Kalorien saannista ja kasvusta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grizzly
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aika nyyppä näissä ravintoasioissa ja tarttis vähä apua. Eli jaksaisko joku lähtee arvioimaan tän päivän esimerkkiruokailusta, (toistuu joka päivä lähes samana) että paljonko siitä kertyy kaloreita ja riittääkö se optimaaliseen lihaskasvuun? Ehdotukset ja ideat toki tervetulleita!

- 7.15 (aamupala): 4 paahtaria välissä kinkkua, yksi ehrman (250gr) ja tuoremehua + vitskut.

- ~10.30 (välipala): reilu desi (en tiedä paljon grammoissa) heraa.

- 12.00 Ruokailu duunin ruokalassa tai vaihtoehtosesti kebabit tai chinkit jossain naamaan, yleensä kanaa/kalaa ja riisiä + salaatit ja leivät.

- 14.00 (välipala) 250gr ehrman.

- 16.30 Ruoka himassa ennen treeniä, norm. kanaa, riisiä, raejuustoa n. 1/3 purkki jälkkäriks rahka.

- 19.30 Palautusjuoma

- 20-21 Iltapala, pari ehrmanii, pari leipää ja rkl öljyä aina kun muistan.

Kuulostaako tää miltään? Nää mä oon just ja just pystyny tsemppaa, mut duunissa on välillä vähän vaikee säätää mitää isompaa (asiakaspalvelu). Ainii ja mitat oli 73kg ja 174cm. Puoltoista vuotta reenaillu välittämättä ruokapuolesta ja nyt rupes kyllästyttää tää huono lähes olematon kehitys!

Tämä on vain arvio:

Grizzly sanoi:
- 7.15 (aamupala): 4 paahtaria välissä kinkkua, yksi ehrman (250gr) ja tuoremehua + vitskut.

paahtikset n.80 kcal pala, ehrman 145kcal = 400 kcal

- ~10.30 (välipala): reilu desi (en tiedä paljon grammoissa) heraa.

veteen vai maitoon? veteen tehtynä n. 150kcal

- 12.00 Ruokailu duunin ruokalassa tai vaihtoehtosesti kebabit tai chinkit jossain naamaan, yleensä kanaa/kalaa ja riisiä + salaatit ja leivät.

perusruokalamättö n.600kcal (riippuu paljon maitoa/leipää), kebu n. 800-1000kcal

- 14.00 (välipala) 250gr ehrman.

145 kcal jos ei mausteita

- 16.30 Ruoka himassa ennen treeniä, norm. kanaa, riisiä, raejuustoa n. 1/3 purkki jälkkäriks rahka.

ruoka n. 500-700 kcal, jälkkäri ??

- 19.30 Palautusjuoma

tämän varmaan näät purkista

- 20-21 Iltapala, pari ehrmanii, pari leipää ja rkl öljyä aina kun muistan.

500 kcal, jätä leivät pois

!

yhteensä sulla tulee sitten n. 2600 - 3000 kcal riippuen annosten koosta jne.

Pitäis tietää ne grammamäärinä mitä syöt, jotta pystyisi nuo kalorit laskemaan kunnolla. Menee muuten vähän arvioinniksi. Kun tiedät kuinka monta grammaa syöt esim. kanaa ja riisiä niin voit käyttää apuna www.fineli.fi -sivustoa, jossa miltei kaikkien elintarvikkeiden ravintoarvot. Ehrmannin ravintoarvot ainakin näät paketin kyljestä, elikkäs 250g(purkilliseen) tulee 145kcal. Kannattaisi myös laskea saadut proteiinit, hiilarit sekä rasvat...(on työlästä, mutta jos esim. juuri exceliin syötät nuo päivän arvot niin sieltähän saa helposti kopioitua ennestään laskettujen ruoka-aineiden arvoja päivän syömisen mukaan, eli loppua kohti helpottuu...varsinkin jos ruokailu pysyy suht samana)

Voi olla että joku muu pystyy arvioimaan noilla tiedoilla saadut kalorit, mutta minä tarvitsisin enemmän tietoa :) Että viisaammat auttamaan. Kehottaisin kumminkin mittailemaan noita ruokien painoja kotona(esim. riisipakettien kyljessä on usein tieto kuinka paljon esim.1dl riisiä painaa jne.), niin pystyt sitten arvioimaan töissä syötyjen annosten koot....

