Kaikki alataljasta

Meta title: 🔥 KAIKKI ALATALJASTA – SELÄN PERUSASE 🔥

Meta description: Opit tekniikan, variaatiot ja treenivinkit alataljaan, selkäliikkeiden monipuoliseen kuninkaaseen.

Kehittääkö kyseiset liikkeet selkää "eri tavalla" kun olen kuullut että leuanveto leventäisi (siis myötäotteella) ja alatalja "paksuntaisi" selkää..

Ite oon tehny yleensä selälle leukoja ja alataljaa en oikeestaan ollenkaan ja tuntuis että selkä on leveä mut siinä ei oo paksuutta.. leukoja menee semmoset 25 (omapaino kylläkin 73 :D ), yleensä vedän lisäpainojen kanssa.. Harvoin kun alataljaa teen niin sarjapainot on 55-65 kiloa eli suhde leukojen ja alataljan välillä on aika huono.. Puhtikaan ei oikein riitä tekemään enää alataljaa leukojen jälkeen..

Eli kehittääkö leuat selkään vain leveyttä ja sitten alatalja taas paksuutta? Kannattaako siis tehdä molemmat liikkeet jotta saisi sekä leveän että paksun selän?? Saan selän (ainakin latsit ja alaselän) kyllä kipeeksi pelkällä MaVella ja leuoilla.. :rolleyes:

Jos oikein muistan mitä tällä palstalla on keskusteltu niin niin molemmat leventäisivät ja paksuntaisivat, mutta etis vielä varmuus asiasta:kippis1:

Eri suunnistahan noissa liikkeissä vedetään, eli eri tavalla ne ottaa selkälihaksiin. Ylhäältä vedettävät liikkeet leventää selkää suhteessa enemmän kuin paksuntaa. Edestä vedettävät taas paksuntaa enemmän kuin leventää. Suosittelen tekemään joka selkätreenissa ainakin yhden molempia liikkeitä. Vaihtelu tekee kuitenkin hyvää. Tee myös ylätaljan vetoa ja kulmasoutua niin saat vaihtelua.

Morjens..

Ostin tässä pari viikkoo sitten kyseisen laitteen , muuten hyvä peli mutta kun nämä laajennusholkit ..

Ne pitäs olla 46 mm :iin ...mutta ne onkin 50 millisiä....näköjään eivät ole kerenneet korjata virhettä uuteen wrangen kuvastoon joten jos jollakulla on ajatus hankkia nuo laajennusholkit , kannattaa kysyä tarkkaan tämänhetkinen tilanne...

Hyviä pumppeja by:Hontelopolvi :-)

Wrangen body solid ylä/alatalja

Piti käyttää sorvaamossa , ja kuulemma oli aikamoista liimaa sano sorvari ...katos mulla on nuo painojen reiät 47 milliä..siks ois ollu hyvä tuo wrangen lupaama 46 mm...

Sanovat sitten että vaijerit kestää ainkin 2 vuotta ..kovassa käytössä ja rissat saman verran !!! Suosittelevat sitten tilalle taljaköyttä !!!Kesto on noin 120 kg.
Lainaus :
> > > Laitteessa on vaijerit, mutta kun ne
> > > on kuluneet vaihdettaviksi, suosittelemme
> > > tilalle taljaköyttä.
> > > Taljaköysi kestää enemmän kulutusta ja
> > > se on myös helpompi asentaa/tehdä suoraan
> >>oikean mittaiseksi.

Halusin vaan tiedoksi , battleaxelle ja muillekkin jotka ovat kyseistä laitetta ehkä ostamassa ..

;-)

Eli alataljassa forkut pakottaa lopettamaan liikkeen juuri kun olisi saamassa poltetta latseihin.(Eli n.8 toiston kohdalla). Painoja ei ole liikaa 35 tai 40kg. Apuva! :(

insect sanoi:
Ei mitää remmejä. Treenaat lisää vaan niitä forkkuja.

Jos forkut tykkää ottaa osansa kaikesta reenistä, niin kuin mulla, ei todellakaan kannata reenata niitä erikseen. Siitä seuraa vain reenitaukoa tulehduksen takia.

Krusifiksi sanoi:
Jos forkut tykkää ottaa osansa kaikesta reenistä, niin kuin mulla, ei todellakaan kannata reenata niitä erikseen. Siitä seuraa vain reenitaukoa tulehduksen takia.

Ok. Mut riippuuhan se paljon ihmisestä ja ohjelmasta mitä käyttää.

Eikö kahvassa ole karhennuksia? Koita mankun kanssa.

Noissa vetoremmeissä en se huono puoli, että niitä "tarttee" sitten aina.

Remmit vaan, ite käytän liikkeesä kuin liikkeissä remmejä. En mä mitään puristus voimaa tarvi jos vaan haluun olla ison näköinen :), jos voimanostoo harrastaa niin remmejä ei ikinä.

Kuten neutraali tuossa tokas - Remmiä vaan...kun reenataan selkää niin silloin REENATAAN selkää, ei forkkuja. Forkut on selkään nähden lihaksena ja sen voimakestävyydeltään murto-osa, saa vemputtaa forkkujen eteen jonkun verran ennen kuin selästä loppuisi papu ennen forkkuja. Uskomukset ja periaatteet nurkkaan ja lihasta/voimaa tekemään.

Voimanostossakin kun tanko on pyörinyt kämmenessä maastavedon kovissa, pitkissä sarjoissa vuosien varrella jokusen kymmenen kertaa niin että veri kunnolla roiskuu niin alkaa kiltisti periaatteen edessä nöyrtymään leluihin. On eri asia kun liikkeessä otetaan sitä ykköslukua.

EDIT:kirjoitusvirhe

kyllä ite oisin sitä mieltä että vielä tommoset raudat ilman remmejä, oisi sitä puristusvoimaa kuitenkin hyvä edes hieman olla... ja maailman helpoin harjoitus tuohon on jos löytyy rekkitanko niin säännöllisesti roikkumisharjotuksia :)

Vedä selällä - älä käsillä, rasitus siirtyy forkuilta enemmän selälle. Pienempiä painoja sitten vaan kehiin niin se rasitus menee oikeaan paikkaan, tapa vaikka kärpänen lavoilla joka kerta ku vedät taljan taakse (itse kuvittelen aina et keskellä selkää on joku ötökkä mikä pitää murskata, sairasta eikö, eh..) :)

Voit myös koittaa vetää taljaa hieman ylemmäs kohti rintaa jos auttaa, itse en saa selkään kunnon tuntumaa jos vedän ihan suoraan kohti napaa.

Alataljalla treenataan selkää eikä forkkuja. Siis vetoremmit.

Forkkutreenit sitten erikseen.

Vetoremmit ehdottomasti. Itselläkin tulee 12 sarjaa selälle + epäkkäille 3 sarjaa ja todellakaan forkut ei tässä mukana pysy. Teen aina niin pitkälle kun pystyn ilman remmejä, mutta sitten kun alkaa forkut hyytymää, niin remmit mukaan vaan. Turha sitä selkätreeniä on puristusvuoman loppumisen takia kesken jättää...

Back
Ylös Bottom