Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oisko jollain jotain vinkkiä et mitä kannattais sit niinku syödä päivän aikana ja sit siihe et mitä pitäis liikkua tarkotuksena ois ens kesää mennessä saada paino 110 kilosta tiputettua 80kiloon. Kiitoa etukäteen =)
Lenkkeilyssä/hölkässä/kävelyssä voi päästä jopa 1000 kcal tunnissa huonokuntoinen, okei liikunnalla puottaa, mut sitten ei saa syödä kun nälkä on hirmuinen liikunnan jälkeen.
Reippaalla tunnin juoksulla voi kuluttaa sen 1000 kcal, mutta ite en ainakaan tollasia jaksa vielä heittää. Jos Endomondon trackeriin on uskomista, niin oma kulutus 93 kg painolla on ollut seuraavaa:
Reipas juoksu 30 min ~500 kcal
Reipas pyöräily 30 min ~500 kcal
Reipas kävely 1 h ~500 kcal
Pyöräily 3 h (29 km/h keskari) ~4000 kcal ;-)
Niin kuin tossa joku jo sanoin, nii ulos liikkumaan. Ite jaksa salilla vääntää just joku 5-10 min jotain crossaria ja sit alkaa jo vituttaa, mutta ulkona on ihan toinen juttu. 2-3 tunnin pyöräilylenkit menee yllättävän "helposti" ja kaloreita palaa aivan saatanasti. No nyt ei ole enää niin mukavat pyöräilykelit, mutta sehän on vaan asenne- ja varustuskysymys. Et jos lenkkarit ja fillari löytyy, niin niillä pääsee jo pitkälle.
Tätä mä nyt en ymmärrä, että miksi sinne salille ei voisi mennä? Onko sulla tavoitteena pudottaa painoa vai kasvattaa lihaksia + pudottaa painoa? Jos jälkimmäinen, niin sit salille. Ei ne lihakset millään pyöräilyllä kasva. Tollanen himatreenaaminen on ihan "ok", jos tietää mitä tekee. Paras olisi mennä salille jonkun ohjaajan kanssa, jolta saisit myös saliohjelman. Mitä nyt muistelen sitä aikaa, kun ite aloittelin, niin olihan se hirveetä kikkailua, kun ei oikeasti ollut hajua mistään.
Kannattaa myös miettiä, että onko sulle helpompaa lisätä liikuntaa vai vähentää kaloreita. Sun tapauksessa pitää varmaan nostaa kaloreita (ja syödä monipuolisemmin) ja lisätä liikuntaa.
Mitä täällä taas sekoillaan "1000 kaloria päiväs ja laihdut" no ei kyllä tee hyvää 110 kiloselle karpaasile vedelä tollasilla kaloreilla!
http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus siitä katot peruskulutuksen ja rupeet vetään siitä n -500 kcal
Vajeella pikkuhiljaa.
Ruokailut voisi olla tyyliin näin
AAMUPALA:
Puuro (joku nalle ruis/kunto mikälie oli, vihree paketti)
Maitorahka
Kahvi (tai kaks)
jotai marjoja puuron päälle tai esim banaani pilkottuna
KOULURUOKA/YMS.
Kanaa/kalaa/lihaa...
salaattia
jonkin verran makaroonia/1-2 perunaa
Maitoo
VÄLIPALA
Maitorahkaa
Hedelmää yms.
PÄIVÄLLINEN
sama kuin lounas
ILTAPALA
Maitorahkaa
oliiviöljyä tai rypsiä ruokaöusikallinen rahkan sekaan
Voit heitellä niitä raejuustoja ja tonnikalaa aina ku siltä tuntuu ruuan sekaan.
Tolla painolla saa syödä paljon että tulee edes se -500 kcal. Polje vaikka pari kertaa viikkoon
se 45min.
Tässä vielä pari hyvää linkkiä
Toho lyöt ruokas http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Laihduttamisesta http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/13927-laihduttam
Ja kato se alottelijoiden osio ja varsinkin ne stickyt.
Sent from my galaxy s2 using browser...
Elikkäs olen 18v painan 110kg ja olen n.180cm pitkä tarkoituksena olisi pudottaa painoa joku 30kg ja saada lihakset näkyviin. Vedän tällä hetkellä atkinsin dieettiä. Poljen kuntopyörää 2x 45min / pvä.
Olisiko jotain hyvää treeniä mitä tehdä kotona koska vielä ei kehtaa tonne ihmisten ilmoille mennä?
Ja kotoani löytyy semmonen reisitreenilaite, kuntopyörä, käsipainot, vatsalihaspenkki, stepperi ja tasapainolauta. Kaikki vinkit ja treenineuvot otetaan vastaan mutta toivon että ei tule mitään asiattomia viestejä .
Reippaalla tunnin juoksulla voi kuluttaa sen 1000 kcal, mutta ite en ainakaan tollasia jaksa vielä heittää. Jos Endomondon trackeriin on uskomista, niin oma kulutus 93 kg painolla on ollut seuraavaa:
Reipas juoksu 30 min ~500 kcal
Reipas pyöräily 30 min ~500 kcal
Reipas kävely 1 h ~500 kcal
Pyöräily 3 h (29 km/h keskari) ~4000 kcal ;-)
Niin kuin tossa joku jo sanoin, nii ulos liikkumaan. Ite jaksa salilla vääntää just joku 5-10 min jotain crossaria ja sit alkaa jo vituttaa, mutta ulkona on ihan toinen juttu. 2-3 tunnin pyöräilylenkit menee yllättävän "helposti" ja kaloreita palaa aivan saatanasti. No nyt ei ole enää niin mukavat pyöräilykelit, mutta sehän on vaan asenne- ja varustuskysymys. Et jos lenkkarit ja fillari löytyy, niin niillä pääsee jo pitkälle.
Tätä mä nyt en ymmärrä, että miksi sinne salille ei voisi mennä? Onko sulla tavoitteena pudottaa painoa vai kasvattaa lihaksia + pudottaa painoa? Jos jälkimmäinen, niin sit salille. Ei ne lihakset millään pyöräilyllä kasva. Tollanen himatreenaaminen on ihan "ok", jos tietää mitä tekee. Paras olisi mennä salille jonkun ohjaajan kanssa, jolta saisit myös saliohjelman. Mitä nyt muistelen sitä aikaa, kun ite aloittelin, niin olihan se hirveetä kikkailua, kun ei oikeasti ollut hajua mistään.
Kannattaa myös miettiä, että onko sulle helpompaa lisätä liikuntaa vai vähentää kaloreita. Sun tapauksessa pitää varmaan nostaa kaloreita (ja syödä monipuolisemmin) ja lisätä liikuntaa.
Vittu tää pakkis on kyllä paikka jossa voidaan saada aloittelijan pää niin totaalisen sekaisin, että parempi ois ehkä alunperin ollut, kun ei ois täältä tullut kyselemään yhtään mitään. Puolet porukasta ei katso yhtään taustatietoja (ts, siis edes lue aloittajan viestiä kunnolla läpi) saati vastaa niihin kysymyksiin mitä on esitetty. Perusvastaukset: kalorilaskuri.fi ja salille vaan! osataan kyllä heittää. No joo, on täällä annettu joitakin ihan hyviä ohjeitakin, mutta ei voi vaan kuin ihmetellä, että jos tyyppi sanoo vetävänsä atkinsin dietillä, niin sitten seuraava sanoo, että aamullapitää syödä kunnolla hiilareita ja seuraava, että sun kannattaa jättää pullamössöhiilarit, pastat ym. paskat pois. VOI VITTU SE KAVERI EI SYÖ HIILAREITA OLLENKAAN! Höh!
Aloitusviestistä mä ainakin vedän se johtopäätöksen, että kyseessä on aloittelija, jolla ei ole minkäänlaista kuntosalitaustaa. Koska kuntosalitaustaa ei ole, voidaanolettaa, että lihaksiakaan ei ihan hirveä'sti ole. Tällöin on myös turha mennä heti huutelemaan, että "sun kokoinen kaveri saa ja PITÄÄ syödä paljon" EI TARVITSE.
Tämän ketjun ekassa viesissä on paljon hyvää asiaa: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitystae/
Tuolta on esimerkiksi luettavissa, että säästöliekki-ilmiötä ei käytännössä juurikaan pääse tapahtumaan, vaikka painoa pudotettaisiinkin reilummillakin miinuskaloreilla. Ainoastaan jos mennään muutaman SADAN PÄIVÄKALOREILLA todella PITKIÄ aikoja alkaa säästöliekkiä (eli aineenvaihdunnan hidastumista ) tapahtumaan. Aineenvaihdunnan hidastumista ja päivittäisen energinakulutuksen vähentymistä toki taphtuu painon pudotessa, mutta pääasiassa tämä johtuu siitä, että kevyempi keho kuluttaa vähemmän energiaa. Reilusti ylipainoinen, suuren rasva( EI LIHAS)massan omaava henkilö voi melko huolettaa pudottaa painoaan varsin pienilläkin kaloreilla, ilman pelkoa ns. "säästöliekistä". No joo, pahoittelut paatoksesta.
Sitten niitä vastauksia aloittajan kysymykseen:
Niinkuin täällä onkin neuvottu, niin kuntopyörä on ihan jees ja jos jaksta niin mun mielestä ei ole haittaa tehdä sitä tuota 2 x 45 min päivässä. Tosin tässä, niinkuin kaikessa muussakin liikunnassa, vaihtelu on hyväksi. Voisit joskus kokeilla tehdä kuntopyörälläkin ns. intervallitreenin, joka voisi mennä esim:
-15 min pyöräilyä suht kevyellä vastuksella (lämmittely)
- 5 x 20s täysiä isolla vastuksella / 40s. rullaillen kevyellä vastuksella
-10 minuuttia perussykealueella (keskiraskas vastus)
-15 min. jäähdyttelyä suht. kevyt vastus
Lisäksi kotona voi hyvin kehittää lihaskuntoa omalla kehonpainolla kuntopiirityyppisesti, esim:
- 10 punnerrusta
- 20 kyykkyä (kosketa sormenpäillä kantapäitä) (Kyykyt voi myös tehdä tasapainolaudan päällä, jolloin harjoitus ottaa myös keskivartalon lihaksiin)
- 10 vatsalihasliikettä
- hauis + pystypunnerrus käsipainolla
Tee kaikki edelliset putkeen ilman lepoa. Lepää minuutti ja toista. Tee 5 kierrosta.
Tuon kuntopiirin voi tehdä vaikka päivän toisen kuntopyöräsession korvaavana harjoitteena. Muista pitää myös vähintään yksi täysi lepopäivä viikossa:
Viikon treenit voisi siis mennä vaikka näin:
ma: KP 45min + lihaskunto
ti: KP 45min intervalli
ke: lihaskunto + KP 45 min
to: KP intervalli ja KP 45 min
pe: lihaskunto
la: KP 45 min
su: lepo
Noita voi nyt tietty muokata miten itse parhaiten kokee ja pitää ylimääräisiä lepopäivä jos siltä tuntuu. Samoin kun kunto nousee kannattaa noita intervallipätkiä pidentää aina esim. 12 minuuttiin, jopa 20 minuuttiin asti. Samoin intervalleja voi tehdä 30s./30s. tai 40s./20s. jaolla kunnon kasvaessa. Vaihtelu on tärkeää ettei kroppa tota liikaa samaan kaavaan. Samoin kuntopiirissä liikkeiden järjestystä voi vaihtaa, niitä voi lisätä ja kierroksien määrää kasvattaa.
Ja sitten vielä lopuksi. Ilman liikuntaakin voi laihtua (mutta lihaserottuvuutta on silloin ehkä turha toivoa) Itse olen 175cm 95 kg mies. Olen tällä hetkellä ketodietillä (vähänkuin atkins) ja liikunnan määrä on perhe- ja työasioiden takia 1 krt viikossa squahia ja 1 krt viikossa salitreeniä. Ja paino putoaa. Pääasia on suhteuttaa syötyjen kaloreiden määrä omaan kulutukseen sopivaksi. Eli jos SINÄ pärjäät sillä, että syöt aamulla vain puolukoita ja päivällä ja illalla raejuustoa ja tonnikalaa, niin jatka toki sillä linjalla. Loputtomiin et voi varmasti tuolla linjalla jatkaa, mutta takuuvarmasti painosi putoaa tuolla ruokavaliolla.
Moro eli nyt on 5 pvä takana ja oon uskaltautunu salillekki pari kertaa jo mennä ! Painoa on tippunut 110,8kg:stä 106,4kg tiedän että suurin osa painosta joka on lähtenyt on nesteitä.
Oon tehny sillee et Maanantaina 45min kp ja käsipainoilla nostelua. Tiistai 3x 40min kp ja käsipainoilla nostelua ja Sali. Keskiviikko 3x40min kp ja sali. Torstai 45min kp ja käsipainoilla ja sali.
Ja kohta alkaa perjantain urakka =)!!
Ja tähän vielä, että olen pelannut n:10 vuotta jääkiekkoa eli siis lihaksia löytyy kyllä, mutta jääkiekko urani katkaisi jalkavamma jolloin jalkaani operoitiin 3x! Ja siitä se lihominen alkoi kunnolla. Mutta nyt aion laittaa itseni ruotuun! Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille! Mulla on ollu aika perus et aamulla n: klo 7 syön kurkkua ja 2 kananmunaa. Seuraava ateriani on kello 16 jota ennen olen treenannut kerran eli raejuustoa ja tonnikalaa ja 1/2 lihaisa vähähiilihydraattinen makkara. Sitten syön vielä illalla jotakin yleensä kalaa. Perunan riisit pastat ja leivät olen jättänyt kokonaan pois ja kaiken muunkin hiilihydraattisen !! Kiitos vielä kaikille jotka ovat viitsineet antaa neuvoja! Ja lisää neuvoja otetaan vastaan!