Kaikkien aikojen lämpöennätys rikki!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tidus
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nonni :) hieno juttu tuokin. Tosin meikäläinen on semmonen kaveri ton lämmön suhteen että luokittelen +45 asteen hieman kuumaaksi eli saisi olla vielä lämpimämpääkin :)

En usko, että on kaikkien aikojen lämpöennätys. Jos puhut Suomesta niin otsikossa voisi mainita ko. asian eikä johtaa harhaan.

Hieno kesä kyllä on ollut, mutta ei voi sanoa että liian kuuma olis, viel sais olla hieman lämpöisempi :)
Noh pahaa pelkään että se kesä nyt loppui tähän eli tuskin tulee enää +30 lämpöä, ja ei alle +30 ei ole kesä :D

parempi toi ois jossai muualla ku siel peltojen keskella:D

http://www.mtv3.fi/saa/

Sunnuntaiksi on luvattu Lappeenrantaan 37:n asteen lämpötilaa. Saas nähdä, miten käy. Elokuun lämpöennätys on muistaakseni 33:n asteen tuntumassa joltain 20-luvulta.

Noh, vielä ehtii ennutukset muuttua.

Minen ymmärrä, miksi ihmiset tykkäävät näistä helteistä niin paljon, ei sitten yhtään mukavaa hikoilla tekemättä mitään. Onneksi oon edes ollu töissä tämän pahimman ajan (ilmastoiduissa halleissa ja toimistossa). Aivan turhaa olisikaan lomailla, kun ei jaksaisi eikä huvittaisi tehdä mitään järkevää. Eipä juuri harmita kesän kääntyminen syksyyn tänä vuonna..

Ime nakkia!
Lämpötilan ei tulisi laskea ikinä alle +30 asteen!

like.jpg

Mä tykkään lämpimästä. Min +30 varjossa ympäri vuoden kelpais vallan mainiosti, ainut mikä haittaa eloa on kunnollisen ilmastoinnin puuttuminen asunnosta, mutta piankos semmosen hommais vaan ei viitti kun suomessa on vain kerran sadassa vuodessa kesän tuntua.

Niin ja ite tosiaan olin singaporessa pari pvää ennen suomen ennätyslukemia. Jos vertaa niin singapore oli paljon kuumempi, en tiedä mikä sen eron tekee, auringon polttavuus vaiko kosteusprossa. Lämpötila siellä oli +36 varjossa ja feels like lukemat päälle +40. Siltikää ei ollu yhtää liian kuuma. Mulla olis foto paikallisesta Indonesian lombokilla. Takki päällä +32 asteen lämpötilassa, turistit tunnistaa. You like:

P1060500.jpg

Sehän nyt on toisaalta aivan sama mikä se ennätyslämpötilan numeroarvo on.
Pääasiahan on se, ettei sen vieressä enää lue Turku...

Mä tykkään lämpimästä. Min +30 varjossa ympäri vuoden kelpais vallan mainiosti, ainut mikä haittaa eloa on kunnollisen ilmastoinnin puuttuminen asunnosta, mutta piankos semmosen hommais vaan ei viitti kun suomessa on vain kerran sadassa vuodessa kesän tuntua.

Niin ja ite tosiaan olin singaporessa pari pvää ennen suomen ennätyslukemia. Jos vertaa niin singapore oli paljon kuumempi, en tiedä mikä sen eron tekee, auringon polttavuus vaiko kosteusprossa. Lämpötila siellä oli +36 varjossa ja feels like lukemat päälle +40. Siltikää ei ollu yhtää liian kuuma. Mulla olis foto paikallisesta Indonesian lombokilla. Takki päällä +32 asteen lämpötilassa, turistit tunnistaa. You like:

Itsehän asustelin puoli vuotta Singaporessa ilmastoimattomassa kämpässä :) Täytyy kyllä myöntää, että välillä meinas olla hiki. Mutta hikoilua huomattavasti enemmän siellä vitutti ne urpot, joiden piti vääntää toimistolla & julkisissa tiloissa ilmastointi täysille ja tiputtaa sisälämpötila jonnekin +20 asteen tienoille. Ulkona kun on se +35 astetta, niin sisällä pitikin sitten olla pitkät housut + villapaita ja silti puski flunssaa min kerran kuussa. Siellä kuumuuden tunteen tekee nimenomaan tajuton ilmankosteus, joka ei laske juuri alle 80%:n. Suomen lämpöennätyksen aikaan kosteus oli selkeästi alle 30%. Seuraavana päivänä kun kämpässä oli enää +28 astetta, niin ei edes hikoiluttanut yhtään. Nyt kämpän lämpömittari näyttää enää +25, niin joutui vetämään aamulla hupparin + college-housut + villasukat päälle :)

Itsehän asustelin puoli vuotta Singaporessa ilmastoimattomassa kämpässä :) Täytyy kyllä myöntää, että välillä meinas olla hiki. Mutta hikoilua huomattavasti enemmän siellä vitutti ne urpot, joiden piti vääntää toimistolla & julkisissa tiloissa ilmastointi täysille ja tiputtaa sisälämpötila jonnekin +20 asteen tienoille. Ulkona kun on se +35 astetta, niin sisällä pitikin sitten olla pitkät housut + villapaita ja silti puski flunssaa min kerran kuussa. Siellä kuumuuden tunteen tekee nimenomaan tajuton ilmankosteus, joka ei laske juuri alle 80%:n. Suomen lämpöennätyksen aikaan kosteus oli selkeästi alle 30%. Seuraavana päivänä kun kämpässä oli enää +28 astetta, niin ei edes hikoiluttanut yhtään. Nyt kämpän lämpömittari näyttää enää +25, niin joutui vetämään aamulla hupparin + college-housut + villasukat päälle :)

Ilmastoinnin kans on hyvä nukkua, muuten ei sitä kyllä tarttis. Olis pitäny se mainita omassa threadissani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom