kalkkunan liha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kosworth
  • Aloitettu Aloitettu
ostin tänään prismasta kalkkunaa, jossa sanotaan tuoteselosteessa, että sisältää vain 50kcal/100g ja noin 1% rasvaa sekä 80% lihaa.

eli kuinka on mahdollista, että lihaa on 80%, mutta kaloreita vain 50?
jos kalkkunan lihassa on noin 30% proteiinia, eli tässä tapauksessa, kun on 80pinnaa lihaa se tekee 24g protua. 24g = ? kcal (enemmän kuin 50kcal luulisin).

eli onko kusetusta vai mikä on homman juju?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jees mä oon taas siinä uskossa et 1 grammas protuu olis 3-4 kaloria
eli kosworth tuote on kusetusta tai sit siinä on jokin jippo...

ostin tänään prismasta kalkkunaa, jossa sanotaan tuoteselosteessa, että sisältää vain 50kcal/100g ja noin 1% rasvaa sekä 80% lihaa.

eli kuinka on mahdollista, että lihaa on 80%, mutta kaloreita vain 50?
jos kalkkunan lihassa on noin 30% proteiinia, eli tässä tapauksessa, kun on 80pinnaa lihaa se tekee 24g protua. 24g = ? kcal (enemmän kuin 50kcal luulisin).

eli onko kusetusta vai mikä on homman juju?

Minun Atrian kalkkunaleikkeissä on 19g protua/100g.
en ole koskaan nähny leikkeleitä joissa on 30g protua /100g:eek:´

Edit: onko se muuten leikkelettä vai oikeaa lihaa?

siis oikeaa lihaa köntti sellaiseen verkkoon käärästy. finelissä oli et protua olis kalkkunassa 31,4 ja rasvaa 7,7 eli rasvaa on ainakin jotenkin poistettu(mikäli selostus pitää paikkansa). oli esikäsitelty jotenkin eli ei tarvinnut kun tunnin uunissa pitää.

Kattelin joskus kaupassa tuota samanmoista kalkkunanlihaa, ja kävi epäilyttämään "ravintosisältö"selosteensa takia sen verran, että jäi ostamatta...

Mä olen totakin joskus ostanut ihan ok tuote.Ei näissä tämmösissä tuotteissa ole missään
se lihamäärä 100%,niissä on kaikenlaisia lisäaineita mukana.
Semmosta 30%prot kalkkunanlihaa on ihan raaka rintafilee,eikä tämmöset einekset.

tosin en oikein ymmärrä topin postin pointtia?

eipä ollu toi.

50kcal
80% lihaa
alle 1g rasvaa

näin siinä oli. ja pointti oli miten toi voi olla mahollista? en oo kerennyjaksanu laittaa mailia. eipä tuu kyllä ostettuakaan usein tollasta ku on kilohinta turhan tyyris...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom