Kalorimäärät dietillä

Mikä olis optimaalinen kcal määrä dietin aikana per päivä?

Rasvanpolton apuna käytän EAS CLA +80 6 kapselia päivässä.
Treenin jälkeen muscle + (protsku ja hiilari 50/50) ja 5 g glutamiinia.

Treenaan 4 krt vko salilla täten:
vko1/
Maanantai: Jalat
Tiistai: lepo
Keskiviikko: Olkapäät, kyynärvarret, vatsat
Torstai: Kevyt hölkkälenkki 30-50 min. Syke 120.
Perjantai: Ojentajat, hauikset
Lauantai: Uintia/ lenkki
Sunnuntai: Rinta, vatsat
vko2/
Maanantai: Selkä
Tiistai: Lepo
Keskiviikko: Jalat
Torstai: Kevyt hölkkälenkki 30-50 min tai uinti 50 min.
Perjantai: Olkapäät, kyynärvarret, vatsat
Lauantai: Uintia/lenkki/ lepo
Sunnuntai: Ojentajat, hauikset

Eli ohjelmani kiertää. 5 päivän treenijako, 4 krt salilla/vko
Nuo aerobiset treenit vain esimerkkejä. Teen eri aerobisia treenejä eri lepopäivinä. Vähän riippuu miten jaksaa :rolleyes:

Kannattaako dietin aikana syödä kreatiinia?
Kokemuksia, kiitos? :)

Päivittäinen kulutus -500kcal on aika hyvä lähtökohta dietille.
http://laam.ath.cx/kulutus.php tuolla voit pähkäillä sitä päivittäistä kulutusta

Joo voisin tietysti perustella tota miks just -500kcal.
Eli jos saa liian vähän ravintoa niin kroppa menee shokkiin eikä käytä niitä rasva varastoja niin tehokkaasti. Kun mennään aavistuksen verran miinuksella niin rasva palaa kivuttomammin, ei oo kokoajan nälkä eikä tuu niitä sortumisia ja saa dietin kunnialla loppuun...

Ei muuta kuin luet pakkista, piet ittes kurissa ja nuhteessa niin hyvää tulee.
Ruokavaliossa hyvinsuunniteltu on jo puoliksi tehty.

joku viisaampi voi jatkaa tästä ;)

wstdyouth sanoi:
Dänks. Olen 181,5 cm pitkä ja painoa tällä hetkellä 87 kg.

Ihan lonkalta heittämällä 2500-3000 kcal /päivä. Ja tämä toki riippuu kaikesta muusta liikunnasta, eli ekana tulee mieleen duuni. Jos kovasti raskasta niin enemmän, mutta jos toimistossa istumista niin luonnollisesti paljon vähemmän.

Laskeppa ensiksi paljonko syöt nyt ja paljonko on pp/hh/r määrät. Siitä sitten voisi lähteä kattomaan alaspäin oikeista kohdista.

Timba79 sanoi:
Laskeppa ensiksi paljonko syöt nyt ja paljonko on pp/hh/r määrät. Siitä sitten voisi lähteä kattomaan alaspäin oikeista kohdista.

Näistä en kaloreita laskenut eilen ku vasta tänään ostin puntarin :)

Mut tässä eiliset ruoat: (valmistettuina, ei raakana)
Ei mikään paras päivä ravinnon kannalta, kun oli niin veemäisen pitkä työpäivä ja pitkät välimatkat ajettavana...

Aamupala
4 dl Ruishiutalepuuroa, marjoja
2 kpl ruisleipiä, 2 siivua kinkkuleikkelettä
1 kananmunanvalkuainen

Lounas
4 dl valkoista pitkäjyväriisiä, ~150g broileria
1 sämpylä, reilusti (!!!) salaattia
kiisseliä jälkiruoaksi

Välipala
Banaani, 1,5 dl tuoremehua, 5 g L-Glutamiinia

Palautusjuoma treenin jälkeen
75 g Fast Muscle +
5 g L-Glutamiinia

Iltapala
Ehrmannin maitorahka

Tiedän... Liian vähän ruokailukertoja... Toi oli paska päivä ravinnon kannalta, kuten sanoin :(

mikä pp/hh/r?? Sori tyhmyyteni :nolo:

Hiilareita tossa on ihan sikana, eli niitä reilulla kädellä pois. Tosin pitää jaksaa duunissakin, mutta silti. Proteiinia lisää jokaiselle aterialle. Rahka, raejuusto yms. mukaan. Myös hyvät rasvat on jossain hukassa, ainakin siihen iltapalarahkan sekaan pari ruokalusikallista rypsäriä.

p/hh/r = proteiini/hiilarit/rasva

Timba79 sanoi:
Hiilareita tossa on ihan sikana, eli niitä reilulla kädellä pois. Tosin pitää jaksaa duunissakin, mutta silti. Proteiinia lisää jokaiselle aterialle. Rahka, raejuusto yms. mukaan. Myös hyvät rasvat on jossain hukassa, ainakin siihen iltapalarahkan sekaan pari ruokalusikallista rypsäriä.

p/hh/r = proteiini/hiilarit/rasva

Näin oli. Paska päivä ruoan kannalta.

Mut taasen tänään oli sellanen normaali päivä mitä yleensä:

7:25 Aamupala
3.5 dl kaurapuuroa, ripaus sokeria, hieman maitoa

10.00 Välipala
50 g lohta, 1 ruisleipä

13.00 Lounas
5 dl makaroonilaatikkoa (paistijauhelihaan)

16.15 Välipala
1 banaani
5g L-Glutamiinia

18.00 Palautusjuoma
50 g muscle +
5 g L-Glutamiinia

19.30 "Illallinen"
200 g raejuusto
140 g tonnikalaa vedessä

Iltapalan syön tuossa puol kymmeneltä joka on:
30 g heraproteiinia
ruokalusikallinen oliiviöljyä

Eli oon jakanu ton hiilareiden saannin, että aamulla tulee hiilareita enemmän (ja ennen treeniä jotain hidasta hiilaria) ja illalla taas pelkkää proteiinia, koska on varmaan hyödytöntä ottaa yötä vasten mitään hiilareita.

Laskin itselleni tarvittavaksi kalorimääräksi 3800 kaloria. 43.75 x 87(kg), ja siitä sitten pois 500, niin jäis 3300 kaloria päivään. Vaikuttaako oikealta?

Esim tänään olen syönyt klo 15.00 mennessä 1060 kcal, eli pitää vielä 2240 saada.

wstdyouth sanoi:
Laskin itselleni tarvittavaksi kalorimääräksi 3800 kaloria. 43.75 x 87(kg), ja siitä sitten pois 500, niin jäis 3300 kaloria päivään. Vaikuttaako oikealta?

Esim tänään olen syönyt klo 15.00 mennessä 1060 kcal, eli pitää vielä 2240 saada.

Vaikuttaa diettikaloreiksi aika korkeilta. Tosin en kyllä voi tietää miten raskasta se sen duunisi on. Mutta kokeile noilla kaloreilla pari viikkoa ja katso lähteekö paino putoamaan, jos ei lähde niin nappasa 300-500 kcal pois ja kokeile taas miten käy.

Timba79 sanoi:
Vaikuttaa diettikaloreiksi aika korkeilta. Tosin en kyllä voi tietää miten raskasta se sen duunisi on. Mutta kokeile noilla kaloreilla pari viikkoa ja katso lähteekö paino putoamaan, jos ei lähde niin nappasa 300-500 kcal pois ja kokeile taas miten käy.

Mitä nyt tämän päivän aikana oon kattellu noita kaloreja, niin mun pitäis syödä vielä tohon tuplamäärät et noi täyttyis. Ei voi kyl mitenkään syödä 3300 kaloria. Kyl se varmaan pitäs 3000 olla.
Pitää sillä olla nyt pari viikkoa, niin täytyy kattella sit uudemman kerran.
Pistän tässä vielä koko tän päivän ravinnot näytille, kun on iltapalat syöty niin voi sitten kommentoida.

Joo, eli tämän päivän ravinto oli seuraavanlainen:

6:00 Aamupala
40g kaurapuuroa (3.5dl valmista), hieman sokeria ja maitoa
1 rkl oliiviöljyä
30g Whey 1 + 5g L-Glutamiinia

9:00 Välipala
1 banaani n.150g

13:00 Välipala
2 kpl rouheleipiä á 36g
4 siivua keittokinkkua
hieman kevytleviä päällä

15:00 Lounas
80g riisiä
150 g kananrintaa (nahatonta)

18:00 Treenin jälkeen palkkarit
75g Muscle plus (P/HH 50/50)
5g L- Glutamiini

19.30 Päivällinen/ illallinen
185g tonnikalaa mausteena sitruuna ja pippuri (rasvaa 14g/100g)
200g raejuustoa
1 rouheleipä 36g

22:00 Iltapala
30g Whey 1
5 g L- Glutamiini
250g Maitorahkaa
1 ruokalusikallinen oliiviöljyä

Kaloreita yht. n. 2500

Mitä mieltä olette?

Muuten näyttää ihan hyvältä, mutta nuo klo 9.00 ja 13.00 välipalat on todella niukkoja proteiinien suhteen. Sen banaanin kyytipojaksi vaikkapa 250 g rahkaa tai joku 30 g prodedrinkki ja siihen 13.00 välipalalle sitä keittokinkkua tai jotain vastavaa reilusti lisää. Ja jos nyt omasta mielestä alkaa proden määrä nousemaan turhan korkeaksi, niin iltapalta voisi sitten vähän nipistää pois. Siirtää vaikka sen prodejauhon tonne aamun välipalalle. Tällaiset tuli ekana mieleen.

Pikkuviilausta:
Aamulla ei kannattaisi kovin syödä rasvoja, eli varmaan olisi hyvä siirtää myöhempään vaiheeseen päivää toi aamupalan oliiviöljy.

Oon nyt tehny tällä viikolla tollasia 12 tunnin työpäiviä, niin meinaa tulla ongelmia saada tuo 2500 kaloria täyteen... Oon syöny tollasia 600 kalorin aamupaloja ja 200-300 kalorin välipaloja (yleensä patukoita [myoplex, hy-pro] klo 12) ja 600 kalorin lounaita, ja sit 500-600 kalorin runsasproteiinisen illallisen. Silti tuntuu, että tulee ongelmia syödä kaikki...

Oon näköjään ennen syönyt paljon vähemmän kaloreita mitä nyt dietillä... Aika huvittavaa... Mut kyllä nyt kun nämä ruokailut ovat todella säännöllisiä, niin tuloksia varmasti tulee. Ainakin tosi hyvä fiilis tällä hetkellä. Puntarilla ajattelin käydä tuossa viikonloppuna, sithän tuon näkee.

Mulla vähän sama ongelma. illalla ku laskee yhteen päivän einekset ni tulee todetuksi, ettei kaloreita ole tullut läheskään tarpeeks. jos normipäivänä (kun en treenaa tai harrasta aerobista) kulutuksen pitäisi olla 2000 kaloria laihtuakseni, tulee niitä kaloreita usein ainoastaan n. 1500. Vähähiilarisen dieetin noudattaminen osaa olla varsin vittumaista.

sikamies sanoi:
Mulla vähän sama ongelma. illalla ku laskee yhteen päivän einekset ni tulee todetuksi, ettei kaloreita ole tullut läheskään tarpeeks. jos normipäivänä (kun en treenaa tai harrasta aerobista) kulutuksen pitäisi olla 2000 kaloria laihtuakseni, tulee niitä kaloreita usein ainoastaan n. 1500. Vähähiilarisen dieetin noudattaminen osaa olla varsin vittumaista.

aivan totta.. kaloreita pitäisi saada sellaset 2000 vuorokaudessa, mutta koska olen ketodieetillä ja sitä ruokahalua ei ole, tekisi mieli syödä vain puolet tosta :rolleyes: on se dieettaaminen rankkaa ku pitää syödä niin paljon :D

Back
Ylös Bottom