Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

n.220kg/88kg=250.

Minulla ei ole mitään faktaa väitteelle ja tulokset on arvioita sarjapainoista. Epäilen, että kuihtuneena vetäisin about samaa tulosta pari kiloa kevyempänä. 210 voi olla lähempänä totuutta. En diedä. Tavoitteena mavesta se 10x200 max 90kiloisena.

Nyt on tätä tehty muutaman kerran ja helkkarin hyvältä tuntuu. Selän voi pitää helpommin suorassa ja paine on kokoaika yläselässä, eli selän kasvatus mielessä tehdään. Polvien kohdalta vedän, painot about samat ku normivedossa, ehkä 10kg isompia saa käyttää. Mites muilla, teettekö siis enempi toisto vai voimapainotteisesti? Ite huomannu et tässä vähän pidemmät sarjat skulaa hyvin. Itellä esim 10, 10, 10, 8, 6. Ekat pari kymppiä on lämppärit ja sit 20kgn korotuksilla työsarjat.

Oon tehny polven yläpuolelta ja pidempiä 12-15 toiston sarjoja pari kappaletta selkätreenissä viimeisenä liikkeenä. On sen verran eristetympi liike, et ei voi normivetoon verrata.

Oon tehny polven yläpuolelta ja pidempiä 12-15 toiston sarjoja pari kappaletta selkätreenissä viimeisenä liikkeenä. On sen verran eristetympi liike, et ei voi normivetoon verrata.

Et voi kyllä huumorillakaan väittää mitään maastavedon versiota millään tavalla eristäväksi.

Ei se eristävä liike ole, vaan eristetympi kuin normi mave. Tai yläselälle painotettu, ihan miten kukin minkäkin termin ymmärtää. Tuolta korkeudelta mistä vedän niin alaselkä ei rasitu ja takareidet ja perse saa ehkä vähän pumppia. Keskityn siihen lapojen liikutteluun, eikä ne painot mitään suuria ole, niinku sarjapituuksista voi päätellä. Et kun normimave kuormittaa enemmän jalkoja, persettä, alaselkää ja keskivartaloa niin tuolla saadaan painotettua rasitusta yläselkään. Ai niin, mainitsematta jäi et teen smithissä.

En tee sitä maven korvikkeena, joten mitä väliä vetääkö smithissä vai ei. Liikkeen tarkoitus on eri, kuten tässä langassa on aiemminkin todettu.

Back
Ylös Bottom