa vähentää hiilreiden osuutta energiasta?ehkä dietin loppupäässä