*Hanna* sanoi:
Pitäis tietää ne grammamäärinä mitä syöt, jotta pystyisi nuo kalorit laskemaan kunnolla. Menee muuten vähän arvioinniksi. Kun tiedät kuinka monta grammaa syöt esim. kanaa ja riisiä niin voit käyttää apuna www.fineli.fi -sivustoa, jossa miltei kaikkien elintarvikkeiden ravintoarvot. Ehrmannin ravintoarvot ainakin näät paketin kyljestä, elikkäs 250g(purkilliseen) tulee 145kcal. Kannattaisi myös laskea saadut proteiinit, hiilarit sekä rasvat...(on työlästä, mutta jos esim. juuri exceliin syötät nuo päivän arvot niin sieltähän saa helposti kopioitua ennestään laskettujen ruoka-aineiden arvoja päivän syömisen mukaan, eli loppua kohti helpottuu...varsinkin jos ruokailu pysyy suht samana)

Voi olla että joku muu pystyy arvioimaan noilla tiedoilla saadut kalorit, mutta minä tarvitsisin enemmän tietoa :) Että viisaammat auttamaan. Kehottaisin kumminkin mittailemaan noita ruokien painoja kotona(esim. riisipakettien kyljessä on usein tieto kuinka paljon esim.1dl riisiä painaa jne.), niin pystyt sitten arvioimaan töissä syötyjen annosten koot....

Kiitos paljon neidille avusta! Sen verran vielä, että osaako joku sanoa, ollaanko tossa edes oikeilla jäljillä? Ja riittäisikö tuo aiemmin arvioitu exitusletaliksen 2600 - 3000, kehittämään tämmöstä jamppaa? En ole noudattanut kyseistä ruokavalioa, kuin vasta viikon joten tulokset puhuu puolestaan vasta tulevaisuudessa. Olisi kuitenkin kiva tietää ollaanko jäljillä! Kiitos!

se, että riittääkö sulle 2600-300kcal siihen, ettet ole miinuksella, riippuu täysin aerobisen määrästä. Jos harrastat kilpaurheilua jossain lajissa niin tuo on kyllä ehdottomasti liian vähän.

Grizzly sanoi:
Kiitos paljon neidille avusta! Sen verran vielä, että osaako joku sanoa, ollaanko tossa edes oikeilla jäljillä? Ja riittäisikö tuo aiemmin arvioitu exitusletaliksen 2600 - 3000, kehittämään tämmöstä jamppaa? En ole noudattanut kyseistä ruokavalioa, kuin vasta viikon joten tulokset puhuu puolestaan vasta tulevaisuudessa. Olisi kuitenkin kiva tietää ollaanko jäljillä! Kiitos!

Oleppa hyvä vaan, ja ihan mielelläni auttelen alkuun, kun itse on tullut noita ruoka-aineita punnittua ja arvioitua. Tosin juuri esim. 1rkl öljyn sisältämä energia on täysin arvio(olen arvioinut painamaan 8g)saattaa mennä metsään. Jos saat noita grammoja mittailtua niin laskenta onkin sen jälkeen helppoa :D Mutta niinkuin aikaisemminkin sanoin, työlästähän se on.... :rolleyes: Tosiaan ne hiilarit pois ilta-aterialta(elikkäs paahtoleipään viittaan) niinkuin sulle neuvottiinkin jo. Sit ihan vinkkinä että jos keittiövaa´an päätät ostaa ni suosittelen digitaalista, itellä on sellanen punnusjuttu :D SE on työlästä, eikä oikein ole tarkkakaan... :( Mutta tsemppiä punnituksiin :thumbs:

Tosiaan, kyllä kannattaa viikon parin verran kokeilla ruokapäiväkirjan pitämistä ja annosten punnitsemista, sillä ainoastaan sen avulla saa tarkoin selville paljonko tulee syötyä. Arvoimalla tulee helposti muutaman sadan kkalorin heittoja ja sillä on jo merkitystä. Mitä enemmän/kauemmin tuota mittailua jatkaa, sitä helpommaksi se tulee ja sitä enemmän tulee "selkäytimestä" mitä mikäkin sisältää ja kuin paljon.

exitusletalis sanoi:
Tosiaan, kyllä kannattaa viikon parin verran kokeilla ruokapäiväkirjan pitämistä ja annosten punnitsemista, sillä ainoastaan sen avulla saa tarkoin selville paljonko tulee syötyä. Arvoimalla tulee helposti muutaman sadan kkalorin heittoja ja sillä on jo merkitystä. Mitä enemmän/kauemmin tuota mittailua jatkaa, sitä helpommaksi se tulee ja sitä enemmän tulee "selkäytimestä" mitä mikäkin sisältää ja kuin paljon.

Myös meikäläinen vannoo ruokapäiväkirjan nimeen. Vähän väliä täältä saa lukea, kun porukka on pulassa kaloreiden ja kulutuksen kanssa ja huuli pyöreenä ihmettelee, että miksen laihdu tai miksei paino nouse. Ei sitten kuitenkaan viitsitä nähdä sen verran vaivaa, että opettelee yhden maailman yksinkertaisimmista asioista, eli merkata purkin / pakkauksen kyljestä syödyt kalorit vihkoon. Perusruoka-aineet löytyy finelistä. Pienen vaivannäön kautta homma muuttuu paljon helpommaksi - se on nimittäin pelkkää pluslaskua!

Zamp sanoi:
se, että riittääkö sulle 2600-300kcal siihen, ettet ole miinuksella, riippuu täysin aerobisen määrästä. Jos harrastat kilpaurheilua jossain lajissa niin tuo on kyllä ehdottomasti liian vähän.

Joo eli en todellakaan harrasta kilpaurheilua. Eli tulee sählättyy tunti pari viikossa jotain aerobista, esim. uinti kesäsin, lätkät talvel jne. Mulla kun ei oo oikein ees käsitystä, että mihin kalorimäärään mun pitäs pyrkii per päivä? Sit ku olis ni vois ruveta laskeskelee :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Peruskulutus pyörii siinä 2200-2500kcal hollilla eli siihen 3000kcal on hyvä tähtää. Sitten tsiigaillaa et miten käy painon, jos nousee niin hyvä ja jos ei niin kaloreita koneeseen.

Heitän tähän nyt pienen :offtopic: mut en jaksa tehhä uutta threadia. Oon vähän tyhmä, mut tosta ruokapäiväkirjasta. Merkkaatte siis sinne aina ne kaikki tiedot mitä se ateria sisältää? Kaikki proteiinit hiilarit jne? Ja tietty kalorit.

Smäiggä sanoi:
Heitän tähän nyt pienen :offtopic: mut en jaksa tehhä uutta threadia. Oon vähän tyhmä, mut tosta ruokapäiväkirjasta. Merkkaatte siis sinne aina ne kaikki tiedot mitä se ateria sisältää? Kaikki proteiinit hiilarit jne? Ja tietty kalorit.

Jeps, näin ainakin itse teen. Se tulee jo automaattisesti ja jotenkin tuntuu tyhmältä olla pistämättä. Eli merkitsen hiilarit, proteiinit, rasvat ja ne kalorit. Saisihan sitä vieläkin tarkemmin kaikki vitamiinit yms. laskettua, mutta se on jo minusta turhaa. Vitamiinit purkista. Tietenkin jokaisen oma valinta. :D
Merkitsemällä "kaikki" ravintoarvot voit seurata saatko tarpeeksi proteiineja jne.

Se excel on hyvä juttu, että jos vaan kone on käytettävissä kotona niin kannatan! Sieltä saa tosi helposti kopioitua ne ravintoarvot ettei tarvitse aina kirjoitella uudelleen samoja asioita. Ensin vaikka kaikki syöty ruoka paperille ja sitten illalla koneeseen. :)

Smäiggä sanoi:

Tärkeintä on merkata kalorit ja proteiinit. Itse merkkaan myös rasvat ja hiilarit.

Back
Ylös Bottom