Kalaöljy *örp*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fecske
  • Aloitettu Aloitettu
Napsin Bioteekin Duo E-EPA & E-DHA -kalaöljykapseleita. Niistä tulee ällöttäviä härskin turskan makuisia röyhyjä :eek: niin ettei niitä viitsi ottaa joka päivä. Onko muilla samaa ongelmaa ja onko siihen ratkaisua, esim. mihin aikaan päivästä ottaa kapselin ja minkä kanssa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fecske sanoi:
Napsin Bioteekin Duo E-EPA & E-DHA -kalaöljykapseleita. Niistä tulee ällöttäviä härskin turskan makuisia röyhyjä :eek: niin ettei niitä viitsi ottaa joka päivä. Onko muilla samaa ongelmaa ja onko siihen ratkaisua, esim. mihin aikaan päivästä ottaa kapselin ja minkä kanssa?
On ollut samoja ongelmia joskus. Itse otan ennen aamupalaa eikä ole pitkään aikaan tullut röyhtyjä. Voi olla jos ei syö mitään muuta samalla niin tulee röyhtyjä, mutta en kyllä varmasti tiedä.

Emäntä valittelee kanssa kalakalleröyhtäisyjä. Käytössä tällä hetkellä Evolutionin kalaöljyvalmiste. Aikaisemmin käytössä oli Optimum Nutritionin kalaöljy, eikä röyhtäisyongelmaa ollut laisinkaan.

Eli kannattaa koittaa eri merkkistä kalaöjyä.

Kannattaa tosiaan kokeilla eri valmistajien kalaöljyjä. Kokeile esim. SANin Triple Strength Fish Fatsiä tai Optimum Nutritionin kalaöljyä, niistä ei ole tullut ainakaan minulle kalanmakua suuhun.

Sanovat että kapselien pakastaminen tai jääkaapittaminen aiheuttaisi sen että kapseli sulaisi vähän myöhemmin vatsassa jolloin tuoksu ei olisi niin läpitunkeva. Eipä tuo mikään ongelma ole ollut, jännitystä vain elämään kun ei tiedä mikä röyhtäys tuo mukanaan ylläribonuksen!

m80 sanoi:
Vitamarin sitruunanmakuinen kalaöljy pullossa... maistuu sitruunaöljylle ja ei röyhtäytä.

Tää on ehkä vähän off topic kommentti, mut mun täytyy todeta että toi vitamarin kalaöljy ei kyllä ole kovin hyvä. En nyt puhu mausta, vaan ihan vaikutuksesta. Käytin ennen Leaderin kapseleita, ja päätin kokeilla vitamarin öljyä, kun se tulee halvemmaksi. Tuntui että sen vaikutus esim. mielialaan, kehoon, niveliin oli huonompi kuin leaderillä, vaikka sain siitä enemmän omega 3:sia kuin leaderin kapseleista. Päätinkin sitten vaihtaa takaisin Leaderiin, vaikka tuleekin kalliimmaksi. Onko kukaan muu huomannut eroja kalaöljymerkeissä?

Ai niin joo, kyllä leaderistäki tulee niitä röyhtäisyjä, mutta ei ne niin häiritseviä ole, vaikka otankin suuria määriä.

Juu vitamaria pullosta ei röyhtäytä. Pirkka pallerot taas on ihan kauheita.

Minä nappailen 2 kpl Biovita:n E-EPA kapseleita per päivä, aamulla tyhjään mahaan, tunteroisen jälkeen vähä röyhtäyttää, mutta ei pahemmin, kalliita ovat vaan prkle

trill sanoi:
Päätinkin sitten vaihtaa takaisin Leaderiin

Huomasitko silloin eroa tuotteiden välillä? Kuinka selkeä ero oli mielestäsi? Ettei vaan olisi plaseboa?

astro sanoi:
Huomasitko silloin eroa tuotteiden välillä? Kuinka selkeä ero oli mielestäsi? Ettei vaan olisi plaseboa?

Vaihdoin takaisin noin pari viikkoa sitten. Mun mielestä ero on kyllä huomattavissa. Voi kyllä johtua ihan elämän menosta muutenkin, mutta kyllä tuntuu että leaderin kapselit auttaa paremmin. Nivelten terveyteen kyllä taitaa vaikuttaa leaderin uusi Joint lisäravinne, jonka käytön aloitin muutama viikko sitten. Mutta eri vireystila kyllä tuntuu olevan leaderin kanssa. En nyt sano et ne olis ihmekapseleita, mutta vaikutusta kyllä on. Aloin kanssa miettimään että voiko olla plaseboa tuon kalaöljyn kanssa, mutta kun olen aikasemmin käyttänyt leaderia, sitten vaihdoin hetkeksi vitamariin, ja sitten takaisin leaderiin, niin ei kai siinä enää sitä plasebo-efektiä tule.

Mä ratkaisin tän ongelman sillä, että rupesin ottamaan kalaöljyt illalla ennen nukkumaanmenoa. Ehtii kai yön aikana imeytyä niin, ettei ihania kala-aromeja riitä enää aamuun asti :D

Olisiko ideoita millä tuon pullokalaöljyn maun saisi peittoon? Kalan haju on pahinta mitä tiedän. :urjo:

Nyt menee metodilla senttilitra pari öljyä naamariin ja mehua perään. Onnistuisiko tuota sekoittamaan johonkin? Tabascoon? :D Tai löytyykö mistään älysuuria kapseleita, kun ei noita normaaleja kapseleita jaksaisi mitään kymmentä vetää?

Voi olla kyllä että se on osaksi tuo Lysin sitruuna-aromikin mikä tökkii.

Vitamarin sitruunan makuinen öljy oli kyllä ihan hyvää ja varsinkin jos ottaa ruuan kans niin ei maistu koko päivää suussa. Vieläkö sitä muuten on myynnissä, viimeksi en enää löytänyt Prisman hyllystä.

Mä kans rupesin ottaan kalaöljyt ehtoolla (leader e-epa) eikä röyhitytä enää. Aamulla vaikka söin kapselin oton jälkeen heti normaalin aamupalan, puoleen päivään asti tuli kuhee kalan maku suuhun. yöks. Vaan eipä enää. Ei kai sillä väliä oo ottaako aamulla vai illalla.

Now:n kalamaksaöljyä, sitruunan makusta ja ei röyhyt haise ei.. Halpaa ja hyvää!

Mulla menee iltapalalla aina ruokalusikallinen Vitamaria niin, että heti lusikallisen perään kulautan vähän sokeroimatonta mehukeittoa. Varsinkin vadelmanmakuinen mehukeitto toimii tosi hyvin, eli peittää kyllä kalaöljyn maun kokonaan. Yksi litran mehukeitto riittää pariksi viikoksi tohon tarkoitukseen, eli ei tuu edes kovin kalliiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom