-Kaloreista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja popkorn
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Eli mä oon 178cm ja 85 kg ja oon nyt päättäny mennä dieetille ku tota mahaa on vähä liikaa, mutta tässä on tullu vastaan pieni ongelma ku kaikki erilaiset laskurit näyttää aivan erilaisia kalorikulutuksia enkä oikee tiiä minkälaisilla -kaloreilla sitä pitäs lähteä liikeenteeseen ettei nyt heti mennä liian paljo miinukselle ja sit säästöliekille vaan sais jostai tietää sen peruskulutuksen ja laskea siitä sit about -500 kaloria.

Eli mistä mä saisin nyt tietooni sen peruskulutuksen? ja mistä muut on sen oman kulutuksen laskenu??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse otin yhtenä kauniina päivänä Excelin kauniiseen käteen, tiputtelin sinne syömiset ja jatkoin samalla kalorimäärällä hetken aikaa. Sattui olemaan semmoinen määrä, että paino pysyi paikoillaan. Siitä oli sitten helppo lähteä nostamaan tai laskemaan tarpeen mukaan.

Kai niistä kulutuslaskureista voi saada vähän jotain suuntaa, mutta se oma kulutus on kuitenkin sen verran yksilöllistä että mielestäni parempi katsoa ne sen hetkiset syömingit ja miten niistä saatu kalorimäärä vaikuttaa painoon.

nyt on vajaa viikko diettiä menny, ja alottaessa aamupaino oli 85kg ja vyötärö 86cm nyt ku tänää mittasin niin paino oli pysyny aivan samassa 85kg:ssa mutta vyötäröltä oli lähteny melkee 3cm pois...voiko tää nyt olla mahollista että sitä läskiä ois nyt lähteny noinki paljo pois vaikka paino ei oo laskenu yhtään??

popkorn sanoi:
nyt on vajaa viikko diettiä menny, ja alottaessa aamupaino oli 85kg ja vyötärö 86cm nyt ku tänää mittasin niin paino oli pysyny aivan samassa 85kg:ssa mutta vyötäröltä oli lähteny melkee 3cm pois...voiko tää nyt olla mahollista että sitä läskiä ois nyt lähteny noinki paljo pois vaikka paino ei oo laskenu yhtään??

Ensimmäisen kahden viikon aikana pois lähtenyt paino/ympärysmitta on yleensä lähes pelkkää nestettä. Oletko katsellut FAQ:n läpi?. Sieltä voit katsoa hyviä vinkkejä painonpudotukseen sekä tavata ihmisiä jotka ovat samanlaisen urakan edessä.

kyllähä mä oon tota FAQ:ia selaillu joka päivä ja oon yrittäny imeä tietoa dieetistä ku sieni.mut ainut pieni ongelma on edelleen noi kalorimäärien syöminen, tuolla yhellä kulutuslaskurilla tuli että jos mä oon salilla about tunnin ja poljen jokapäivä kouluun ja himaan ja ja sit sieltä kaverille ja taas himaan ni kulutukseks tuli että jos syön alle 2500 kaloria/päivä ni pitäis laihtua, ja nyt oon lähipäivinä syöny noin 2000kalorin vähä yli, ja yks ongelma on vielä noissa kaloreissa että on helppo laskea kaikki puurot,maidot,rahkat mutta ei oikeen tiiä mitä vaikkka kouluruoka sisältää.

Pistät kunnon aamuaeroobiset pystyy ja syöt niin että ei varmasti ole liikaa. Jätät kaikki turhat pois. Sit seuraat painon kehitystä. Näppituntumal se parhaiten menee ;) . Itellä 27kg tolla systeemillä vedetty pois ja koko ajan jatketaan :D

popkorn sanoi:
kyllähä mä oon tota FAQ:ia selaillu joka päivä ja oon yrittäny imeä tietoa dieetistä ku sieni.mut ainut pieni ongelma on edelleen noi kalorimäärien syöminen, tuolla yhellä kulutuslaskurilla tuli että jos mä oon salilla about tunnin ja poljen jokapäivä kouluun ja himaan ja ja sit sieltä kaverille ja taas himaan ni kulutukseks tuli että jos syön alle 2500 kaloria/päivä ni pitäis laihtua, ja nyt oon lähipäivinä syöny noin 2000kalorin vähä yli, ja yks ongelma on vielä noissa kaloreissa että on helppo laskea kaikki puurot,maidot,rahkat mutta ei oikeen tiiä mitä vaikkka kouluruoka sisältää.

Pidä nyt jonkin aikaa tätä kalorimäärää ja vähennät vaikka viikon päästä vähäsen jos ei paino ala putomaan. Se paino kun ei ainakaan minulla tahdo pudota ihan tasaisesti jokapäivä. Ja heti alkuun ei mielentöntä määrää aerobista kannata ottaa, koska sitten ei ole sitäkään ässää hiassa kun rupeaa painon pudotus tökkimään. Paljon alle 2000 kcal ei kyllä kanna pidemmäksi aikaa mennä.

Edit: siis sun kokosen ei kannata mennä, itse oon aikalailla samoissa mitoissa pituuden ja painon suhteen ja dietillä olin viimeks 2500 kcal paikkeilla, tosin aerobista oli aika paljon, ehkä vähän liikaakin.

Suositut

Back
Ylös Bottom