Onko tuosta haittaa jos laskee alemmas kuin noissa kuvissa, eli enemmän rinnalle kuin kaulalle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei, joillekin saattaa olla kyynär- ja olkapäiden kannalta parempikin laskea hieman alemmas. Riippuu myös vinopenkin kulmasta mihin kohtaan kannattaa laskea.Onko tuosta haittaa jos laskee alemmas kuin noissa kuvissa, eli enemmän rinnalle kuin kaulalle?
Ei, joillekin saattaa olla kyynär- ja olkapäiden kannalta parempikin laskea hieman alemmas. Riippuu myös vinopenkin kulmasta mihin kohtaan kannattaa laskea.
kokeileppa tiputtaa +40kg jarruttaen ainut mitä käy niin todennäköisesti joku paikka hajoaa.viimeisen ojennuksen jälkeen maahantiputus jarruttaen toimii ainaki mulle (jos ei ole niin paljon painoa että pelkää menevän lattiasta läpi). usein sarjan jälkeen on niin uupunut ettei jaksa välittää jääkö ne painot sievästi rinnan kautta reitten varaan vai pamahtaako lattialle, varovaisesti kuitenkin jos muita treenaajia lähellä. itse käytän sekä tankoa että käsipainoja niin ei lihas totu ainaisen samaan liikerataan. jos ojentajia haluaa säästellä ni tiputtaa ojennuksesta muutamankymmentä astetta ja tangolla mahd leviä ote.
Tämmönen kysymys hiipi mieleen viime reenin tiimoilta:
Mikä mättää tekniikassa, koska massareeneissä (10-12 toistoa, 1:00.-1:30palautuksilla) ensimmäinen lihas, jonka takia saattaa sarja jäädä vajaaksi, on hauis? Helvetin outoa.
"Voimareeneissä" eli mulle 6 toiston reenin reilummilla palautuksilla (n.3 min), ei mitään ongelmaa.
Muutenkin tuo rinta-hartiaosasto menee aivan jumiin juuri tällaisessä massapainotteisessa reenissä. Ja 6 toiston reeneissä ei siis mitään ongelmia.
Missä mättää? Miksi hauikset menee jumiin? Taitaa olla joku tosi pahasti tekniikassa pielessä.
Exrx mukaan hauis on kuitenkin dynaaminen stabilizeri eli siis tukeva lihas joka kuitenkin liikkuu suorituksen aikana. Jos se johtuu tuosta, mutta mikä on se fysiologinen syy?
helevata!

rinta-hartia päivä mänöö näin
penkki
vinopenkki
pystysoutu
vipari sivulle
vipari taakse
decline penkki
eli soutu heti jälkeen vinopenkin, ei ennen
joten mystistä on. Olkapäätki oli ihan helevatan jumissa eilen illalla, mutta sehän kuuluu asiaan ku targetti on siis rinta ja hartiaseutu.
peeässään -->![]()

eli neuvo on "opi elämään asian kanssa"![]()
Tuossahan siitä on keskustelua edellä. Tekee sillä miten parhaiten käy. Mieluiten alle 45 astetta.
Smithissä tehtynä on tämä ainakin mulle uusi kunkkuliike rinnalle. 2x6 ohjelmalla mennään maltillisesti, sitkun saa parit kutoset satkulla, ni oon paljo onnelisempi ku jos penkkaisin 150kg:whip: Helpommallakin tuossa pääsee, koska ykkösiä ei tartte vinopenassa testata, koska a) ne otetaan vaan tasapenkissä b) kukaan ei koskaan kysy :"paljonko on sun vinopenkki ykkönen?":lol2:Pitääkö vinopenkissä olla tanko silmien tasolla siinä telineessä? jos ei niin missä sen pitäisi olla?