Kaksi asiaa +muuta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Terveeks taas kaikille pitkästä aikaa. Nyt taas selän ja hartian kuntouduttua pääsin jatkamaan saliharjoittelua 3kk tauon jälkeen ja nousu takaisin on tuskaista.
Homma on lähtenyt potkimaan ihan hyvin eteenpäin ja nyt on enemmän maltti mukana hommassa.

Ainoa mikä olisi nyt itseni mielestä korjauksen tarpeessa on perse ja olkapäät.
Eli jostainsyystä mulle ei tartu lihaa hartioiden/olkapäiden siihen yläosaan tippaakaan ja se olkapään luu vaan törröttää siitä rumasti, mikä näyttää varsinkin paidan kanssa todella kynäniskamaiselta. Tuttu lääkäri anto vinkin että kyse on ryhdistä ja että mulla olisi hartiat väärässä asennossa, mutta aattelin olisiko kyse nyt vain että se liha ei ole tullut sinne minne pitää. Saan yleensäkin olkapäätreenit menemään aika hienosti jotenkin sinne niskan seudulle ja trapseihin.

Treenit olkapäille on tällähetkellä seuraava:
2x8-12 pystypunnerrusta Smithissä, vipunostot sivuille hieaman etuolkapäitä painottaen 3x10-12 ja yhden käden sivulle veto taljassa 2x10-14

Toinen ongelma on mun perse. Eli todellakin lihasta ei tunnu tarttuvan millään ja kiinteyttä lihaksiin tulis saada kanssa.

makuultaan polvien koukistamisen olen unlohtanut kokonaan koska sitä en ole saanut toimimaan sitten milään. Tällähetkellä pääliike perseelle on SJMV, ja muuta rasitusta tulee tietty MaVesta prässistä ja hack-kyykystä.
Olen aatellut lisätä jalkatreenipäivän loppuun vielä muutaman staattisen liikkeen perseelle, eli sen tutun aerobic liikeen missä maataan selällään polvet koukussa ja nostetaan perse mahdollisimman korkealle ja pidetään siellä.
Toinen liike on alaselän vahivstus liike missä maataan vatsallaan ja nostetaan sekä käsiä että jalkoja mahdollsimman ylös ja pidetään jännitettyinä siellä.

Kommentoikaan nyt sitten jotain. Hyvää kevättä! :worship:

Mitä on vipunostot sivuille hieman etuolkapäitä painottaen? Otat vipareihin (pienet) levypainot ja teet niillä superpuhtaalla tekniikalla, takuulla saat menemään sivulohkoille. Kokeile toki myös pystypunnerrukset kässäreillä.

Tuo olkapääreeni näyttäs äkkiseltään ainaki hyvältä. Kokeile vaihdella liikkeitä jos joku toinen liike kohdistuis paremmin.

Ookko muuten tehny normaalia takakyykkyä?

Ludvig sanoi:
Ookko muuten tehny normaalia takakyykkyä?

Normaali takakyykky katko mun selän ennen joulua ja sen teko ei onnistu yli 100kg millään. Oon nyt yrittäny tota prässiä saada käymään tonne perseeseen tekemällä sen jalat mahdollisimman yläällä ja jännittämäl sitä persettä niin paljoa kuin voi...

Etukäteisväsytyksen kanssa nyt jotenkin reidet ja perseen tottelemaan siinä kyykyssä, mutta sitäkään ei kestä tehdä useasti kuukaudessa. :rolleyes:

askelkyykky on pakaroille kokeilemisen arvoinen..ja pystypunnerruksessa koita vaik siin smithis että käytät silmien korkeudella ja pidät sen tangon kokoajan liikkeessä..itellä otti ainakin hyvin olkapäihin..

Jos selkä meni kyykyssä tekniikassa oli varmaanki jotain vikaa.. Kannattaa varmaanki koittaa tehdä uudestaan, pienillä painoilla, ihan vaan että saat tekniikan kohdalleen. Teet sitten vaan todella hitaasti ja syvälle. Prässisäkin, kuten sanoit, kannattaa laittaa jalat korkealla siihen levylle, ja tehdä syviä toistoja, niin pitäis alkaa tuntua oikeassa paikassa. Itse saan myös reiden loitontaja koneessa aika hyvän polton pakaroiden sivuille..

Oletko kokeillut pystysoutua (todella hitaasti!), niin että et nosta todella korkealle (jolloin suuri osa menee trapseille), vaan siihen rinnan päälle? Itselläni ainakin toimii kun tekee toistot ihan loppuun ;) Kannattaa myös kokeilla pystypunnerrusta pään eteen/taakse

Mites, tekeekö kukaan pystysoutua leveällä otteella, niin että kyynärvarret ovat yläasennossa lähes 90 asteen kulmassa? Tälläkin tavalla liike jää aika alas siihen rinnan tietämille, mutta minun mielestä ottaa aika hyvästi juuri olkapäiden sivuosaan. :rock:
Itse oon tehny tuota lähinnä ranteiden takia, ne kun tuppaavat muljahtelemaan ikävästi normaalissa pystysoudussa kapealla otteella. :curs:

Sepi80 sanoi:
Mites, tekeekö kukaan pystysoutua leveällä otteella, niin että kyynärvarret ovat yläasennossa lähes 90 asteen kulmassa? Tälläkin tavalla liike jää aika alas siihen rinnan tietämille, mutta minun mielestä ottaa aika hyvästi juuri olkapäiden sivuosaan. :rock:
Itse oon tehny tuota lähinnä ranteiden takia, ne kun tuppaavat muljahtelemaan ikävästi normaalissa pystysoudussa kapealla otteella. :curs:

Koitappa vaihteeksi ottaa alataljasta V-kahvalla, kämmenselät toisiaan "vasten".

Back
Ylös Bottom