Kalaöljy *örp*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fecske
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vanha ketju mutta nostetaas ylös. Eli kalaöljyissä kuten monessa muussakin, halvalla ei saa hyvää. Halvat kalaöljyvalmisteet haisevat kalalle ja myös maistuvat. Kalaöljy ei see haista kalalle eikä maistua. Jos näin on, on öljy härskiintynyttä = (Iherbistä mm. ainakin madre labs ja WOW oli kauhean makuisia) . Siirryin juokseviin öljyihin, jolloin tietää mitä suuhunsa laittaa.

MUTTA, ei tässä vielä kaikki. Kapseleissa oleva kalaöljy on usein tai lähes aina etyyliesterimuodossa (EE), eli ovat synteettisiä ja kyseistä muotoa ei luonnossa juurikaan esiinny, mutta halpa tuottaa (synteettistä). Pulloöljy eli perinteinen kalaöljy on usein luonnollisessa triglyseridimuodossa (TG). Luonnollisesti triglyseridimuodossa eli luonnollisessa muodossa oleva kalaöljy. Tutkimuksia aiheesta löytyy, sekä sen puolesta että eroa ei ole, aina siihen että TG on huomattavasti parempi muoto. Taitaa lisäksi pulloöljy olla kokonaisudessaan jopa halvempaa.

Jotta tiedät kumpaa muotoa valmisteesi ovat, voit tehdä vanhan kunnon muovimukitestin. Etyyliesterimuotoinen kalaöljy rikkoo muovimukin about 10 minuutissa, TG-muotoinen ei.

Kertoisitko vielä mitä kalaöljyö itse suosit? Mielestäni Lysi ja Möller ovat varmasti varmoja valintoja. Molemmilla on pitkät perinteet kyseisellä alalla. Sen lisäksi molemmat ovat myös apteekkitavaraa.

Toki voidaan keskustelka myös siitä, onko kalaöljyjwn käyttö sittenkään niin perusteltua.

EPA ja DHA rasvahappoja? ALAsta kun elimistö huonosti moisia muuntaa. Tämä siis tapauksessa jossa ei rasvaista kalaa syödä

Kertoisitko vielä mitä kalaöljyö itse suosit? Mielestäni Lysi ja Möller ovat varmasti varmoja valintoja. Molemmilla on pitkät perinteet kyseisellä alalla. Sen lisäksi molemmat ovat myös apteekkitavaraa.

Toki voidaan keskustelka myös siitä, onko kalaöljyjwn käyttö sittenkään niin perusteltua.

Käytin pullollisen carlson öljyä iherbistä (500ml). Pullo maksoi kotiin tuotuna syksyllä about 30e (Nyt tosin jo about 40e/pullo kun euro on heikentynyt rajusti). Oli tosi hyvää eli ei kalan makua/tuoksua yhtään eikä myöskään röyhyttänyt.

Nyt on kokeilussa halvempi merkki , eli Nature-s-Answer-Liquid-Omega-3-Deep-Sea-Fish-Oil. Löytyy iherbistä, 480 ml ja hinta naurettavat 12,95$. Ei haise eikä maistu kalalle yhtään, mutta hieman pistää röyhyttämään. Mitä netistä tutkin, niin toi röyhyttely ei pitäis olla vakavaa, mutta onko varmasti näin? Hieman epäilen. Ajattelin tämän jälkeen vielä kokeilla Lysin kalaöljyä. Kovasti kehuvat sitä ja ei kuulemma aiheuta röyhyttelyä, sekä löytyy kotimaasta kaupan hyllyistä. Mites sulla, röyhyttääkö lysi/möller ja millanen maku?

Ai saakeli, aina oppii uutta, oikee ikin tuu kalaa syötyy tai mitää :O en tiennyt et ees tollasii on olemassa, oon vaan kuullu niist omega-3:sta :D

Tuota Carlson Labsin kalaöljyä olen itsekin pullollisen vetänyt. Myös Nordic Naturalsin kalaöljyä olen kokeillut ja se on ollut ehkä laadukkaimman oloinen tähän asti kokeilemistani. En kuitenkaan ole hetkeen kumpaakaan tilannut, koska mielestäni netistä saa helposti väärän käsityksen noiden tuotteiden ylivoimaisuudesta. Blogeissa haukutaan kotimaiset vaihtoehdot pystyyn ja ylistetän iHerbin tuotteita, vaikka mielestäni esimerkiksi Lysin ja Carlson Labsin kalaöljyillä ei ole käytännössä sitten yhtään mitään eroa. Lysin tuottet ovat poikkeuksetta hyvin tuoreen oloisia, kun taas nuo Labsit sun muut haiskahtavat välillä kummalliselle, vaikka niitä niin kehuttu onkin. Tämän takia olen suosinut Lysin sitruunanmakuista kalaöljyä pullossa.

Ei se ainakaan sen enempää röyhtäilytä kuin mikään muukaan kalaöljy. Kannattaa kokeilla siirtää tuo kalaöljy aamusta vaikka päivälliselle (mikäli olet sen aamulla ottanut), koska tämä tuntuu vähentävät röyhäilyä monella. Itse en ole hetkeen kalaöljyä syönyt, koska tutkimukset eivät enää puolla niiden käyttöä välttämättä kovinkaan vahvasti. Sen sijaan olen panostanut kalan syöntiin. Etenkin kotimaisia muikkuja menee paljon.

omega 3 kapselit aina ennen nukkumaanmenoa. Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 tuote, päiväys ainakin pari vuotta vanha, mahtaako olla härskiintyneitä kun rasvoista kyse? Tehoaineiden laadusta / määrästä ei muuta varmaa tietoa kuin että on miellyttävämpi olla unessa, kun röyhtäisee.

omega 3 kapselit aina ennen nukkumaanmenoa. Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 tuote, päiväys ainakin pari vuotta vanha, mahtaako olla härskiintyneitä kun rasvoista kyse? Tehoaineiden laadusta / määrästä ei muuta varmaa tietoa kuin että on miellyttävämpi olla unessa, kun röyhtäisee.

Kuten aikaisemmin mainitsin, pure kapseli rikki. Hajusta ja mausta voit päätellä paljon, eli jos haisee kala/maistuu niin on kyllä härskiintynyttä. Härskiintynyttä rasvaa taas ei luonnollisestikaan pidä syödä.

No hyi saatana, jos pitää epäillä onko kalaöljy pilalla vai ei, niin suoraan vaan kaupasta uusi purkki. Ei ole kovin kallis päätös sen sijaan, että alkaisi mahdollisesti vielä pilaantunutta kalaöljyä maistelemaan ja kurlailemaan suussa. :urjo:

Mulla olis varastossa melkein vuoden kapselit star nutritionin omegaa.. Eilen tän ketjun innoittamana halkasin kapselin, ja kyllähän se kalalle haisee. Ei tosin pahalle/pilaantuneelle kalalle, mutta mieto lohen aromi siitä irtoaa. Mitään närästyksiä tuosta en ole saanut. Onko turhaa syödä noi kapselit loppuun, vai saako niistä omegan hyödyt edes osittain?

Kuten aikaisemmin mainitsin, pure kapseli rikki. Hajusta ja mausta voit päätellä paljon, eli jos haisee kala/maistuu niin on kyllä härskiintynyttä. Härskiintynyttä rasvaa taas ei luonnollisestikaan pidä syödä.

Onko kellään kokemusta että kuinka nopeesti nää yleensä vanhenee? Lähinnä siksi kysyn että tiedän kuinka isoja satseja viitsii kerralla tilata.

EPA ja DHA rasvahappoja? ALAsta kun elimistö huonosti moisia muuntaa. Tämä siis tapauksessa jossa ei rasvaista kalaa syödä

Hei pakkiis, sie valehtelit miulle!! :D Fish oil: friend or foe? - Harvard Health Blog - Harvard Health Publications

"The two key omega-3 fatty acids are docosahexaenoic acid (DHA) and eicosapentaenoic acid (EPA). Fatty fish like salmon, mackerel, and sardines are rich in these omega-3s. Some plants are rich in another type of omega-3 fatty acid, alpha-linolenic acid, which the body can convert to DHA and EPA. Good sources of these are flaxseeds, chia seeds, walnuts, pumpkin seeds, and canola oil."

Eihän epaa ja dha:ta ole esimerkiksi ihmisille välttämättömissä ravintoaineissa listattuna muuten, varmaan juuri em syystä, tulin tarkastaneeksi.

Valehtelin? Totesin että elimistö muuntaa alfalinoleenihappoa huonosti biologisesti aktiivisiksi dha ja epa rasvahapoiksi ainakin noin nykytietämyksen valossa, asiasta on tutkimuksen tynkäää puolesta ja vastaan pitkin internettiä. Itse olen katsonut parhaaksi ottaa öljyjä monesta lähteestä .

^Niin, siis keho kyllä osaa muodostaa ALA.sta EPAa ja DHAta, mutta se muuntosuhde on niin helvetin pieni ettei todellakaan kannata sen varaan jättää..

ja possulle oli

AA no pieni väärinkäsitys, tuli siis vaa tosta Harvardista automaattisesti nii sellanen scienc-y ja luottavainen fiilis, et aattelin, että tossa tekstissä olisivat myös kirjoittaneet, jos se muuntosuhde on liian heikko/riittämätön, eikä vain tolleen ku tossa lukee, että "can convert", josta lukijalle (tai ainakin siis minulle) tulee mieleen riittävä kyky muuntaa niitä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom