Kaipaisin hieman neuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jtm81
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli viisaammilta kysyisin hieman neuvoja muutamiin kysymyksiin.
1. Mikä on hyvä toisto määrä, jos tarkoitus on vain massan lisääminen?
2. Montako liikettä sousittelette lihasryhmää kohden.Esim jos harjoitan rintaa?
Olisin enemmän kuin kiitollinen,jos auttaisitte.
Kiitos jos etukäteen ja tsemppiä treeneihin kaikille.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1. Yleensä se on jotain 8-12. Ei aina, eikä kaikilla.
2. Se nyt vähän riippuu lihaksesta. Selälle voi hyvinkin tehdä neljää eri liikettä, kun taas haiksille riittää kaksi. Yleensä 2-3. Riippuu taaskin henkilöstä yms.

Sukulaku vastasi melko tyhjentävästi. Tuo mainittu 8-12 on hyvä lähtökohta jossa kannattaa suurimmaksi osaksi pitäytyä massaa hankittaessa. Vaihtelu on kuitenkin paikallaan kehityksen seisahtuessa ja silloin tuota väliä kannattaa laajentaa ainakin hetkeksi 6-15 toiston välille.
Itse teen liikkeitä seuraavasti: rinnalle kolme, hauiksille kaksi, olkapäille kolme, ojentajille vain yhden (rinta ja olkapäätreenistä tulee epäsuoraa harjoitusta), etureisille kaksi, takareisille kolme, pohkeille kaksi, yläselälle 2-3 ja alaselälle saa maastaveto riittää. 2-3 liikettä on tosiaan aika ideaalinen, kun huomioidaan vielä epäsuoran treenin vaikutus tai puute niin tuo väli laajenee 1-4 liikkeeseen.

4-20 on varmaan se haarukka...
Kyllä sen lihaksessa varmasti tuntee mikä parasta!

Zone-sarja -42%
;) mä teen rinnalle yleensä "leveetäpenkkii" 3x12, vinopenkkiä.käsip 3x12, penkkipunnerrus.käsip 3x12, ristikkäistalja 5x15
eli 4 eri liikettä kerran on viikossa rinnalle ja ojentajille kova päivä toistot max.4(pelkästään penkissä,antaa uutta potkua)
tää toimii mulla tosi hyvin.riippuu tietysti henkilöstä et miten toimii

devil666 sanoi:
;) mä teen rinnalle yleensä "leveetäpenkkii" 3x12, vinopenkkiä.käsip 3x12, penkkipunnerrus.käsip 3x12, ristikkäistalja 5x15
eli 4 eri liikettä kerran on viikossa rinnalle ja ojentajille kova päivä toistot max.4(pelkästään penkissä,antaa uutta potkua)
tää toimii mulla tosi hyvin.riippuu tietysti henkilöstä et miten toimii

Vähennä nyt edes ristikkäistaljasta sarjoja.

Jaloille voi tehdä vähän pidempiäkin sarjoja, 12-15 ei ole yhtään liikaa. Ehkä toi 6-15 on kaikenkaikkiaan ihan hyvä haarukka. Palautusajat sarjojen välillä kannattaa pitää suht lyhkäsinä, 30-120 sek on ihan hyvä.

Itse teen hauiksille, ojentajille, olkapäille, rinnalle 3 liikettä, selälle 4 liikettä, etureisille, takareisille ja pohkeille 2 liikettä. Sarjoja selälle ja jaloille enemmän mitä muille pienemmille lihasryhmille.

Onko ketään muu saanut järkyttömiä pumppeja 4-6toistolla?
Itsellä tuli yhdessä vaiheessa hauiksiin niin järkytön pumppi ja
kasvupyräys..eikä tarvinnut tehdä oikeastaan muuta kuin 3sarjaa käsipainoilla!!

Aikaisemmin tein 8-16toistoa loppuun saakka ja 10-15sarjaa..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom