Kalorimäärät dietillä

Carbon sanoi:
on se dieettaaminen rankkaa ku pitää syödä niin paljon :D
ÄLÄ!
Taitaa läskit pysyy vyötäröllä niin kauan kunnes saa ton ruokapuolen 100% kuntoon, on se vaan niin perkeleelisen tärkeä. 4kk kestänyt "ketodieettini" ei tuntunut toimivan, varmaan juuri sen takia että niitä kaloreita tuli päivässä ihan liian vähän, usein alle 1500 kaloria, ja se on raavalle miehelle joka juoksee ja usein aivan liian vähän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sikamies sanoi:
ÄLÄ!
Taitaa läskit pysyy vyötäröllä niin kauan kunnes saa ton ruokapuolen 100% kuntoon, on se vaan niin perkeleelisen tärkeä. 4kk kestänyt "ketodieettini" ei tuntunut toimivan, varmaan juuri sen takia että niitä kaloreita tuli päivässä ihan liian vähän, usein alle 1500 kaloria, ja se on raavalle miehelle joka juoksee ja usein aivan liian vähän.

wtf? siis tarkoitin nimenomaan sitä että ei pidä syödä liian vähän. Tosin, painan nytten 80kg ja kulutuslaskurin mukaan kulutukseni on about 2200kcal, siitä -500kcal laihduttamiseen niin päivittäinen kalorimäärä tippuu 1700kcal paikkeille. Liikunnan tuoma hyöty on 350kcal joten lopullinen määrä on 2050kcal päivässä.

yksi kysymys lisää... mikä pitäisi kalorimäärä olla lepopäivänä? Treenipäivänä syön 2050kcal koska treenistä tulee sellaset 350kcal, mutta lepopäivänä kulutukseni on 1700kcal (-500kcal vajeella). Pitäisikö lepopäivänä jatkaa samalla kcalorimäärällä, vai pitäisikö vähentää se 350kcal?

wstdyouth sanoi:
Joo, eli tämän päivän ravinto oli seuraavanlainen:

6:00 Aamupala
40g kaurapuuroa (3.5dl valmista), hieman sokeria ja maitoa
1 rkl oliiviöljyä
30g Whey 1 + 5g L-Glutamiinia

9:00 Välipala
1 banaani n.150g

13:00 Välipala
2 kpl rouheleipiä á 36g
4 siivua keittokinkkua
hieman kevytleviä päällä

15:00 Lounas
80g riisiä
150 g kananrintaa (nahatonta)

Mitä mieltä olette?

Tuossa on 9 tunnin tauko aamiaisen proteiinidrinkin ja lounaan kanaravinnon välissä. Keittokinkkusiivut ei (ainakaan ne mitä itse syön) mitään proteiinipommeja ole. Lisäisin siis kovasti proteiinia tuohon mukaan, esimerkiksi vaihtamalla banaanin rahkaan, ja toisen rouheleivän myös.

Tosin, minä nyt vaihtaisin vaikka oman äitini rahkaan :P

Mutta joskus viime heinäkuussa sain pakkisporukalta hyvän neuvon; proteiinia noin 2-3h välein. Tämän neuvon jälkeen on painoa lähtenyt 20kg, eli ei kai se ihan huono vinkki ollut :) (proteiini pitää tehokkaasti myös näläntunteen poissa, ainakin itselläni)

voisin heittää tähän samaan oman suunnitelman dieetistä. tää on siis ihan teoriapohjalla vielä, alotan huomenna ;-)
mitat 171/77

7.30 aamupala
-250g rahka
-1dl kaurahiutaleita
-2 ruispalaa
-3dl maitoa

9.30 välipala
-1dl whey1

12.00 lounas
-jotain koulusafkaa, salaattia + 5dl maitoa

14.30 heraa ennen salia
-1dl whey1

16.00 palkkari
-1,5dl whey1 + 1dl n-large

17.00 ruoka
-500g ehrmann
-1dl kaurahiutaleita
-salaattia

20.00 välipala
-1dl whey1
-2rkl rypsiöljy

22.00 iltapala
-250g rahka
-1prk tonnikalaa
-1rkl rypsiöljyy

kaloreita tulee noin 2800-2900 riippuen kouluruoan määrästä. salipäivät on ma/ke/pe ja ti/to teen aerobista n. 45 min jolloin kaloreita tulee noin 2600-2700. kommentteja?

Carbon sanoi:
yksi kysymys lisää... mikä pitäisi kalorimäärä olla lepopäivänä? Treenipäivänä syön 2050kcal koska treenistä tulee sellaset 350kcal, mutta lepopäivänä kulutukseni on 1700kcal (-500kcal vajeella). Pitäisikö lepopäivänä jatkaa samalla kcalorimäärällä, vai pitäisikö vähentää se 350kcal?

Itse lasken ruokailut sen mukaan mikä on ollut päivittäinen aktiviteetti. Eli salipäivinä syön 2500 kcal, lepopäivinä 1800-2000 kcal. Näin joka päivä on sopivasti miinusta, ei liikaa eikä liian vähän.

Käytän tota http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html

Ei noista laskureiden antamista kalorimääristä voi tietää kuin kokeilemalla mikä on itselle juuri se sopiva määrä. Mulle ainakin eri laskurit antaa eri määriä, saattaa heittää tulokset paljonkin. Toinen kertoo kulutukseksi 2300 kcal ja toinen 1900.

Totta myös, että terveellisesti(vähähillarisesti) syöminen käy työstä. :)

Buuffitus sanoi:
Ei noista laskureiden antamista kalorimääristä voi tietää kuin kokeilemalla mikä on itselle juuri se sopiva määrä. Mulle ainakin eri laskurit antaa eri määriä, saattaa heittää tulokset paljonkin. Toinen kertoo kulutukseksi 2300 kcal ja toinen 1900.

Totta myös, että terveellisesti(vähähillarisesti) syöminen käy työstä. :)

Toisissa laskureissa on peruskulutuksen pohjana käytetty tieteellisiä tutkimuksia. Pidän tota www.exrx.net sivustoa melko luotettavana, löydät lähteet sivun alaosasta.

www.exrx.net laskuri näyttäisi kehottavan naisia syömään enemmän kuin miehiä. Siis laitoin arvot laskuriin ja muutin vain sukupuolta, niin tulos oli naisena 200kcal enemmän kuin miehenä. Mistä tämä johtuu? Olen luullut, että miehen pitäisi saada enemmän energiaa, kuin vastaavan kokoisen naisen... :confused:

Buuffitus sanoi:
www.exrx.net laskuri näyttäisi kehottavan naisia syömään enemmän kuin miehiä. Siis laitoin arvot laskuriin ja muutin vain sukupuolta, niin tulos oli naisena 200kcal enemmän kuin miehenä. Mistä tämä johtuu? Olen luullut, että miehen pitäisi saada enemmän energiaa, kuin vastaavan kokoisen naisen... :confused:

Jaa'a. Kokeilin samalla painolla, rasvaprosentilla ja päivittäisillä tuntimäärillä, nainen ja mies kulutti saman verran.

Sitten kokeilin samalla painolla, samalla pituudella ja päivittäisillä tuntimäärillä,
nainen kuluttaa n. 400 kcal vähemmän.

Jos ei käytä laskussa painoa ja rasvaprosenttia, luulen että se käyttää rasvaprosenttina miehillä 15% ja naisilla 23% jotka ovat muistaakseni ns. suositukset.

Niin siis aivan, minä:david: Niin siis nainen kuluttaa vähemmän kuin mies joka olisi samoissa mitoissa. Aloin miettiä jotenkin oudosti tuota lukua. Ouki, kiitos selvennyksestä. :)

Carbon sanoi:
wtf? siis tarkoitin nimenomaan sitä että ei pidä syödä liian vähän. Tosin, painan nytten 80kg ja kulutuslaskurin mukaan kulutukseni on about 2200kcal, siitä -500kcal laihduttamiseen niin päivittäinen kalorimäärä tippuu 1700kcal paikkeille. Liikunnan tuoma hyöty on 350kcal joten lopullinen määrä on 2050kcal päivässä.

carbon, tarkoitin kyllä juuri sitä ettei pidä syödä liian vähän

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom