Kaikki alataljasta

Meta title: 🔥 KAIKKI ALATALJASTA – SELÄN PERUSASE 🔥

Meta description: Opit tekniikan, variaatiot ja treenivinkit alataljaan, selkäliikkeiden monipuoliseen kuninkaaseen.

Osasyynä voi olla myös se, että puristaa sitä kahvaa liikaa. Itse pidän selkäliikkeissä kahvasta kiinni niin, että peukalo on samalla puolella kuin muutkin sormet. Näin ei tule puristettua sitä kahvaa täysillä ja kyynärvarret eivät pääse hyytymään. Minusta esimerkiksi alataljassa ei vielä puristusvoima sinänsä voi olla koetuksella sen kahvan käsissä pysymisen suhteen. Maastaveto on sitten eri juttu.
Tietysti alataljassakin voi kokeilla sormilukko-otetta, jos puristusvoima ei muuten todellakaan riitä. Remmit ovat tietysti yksi vaihotehto, itse en ole koskaan jaksanut niiden kanssa sählätä.

Itse pidän kanssa peukaloa samalla puolella muiden sormien kanssa, tuntuu paremmalta tehdä kyllä, ikinä ei ole kyllä itsellä tuntunut että joutuisi puristamaan taljaa yhtään, ehkä mä käytän vaan niin pieniä painoja :nolo:

Niin ja remmit on toki käytännöllinen juttu jos sellaset omistaa, melkeinpä kaikessa selkätreenissä voi käyttää, tosin joskus vetoa on hyvä tehdä ilmankin niin saa kämmennahkakin vähä venytystä :)

Itellä sama homma. Tahtoo forkut väsyä helposti.
Esimerkiksi maastavedossa on pakko hiissata pikkupainoilla, kun ei riitä forkuissa potku. Ennen käytin remmejä, mutta niitä tosiaankin "tarttee" sitten aina.
Nyt teen vaan esim. epäkkäät, ja käsipaino soudun remmien kanssa.

Lynski: Mavessa kannattaa pitää toisella kädellä myötä ja toisella vasta otetta siitä tangosta ja sitten seuraassa sarjassa vaihtaa käsien otetta. Tällä tavalla vain toinen forkku ottaa rasitusta per sarja.

Täytyy kokeilla alataljassa sitten tuota peukalo samalle puolelle kuin muutkin sormet otetta. Ja teen liikkeen lavat auki, lavat kiinni tyylillä ja lopuksi kahvaa vatsaan.

Näppireeniä!Kyllähän miehellä pitää olla miehen näppivoimat,ettei tarvii vaimoa pyytää avaamaan hillopurkkia(olen todistanut tällaisen tapauksen).Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.

eetvartti sanoi:
Näppireeniä!Kyllähän miehellä pitää olla miehen näppivoimat,ettei tarvii vaimoa pyytää avaamaan hillopurkkia(olen todistanut tällaisen tapauksen).Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.

..tai totuus voi olla myös se että jos ei kädet vedossa pysy ehjänä 8x280kg sarjassa ja täten joutuu turvautuu remmeihin, niin ei tarkoita sitä etteikö 330kg:n ykkönen tulisi ilman remmejä. Tietty voi olla yksilökohtaista mutta ainakin meikäläisellä 1-3toiston kovissa vedoissa ei touhu ole jäänyt koskaan forkuista kiinni vaikka suosin melkoisesti remmien käyttöä.

eetvartti sanoi:

Näppivoimista ei pitäisi olla kiinni, vaan puristan ilmeisesti kahvaa tarpeettoman kovaa.

Itse en ottaisi vetoremmejä. Tuossa ei ainakaan itsellä mennyt kuin muutama viikko, kun ei ollut enää mitään ongelmaa. Ainoastaan sjmavessa on vaikeampaa. Tosin, kun pystyy pitämään sjmavessa niitä edes vähän isompia painoja, niin ei paljoa mikään alatalja forkuissa tunnu.

gasvi: Joo, tiedän tuon niksin. Tosin en vaihtele sitä järjestystä. Toinen käsi on aina myötä ja toinen vasta. :)

Turisas sanoi:
Minkälainen tämä sormilukko-ote on?

Tarkoittaa varmaankin otetta, jossa peukalo ja muut sormet ovat eri puolilla tankoa, ja peukalon pää laitetaan etusormen (ja keskisormen jos peukalon pituus riittää) alle.

Kyllä alkuun remmien käyttö on suositeltavaa, forkut tottuu ajan myötä muissa liikkeissä. Minulla kesti vuosia ennen kuin pystyin tekemään normaalin treenin yhteydessä alataljan ilman remmejä, forkut kramppasivat aivan helvetisti.

Minä vaa oottasin et puristusvoimat kehittys enkä menis remmejä ottamaan. Alataljassa kuite helppo saada ote pitämään. Ite kyl oon harkinnu hankkia siteet kulmikseen ku pitkis sarjois ote lipeää, mut se koskee vain tota liikettä.

Itse suosin selkäliikkeissä apinaotetta ja vetoremmejä. Tällä tavoin saan tehtyä puhtaammin selällä, kun kovasti puristettaessa käden lihakset aktivoituvat paremmin ja ainakin tuntuu että ne osallistuvat enemmän vetämiseen.

Kyl sen verran pitäs forkuis olla voimaa et jakais ylä ja alataljaa tehdä varsinki ku puhutaan tollasista kiloista. Eli kannattaa ehdottomasti ottaa forkut treeniohjelmaan jos siirryt remmejä käyttämään.

Forkuissa on hyvin lihaa ja ne on vikana liikkeenä selkäpäivänä... Sormet samalla puolella systeemi ensikerralla kokeiluun siis.

Höhöhööö, ei millään pahalla mut oikeesti et voi olla sit tosissaa ettei sulla pysy hanskas 35 kilon alatalja jos sulla on forkuissa "hyvin lihaa" ....

Tossa ylempänä jo kirjoitinkin, etä missä se vika varmaankin on eli: Näppivoimista ei pitäisi olla kiinni, vaan puristan ilmeisesti kahvaa tarpeettoman kovaa.

eetvartti sanoi:
Ja totuushan on,että olet juuri niin vahva,kuin sinun heikoin lenkkisi:Jos vedät remmeillä maasta esim.200kg,ja 150kg ilman,se veto ON silloin se 150kg.
Veto on joo 150, mutta selkä on sen kokoinen kuin 200 vetäjällä.

lasikuitujeesus sanoi:
Veto on joo 150, mutta selkä on sen kokoinen kuin 200 vetäjällä.

No 200 kilon veto ei paljoo kerro selästä. Mulla ainakaa näyttäny kovin kummoselta ku ei muuta sille tehny

Back
Ylös Bottom