Kalja&sixpack?

kamala homma kun joutuu valitsemaan hankkiiko sen six packin jääkaappiin vaiko paidan alle...

Alec sanoi:
kamala homma kun joutuu valitsemaan hankkiiko sen six packin jääkaappiin vaiko paidan alle...
Kompromissi, twelvi jääkaappiin ja sixi paidan alle :D

pek sanoi:
Meinaatko sä siis, että genetiikka vaikuttaa kaikkiin ihmisiin samalla tavalla? Kaikilla siis genetiikan vuoksi vatsa, ja vain ainoastaan vatsa, turpoaa alkoholista.
ei kun genetiikan vuoksi se just vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla,onhan vartalon mallejakin erilaisia.turpoaminen on eri asia kun lihoaminen...

haba78 sanoi:
ei kun genetiikan vuoksi se just vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla,onhan vartalon mallejakin erilaisia.turpoaminen on eri asia kun lihoaminen...
Niinpä niin. Kyse siis oli edelleen yleistyksestä tossa alkuperäisessä Jollin postauksessa. Epäilemättä se genetiikka ja perimä on erilainen erilaisilla ihmisillä.

Ehkä pilkunviilausta, hifistelyä, pätemistä, call it what you want, mutta mielestäni ei voi yleistää noin, että alkoholi menee "pienen mutkan" kautta vyötärölle. Esimerkiksi mä käyn kaljottelemassa vähän väliä eikä se mulla vaikuta ainakaan painoon/vatsan seudulle kerääntyvään läskiin juuri ollenkaan. Kyse oli siis täydellisestä yleistyksestä. Miten genetiikka voi siihen vaikuttaa?

Onko vartalomalleja siis erilaisia? Mä oonki ihmetelly miten jotkut ihmiset näyttää erilaiselta kuin minä.

Okei myönnän, väärä termi: tarkoitus oli puhua lihoamisesta, ei turpoamisesta.

Tromm sanoi:
Lopettakaa vaan se kaltsun otto kokonaan niin kaikki on paremmin.
No eipä tota oo pariin kuukauteen tullu otettua...mutta lopeta en ikinä...jaa-a pitäsköhän tempasta viikonloppuna....:D

Mä olen ottanut noin puoltoista vuotta jokseenkin joka viikonloppu olutta tai vastaavaa, eikä se ole ainakaan mulle saanut aikaan minkäänlaisia kertymiä, vaikka muutaman kerran on tullut otettua ns. älyvapaa satsi. Kyllä sä voit ihan hyvin sitä kaljaa litkiä, kunhan pidät huolta kulutuksestas.

Nykyisin tulee tosin juotua viskiä, se kun on parempaa eikä aiheuta krapulaa tahi morkkista.

Tupla-J sanoi:
Mä olen ottanut noin puoltoista vuotta jokseenkin joka viikonloppu olutta tai vastaavaa, eikä se ole ainakaan mulle saanut aikaan minkäänlaisia kertymiä, vaikka muutaman kerran on tullut otettua ns. älyvapaa satsi. Kyllä sä voit ihan hyvin sitä kaljaa litkiä, kunhan pidät huolta kulutuksestas.

Nykyisin tulee tosin juotua viskiä, se kun on parempaa eikä aiheuta krapulaa tahi morkkista.

Miten lie tuloksien laita sitten? Voisi kuvitella, että energian ottaminen alkoholituotteista ei ole paras kuvio maksimaaliselle lihaskasvulle.

Maso sanoi:
Miten lie tuloksien laita sitten? Voisi kuvitella, että energian ottaminen alkoholituotteista ei ole paras kuvio maksimaaliselle lihaskasvulle.

Energian saannilla ei ole mitään merkitystä tässä yhteydessä lihaskasvun kannalta. Plussakaloreillahan se patti kasvaa riipumatta lähteestä, jos proteiinin saanti on kunnossa. Lähinnä kaljoittelun haitat on hormonitasapainoissa. Kunnon känni laskee reippaanpuoleisesti testosteronitasoja. Montako kertaa olet nähnyt leveäharteisen juopon?

OutOfShape sanoi:
Energian saannilla ei ole mitään merkitystä tässä yhteydessä lihaskasvun kannalta. Plussakaloreillahan se patti kasvaa riipumatta lähteestä, jos proteiinin saanti on kunnossa. Lähinnä kaljoittelun haitat on hormonitasapainoissa. Kunnon känni laskee reippaanpuoleisesti testosteronitasoja. Montako kertaa olet nähnyt leveäharteisen juopon?

Jos luit tuon edellisen postauksen jossa kaveri kertoi, ettei ylimääräistä painoa tule vaikka paljon juopotteleekin. Eli jos ylimääräistä ei tule, tarkoittaa se sitä, että kaveri on varmaan +-0 tai miinuskaloreilla. Joten jos "hyvän ruoan" kalorit korvaa alkoholin kaloreilla, en usko että tulokset on kovin vakuuttavia.

Se että leveäharteisia juoppoja on harvassa todistaa nimenomaan edellisen.

Maso sanoi:
Jos luit tuon edellisen postauksen jossa kaveri kertoi, ettei ylimääräistä painoa tule vaikka paljon juopotteleekin. Eli jos ylimääräistä ei tule, tarkoittaa se sitä, että kaveri on varmaan +-0 tai miinuskaloreilla. Joten jos "hyvän ruoan" kalorit korvaa alkoholin kaloreilla, en usko että tulokset on kovin vakuuttavia.

Se että leveäharteisia juoppoja on harvassa todistaa nimenomaan edellisen.

Ok, unohdetaan leveäharteiset juopot. Määrittele "Hyvä ruoka".

Maso sanoi:
Simppeliä: jos juon liikaa, se näkyy tuloksissa. Idis onkin siinä, että vaikka sitä keittoa ottaa, niin ei sitä joka kerta tarvitse ottaa sitä perussuomalaista perskänniä kolmen päivän krapuloineen. Kyllä mä veikkaan, että mun tulokset olis noussu parempaa kyytiä jos en olis juonut ja vois mulla olla enemmän rahaakin.

Kalorimääriä ei ole tullut laskettua, mutta siitä mä olen tietoinen, että ne tapaa aika usein olla turhan alhaiset optimaalista kasvamista ajatellen, mutta mulla ei ole suurempaa kiirettä retusoida tapojani niin kauan kuin mulla on näin kivaa ja tuloksia tulee. Saa nähdä sitten, jos oikeasti meinaa tulla seinä vastaan.

Kyllähän se aina välillä maittaa, ite tulee nykyään juotua 1-2 kertaa kuussa ja kirkasta lähinnä, kaljaakin menee siinä sivussa. Sama alavatsan rumpu silti on (vähän rasvaa päällä) eikä painokaan mihinkään hetkahtanu. Enemmän lenkkiä sitte noina viikkoina jos pelottaa että pötsiä alkaa kertymään.

OutOfShape sanoi:
Energian saannilla ei ole mitään merkitystä tässä yhteydessä lihaskasvun kannalta. Plussakaloreillahan se patti kasvaa riipumatta lähteestä, jos proteiinin saanti on kunnossa.
Jos näin olisi, voisit samantien siirtyä vaikkapa treenaamaan pelkän Domino-keksien ja soijaprotskun voimin. Tosin veikkaan että joutuisit letkuihin ennemmin tai myöhemmin. Kyllä se keho tarvitsee himppasen muitakin ravinteita kuin proteiinia.
Saivartelen siksi että tämä on aloittelijoiden osasto, ja joku saattaa mennä muuten sekaisin.

Belmondo sanoi:
Jos näin olisi, voisit samantien siirtyä vaikkapa treenaamaan pelkän Domino-keksien ja soijaprotskun voimin. Tosin veikkaan että joutuisit letkuihin ennemmin tai myöhemmin. Kyllä se keho tarvitsee himppasen muitakin ravinteita kuin proteiinia.
Saivartelen siksi että tämä on aloittelijoiden osasto, ja joku saattaa mennä muuten sekaisin.

Joo, tuosta viestistä jätin pois yksinkertaistuksen vuoksi välttämättömät rasvahapot, mutta riittävät proteiinit + välttämättömät rasvahapot + dominokeksit. Miksi ei? :rock:

Ei ole terveellistä ei, mutta lihaskasvun kannalta; Onko tuolla mielestäsi merkitystä saadaanko nuo ylimääräiset kalorit dominokekseistä vai kanasalaatista? Edellyttäen, että muista lähteistä ollaan varmistettu riittävä proteiinin ja terveellisten rasvojen saanti.

Edit -- Ok, ei tarvitse vastata. Olet oikeassa tuosta aloittelijoiden osiosta. Älkää alkako kukaan tankkaamaan dominokekseillä tai viinalla. Syökää terveellistä ruokaa, siitä on paljon muuta terveydellistä hyötyä; mieliala, suolisto, energiatasot, immuunijärjestelmä jne...Kaikki nuo vaikuttavat välillisesti myös treenamiseennekin.

OutOfShape sanoi:
Joo, tuosta viestistä jätin pois yksinkertaistuksen vuoksi välttämättömät rasvahapot, mutta riittävät proteiinit + välttämättömät rasvahapot + dominokeksit. Miksi ei? :rock:

Ei ole terveellistä ei, mutta lihaskasvun kannalta; Onko tuolla mielestäsi merkitystä saadaanko nuo ylimääräiset kalorit dominokekseistä vai kanasalaatista? Edellyttäen, että muista lähteistä ollaan varmistettu riittävä proteiinin ja terveellisten rasvojen saanti.

Edit -- Ok, ei tarvitse vastata. Olet oikeassa tuosta aloittelijoiden osiosta. Älkää alkako kukaan tankkaamaan dominokekseillä tai viinalla. Syökää terveellistä ruokaa, siitä on paljon muuta terveydellistä hyötyä; mieliala, suolisto, energiatasot, immuunijärjestelmä jne...Kaikki nuo vaikuttavat välillisesti myös treenamiseennekin.
Vastaan kuitenkin, kahdella kauniilla sanalla: VITAMIINIT ja HIVENAINEET.
Toimiakseen kunnolla tai ollenkaan keho tarvii pitkän listan näitä, ja kanasalaatista saa niitä aika eri tavalla kuin dominoista..

Back
Ylös Bottom