kalaöljy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mibel
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
kävin tänää paikallisesta halpa-hallista ostamassa 200ml pullon kalaöljyä hintaan 5,90e. kuinka moni täältä käyttää kalaöljyä. kalaöljy sisältää runsaasti EPA:ta(13g/100g) ja DHA:ta(10g/100g) toisin kuin esimerkiksi oliiviöljy. kalaöljystä saa myös runsaasti A,D ja E vitamiineja. eikö kalaöljy ole siis periaatteessa parempaa kuin rypsi- ja oliiviöljy. tätä ennen olen käyttänyt vain oliiviöljyä ja tarkemmin asiaa tutkittuani huomasin että oliiviöljystä ei saa juuri lainkaan EPA:ta ja DHA:ta. oliko hyvä ostos? mielestäni aika halpa. ja en syö tarpeeksi rasvaista kalaa niin tällä turvaan riittävän omega-3 saannin. mielipiteitä? ja omia kokemuksia kalaöljystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mibel sanoi:
kävin tänää paikallisesta halpa-hallista ostamassa 200ml pullon kalaöljyä hintaan 5,90e. kuinka moni täältä käyttää kalaöljyä. kalaöljy sisältää runsaasti EPA:ta(13g/100g) ja DHA:ta(10g/100g) toisin kuin esimerkiksi oliiviöljy. kalaöljystä saa myös runsaasti A,D ja E vitamiineja. eikö kalaöljy ole siis periaatteessa parempaa kuin rypsi- ja oliiviöljy. tätä ennen olen käyttänyt vain oliiviöljyä ja tarkemmin asiaa tutkittuani huomasin että oliiviöljystä ei saa juuri lainkaan EPA:ta ja DHA:ta. oliko hyvä ostos? mielestäni aika halpa. ja en syö tarpeeksi rasvaista kalaa niin tällä turvaan riittävän omega-3 saannin. mielipiteitä? ja omia kokemuksia kalaöljystä.

Kalaöjy rocks´n kicks! Sitruunanmakuinen Vitamar on ollut käytössä jo pitkään. Ei edes maistu pahalle, ja pesee hinnallaan kaikki mahdolliset kapselit: 8,90 2 dl pullo.

Eli hyvän ostoksen teit. Toivottavasti sulla tulee käytettyä, ettei jää nurkkaan pyörimään.

Heikki722 sanoi:
Kalaöjy rocks´n kicks! Sitruunanmakuinen Vitamar on ollut käytössä jo pitkään. Ei edes maistu pahalle, ja pesee hinnallaan kaikki mahdolliset kapselit: 8,90 2 dl pullo.

Eli hyvän ostoksen teit. Toivottavasti sulla tulee käytettyä, ettei jää nurkkaan pyörimään.

mun ostama kalaöljy on just tota Vitamaria. hinta oli 3e halvempi kuin sulla tosin ei sullakaan kallis. yllätyin makuun. ei maistu yhtään pahalta. taitaa kalaöljy jäädä mun käyttöön pidemmäksikin aikaa :rock:

Jostain kumman syystä kalaöljyn säännöllinen käyttö aiheuttaa minulla sitä että nenästä alkaa valua verta todella herkästi, joten lopetin sen käytön. Otin kuitenkin vain 1rkl / pv, joten ei sen pitäisi liikaakaan olla? Taidan olla vain liian herkkä sille.

cji: varmaankin havaintosi liittyi juurikin oikein pääteltynä kalaöljyyn. Se tekee verestä juoksevampaa, ja täten altistaa verenvuodoille (eskimoilla aivoverenvuodot kuolemien syinä). Samoin tekee esimerkiksi aspiriini.

Et varmaan ole ainut ongelmasi kanssa, ja harmillistahan se olisi jättää solujen suotuisan kasvun kannalta kalaöljy kokonaan pois, eli tietäisiköhän joku - kuinka hieman tasapainottaa terveellisesti tuota liian juoksevaa verta?

Itsellänikin tuo sitruunainen, kurlattavan hyvän makuinen, Vitamar kalaöljy 500ml käytössä. Halvimmillaan Jyväskylästä löytynyt 15.9e hintaan Cittarista. Kalleimmillaan yli 22e, jossain luontaistuotekaupassa.
4-8ml / vrk menee.

cji sanoi:
Jostain kumman syystä kalaöljyn säännöllinen käyttö aiheuttaa minulla sitä että nenästä alkaa valua verta todella herkästi, joten lopetin sen käytön. Otin kuitenkin vain 1rkl / pv, joten ei sen pitäisi liikaakaan olla? Taidan olla vain liian herkkä sille.

Ota teelusikallinen. Sekin on paljon parempi kun ei mitään. Ja notkealla verellä on myös hyviä puolia. Välttääpähän ainakin veritulppariskiä, se kun on yleisimpien kuolinsyiden listalla Suomessa.

cji sanoi:

Eikös tuo hemoglobiinin nostaminen paksunna verta? Eli rautaa naamariin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom