Kaikki nivelet rohisee, osa naksuu ja osa kipeytyy, mikä syynä? minkä puutostila?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli on tullut kaikkiin niveliin, ennen ei ollut ongelmaa. Nyt tuntuu että kaikki paikat kipeytyy ja esim olkapään nivel rohisee ja rutisee rotaatiossa , polvinivelen extensiossa jne. On myös jatkuva, eli joka olkapäänivelen rotaatiossa aina samassa kohtaa rutisee, muissa myös sama ongelma. Mulle on neuvottu käyttämään glugosamiinia, onko kokemuksia määristä ? ja vaikutuksista ? muita ehdotuksia ravinteista jota pitäisi lisätä tai minkä puutos voisi olla?

Mä olen itse saanut apua nivelten lukkiutumiseen, kipeytymiseen ja naksumiseen msm-jauheesta. Glukosamiinia olen myös harkinnut, mutta toistaiseksi en ole kokeillut. Kummankaan tehosta ei taida juuri olla pätevää tieteellistä näyttöä, mutta msm on halpaa syödä glukosamiiniin nähden. Muistaakseni glukosamiinista saa enemmän tehoja irti johonkin muuhun yhdistettynä (hyaluronihappo tms?). Tässä kuitenkin katsaus glukosamiinista nivelrikkoon liittyen: http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suo...=15D2E8772C5B268610E1B1552CDB3B63?id=nak05700 Jos nuo kipeytymiset ja rohinat jatkuu kovin pitkään, niin varmaan kannattaa käydä lekurissa, ettei ole jotain nivelen kulumaa. Itse odottelen tässä aikaa ortopedille, kun toiseen polveen meni jo hermo...

Back
Ylös Bottom