Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

aijoo sori en ajatellu iha loppuun asti :D
siis paino on 86kg ja 120kg nousee aika helposti ja suorin jaloin 4x4. nii osaisko joku veikata tota maksimii?

230%

170/77 = 220%
Jippihei, nousi uusi ykönen.
180/78 = 231%

Maastavetoa ja salitreeniä muutenkin on takana nyt about 9 kuukautta. 200 kg taitaisi olla sopivan pyöreä lukema tavoitteeksi. Tarpeeksi lähellä, että eikös tuon pitäisi olla vain ajasta ja viitsimisestä kiinni?

Mulla tulee alaselkä kipeeks mavesta, mikäköhän siinä on kun tekniikan pitäisi olla kunnossa ja selkä ei pyöristy jne.. tuolla aloittelijoiden videoklippitopikissa on video mavesta

95%

90kg nous ku oma paino 94kg.

Sentään jollakin normaalipainoja kuten mullakin. :)

Aloitin maven tekemisen vasta parisen kuukautta sitten (siihen asti treenannut päin mäntyä ihan mutulla). Olen nostanut painoja varovasti ja tänään nousi 100% omasta painosta eli 90 kg. Sen verran helposti tuli että ainakin sellanen 120 on nyt varmaan maksimi näillä eväillä.

Mulla tulee alaselkä kipeeks mavesta, mikäköhän siinä on kun tekniikan pitäisi olla kunnossa ja selkä ei pyöristy jne.. tuolla aloittelijoiden videoklippitopikissa on video mavesta
Kyseisestä liikkeestähän tulee todella vahva staattinen rasitus sinne alaselkään eli jos kyseessä on ihan normaalia lihaskipua niin se on ihan tavallista.

Onko se sellaista "jumikipua"? Esiintyykö samanlaista myös kyykyn jälkeen? Jos näin on, uskaltaisin väittää että pakaralihaksissasi on liian suuri liikkuvuusero. Kireä pakaralihas vetää selän jumiin rasittuessaan. Tämän liikkuvuuden voi kokeilla monella tavalla, mutta yksi vaihtoehto on mennä istumaan persiilteen ja ottaa normaali pakaravenytys, eli ns. jalan halausote ja katsoa kumman jalan polvi taipuu osoittamaan enemmän sivulle.

Back
Ylös Bottom