Kalle Päätalo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KimOla
  • Aloitettu Aloitettu
KimOla sanoi:
Itsellä alkaa kohta olemaan Päätalon kirjat luettuna, joten suositelkaapas jotain kirjailijaa johon alkaisin seuraavaksi paneutua?..

Siitä kun valut alaspäin mistä kemijoki virtaa, noudatellen pohjanlahden rantaviivaa aina vaasaan asti...

Jorma Ojaharju. Valkoinen kaupunki. Siitä se alkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
KimOla sanoi:
Itsellä alkaa kohta olemaan Päätalon kirjat luettuna, joten suositelkaapas jotain kirjailijaa johon alkaisin seuraavaksi paneutua?..

Suosittelen sulle ihan erillaista kirjoja vaihtelun vuoksi, koska se virkistää. R.A. Salvatoren Mustahaltia trilogia, tossa ei meinaa kauan nokka tuhise kun noi lukee ja saat samalla juuri sitä vaihtelua.. :thumbs:

Oot varmaan jo nää lukenu, mutta Mika Waltari vois uppoo..alota vaikka sinuhe egyptiläisestä.

skuge sanoi:
Suosittelen sulle ihan erillaista kirjoja vaihtelun vuoksi, koska se virkistää. R.A. Salvatoren Mustahaltia trilogia, tossa ei meinaa kauan nokka tuhise kun noi lukee ja saat samalla juuri sitä vaihtelua.. :thumbs:

Oot varmaan jo nää lukenu, mutta Mika Waltari vois uppoo..alota vaikka sinuhe egyptiläisestä.

Niin ajattelinkin että joku toisen tyyppinen kirjailija olisi paikallaan. Kiitos vinkistä. Tuon Sinuhe egyptiläisen luin juuri ennen Päätalo- urakkaa, oli kyllä sairaan hyvä kirja. :rock:

Koillismaa sarja on luettu ja Iijoki-sarjasta on menossa toinen kierros. Iijoki-sarja tuli haalittua omaankin kirjahyllyyn. Koko sarjan paras kohtaus on varmaankin se ensimmäinen lomamatka armeijasta, Kun Kallella hupenee tuliaisviinat pullo toisensa jälkeen. Siinä on kyllä viimesen päälle perusteltu jokainen ryyppy.

Koillismaa sarja on luettu ja Iijoki-sarjasta on menossa toinen kierros. Iijoki-sarja tuli haalittua omaankin kirjahyllyyn. Koko sarjan paras kohtaus on varmaankin se ensimmäinen lomamatka armeijasta, Kun Kallella hupenee tuliaisviinat pullo toisensa jälkeen. Siinä on kyllä viimesen päälle perusteltu jokainen ryyppy.

Vaikka aina olen lukenut paljon en ollut koskaan lukenut Päätaloa, olin ennakoluuloinen hänen kirjojensa suhteen. Mutta nyt kun ei ollut muuta lukemista luin yhden Päätalon kirjan ja jäin heti "koukkuun". Aloitin sitten Koillismaa sarjan lukemisen ja kun saan sen loppuun luen Iijoki sarjan.
Täytynee sitten kokeilla venäläisia klassikoitakin, kun olen ennakoluuloinen niidenkin suhteen, mutta epäilen kyllä niiden olevan liian pitkästyttäviä.

No jos kato älyllinen kapasiteetti ei muuhun riitä niin ehkä on parempi. ;)
Minä olen lukenut ainakin 1000+ kirjaa.kirjahyllyssäkin taitaa olla jo muutama sata kirjaa. Noin kymmenen vuotta sitten aloin lukemaan Iijoki-sarjaa ja sadan sivun kohdalla totesin, että elämänsä voi viettää paremminkin vaikka istumalla seipään nokassa. Valitan kirjoitusvirheitä, minä ja Ipad ei olla vielä sinuja.

Minä olen lukenut ainakin 1000+ kirjaa.kirjahyllyssäkin taitaa olla jo muutama sata kirjaa. Noin kymmenen vuotta sitten aloin lukemaan Iijoki-sarjaa ja sadan sivun kohdalla totesin, että elämänsä voi viettää paremminkin vaikka istumalla seipään nokassa. Valitan kirjoitusvirheitä, minä ja Ipad ei olla vielä sinuja.

Ensimmäiset parisataa sivuahan menee siihen murteen opettelemiseen. Oli meinaan alkuun aika vaikeata tekstiä, kun puolet sanoista oli jotain paikallista ihmemurretta.

Vai kuka tietää mitä tapahtuu, kun "alkaa käymään ipparalle"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom