Kaloreiden laskemisesta yms. tiivis paketti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimmi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuli tuossa mieleen, että kukahan osaisi ja jaksaisi koota vaikkapa FAQ-osioon kattavan ja tiiviin(!) tietopaketin esim. siitä,
-mistä oikeasti kannattaa laskea kalorit
-miten lasketaan
-mikä on oleellisinta kaloreiden seuraamisessa
-missä suhteessa makroravinteita
yms. mikä nyt asiaan liittyy...

Paljon tuntuu olevan informaatiota,mutta se on hajallaan siellä täällä, vaikea päästä jutun ytimeen. Olen lueskellut tosiaan useampia Pakkiksen linkkejä, mutta olisi mainiota jos joku jaksaisi koota hyvän paketin!:D

Koulussa tuntui tuo matikka sujuvan mutta kummasti nyt ei vaan onnistu prosenttilasku... Varsinkin se mietityttää, että mistä luvut otetaan: Laskin yhteiskalorit ja erikseen pr/hh/r. Laskin myös makrojen kalorit tyyliin 1g r=9 kcal. Mutta sen jälkeen sekosikin sitten pää! Huh, helpottakaa ihmeessä minun ,ja varmaan monen muunkin, pientä osaa elämästä ja laittakaa hyviä linkkejä myös Pakkiksen ulkopuolelta ja muuta tietoutta!

Tuosta kalorilaskurista tulikin mieleen, eikö se enää kuulukaan Pakkiksen vip-etuihin?? Siihen olen kyllä tutustunut, mutta sitä 20 euroa siitä en raskisi maksaa...

Itse olen ainakin käyttänyt tutoa kalorilaskuria ilman rekisteröitymistä. Katsoo erikseen aina kulutuksen ja sitten lopuksi laskee pr/hh/r grammamäärän itse. Tuolla olen itse pärjännyt jo lähes vuoden.

pimmi sanoi:
Tuosta kalorilaskurista tulikin mieleen, eikö se enää kuulukaan Pakkiksen vip-etuihin?? Siihen olen kyllä tutustunut, mutta sitä 20 euroa siitä en raskisi maksaa...

maksaa vajaa 2e.... tekstarilla

Transplant sanoi:
Itse olen ainakin käyttänyt tutoa kalorilaskuria ilman rekisteröitymistä. Katsoo erikseen aina kulutuksen ja sitten lopuksi laskee pr/hh/r grammamäärän itse. Tuolla olen itse pärjännyt jo lähes vuoden.

Itsellä kun yleensä on kierrossa enimmäkseen samanlaista safkaa viikosta toiseen, niin olen toteuttanut homman siten, että kopioin Kalorilaskuri.Fi:stä arvot excel-taulukkoon, johon sitten pystyy laittamaan aina päivän syömiset (ja liikunnatkin) ja se laskee mm. makrojakaumat ja kulutukset helposti.

Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla niin pohja löytyy osoitteesta
http://netti.nic.fi/~petert/Ravintotaulukko.xls

Tuohon on siis helppo lisätä omat syömiset, ja ruokatarkkailu helpottuu huomattavasti :)

-Z

Mitähän olen sekoillut kun olen joskus ollut katsovinani, että kalorilaskuri kuuluisi Pakkiksen vip-etuihin!:D

Minulla taitaa olla myös muita näköhäiriöitä, sillä en onnistunut bongaamaan tuolta xlgainista sitä taulukko-osiota... Yleensäkin olen yrittänyt kokeilla tuota taulukointia tietokoneelle, mutta valitettavasti joku pätkäisee siinä vaiheessa kun pitäisi tajuta taulukkolaskentaohjelmien käyttö! Aukko nöräys-taidoissa. Mutta täytyypä kokeilla myös tuota edellä mainittua tapaa.

Siitä olisi vielä kiva saada perusteellinen neuvo, miten lasken makroravinteiden suhteet!

edit. jaahas,löytyi,kannatti kokeilla vielä uusiksi sitä kirjautumista...öh

www.fitday.com

Hyvä ja ilmainen kalorilaskuri. Näyttää myös kaikenlaisia kivoja raportteja, ynm. Miinus tulee englannin kielestä. Mutta jos tietää mitä on cottage cheese, niin ei pitäis olla mitään ongelmia käyttää tuota :D

Sinne voi laittaa myös helposti omia ruoka-aineita. Ja googlella voi muuntaa unssit grammoiksi, ynm.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitääkö tuo paikkansa että yli 100 kiloisten miesten kaloritarve päivälle on miltein 3000???

Itse olen 189 cm ja painoa n.110 Kg ja laskuri sanoi että ilman liikuntaan tarve olisi n.2700 ja treenit mukaan lukien niin meni reippaasti yli 3000.

Miten on?

hanttu sanoi:
Enkö mä ole sulle joskus kertonutkin paljonko tarvitset kaloreita. Mäkin otan päivittäin sen 3000-3500kcal ;)

heh :D huono muisti :)

Mikä on sitten mun kokoisen miehen kalorimäärä jos ajattelisi kesäkiristystä, miten mahtaisi tulosten käydä jos tiputtaisi ton päivittäisen kalori tarpeen 2500 ja tossa olisi treenit mukana...mahtaisikohan sitä jaksaa olleskaan...ku ei tohon 2500 mahdu hirveesti kyl ruokaa...jos ajattelee et palkkarissakin on melkeen 500...:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom