BB PRO Kai Greene

Kyllä siihen tuomarointiin tuntuu vaikuttavan moni sellainen asia, minkä ei kuuluisi. Se, että on paljon lihasmassaa sekä kireä kunto, ei minun mielestäni pitäisi riittää voittoon, kun rakenne on mitä on ja puutteita löytyy. Totta on, että latsit lähtee alhaalta, mutta koko selkä on sen verran lyhyt, että luo todella laatikkomaisen vaikutelman varsinkin, kun trapseja ei ole.

Ehkä olen vähän provosoivasti kirjoittanut ja kyllä minä ymmärrän, millä kriteereillä Kai Green pärjää. Mutta, kun katsoo esimerkiksi tuota Kaitsun ja Cedun vertailua, ei näytä Kai missään posessa paremmalta. Kyllä se masu sieltä vaan näyttää monessa kohtaa pulahtavan.

Ehkä tässä myös pikkuisen kritisoin tätä nykyistä tuomarointilinjaa, missä mennään massa edellä eikä estetiikka. Mutta annetaan tämän asian sitten olla. Onneksi Kaitsu ei tule koskaan Olympiaa voittamaan sentään.
Kyllä se valitettavasti on niin että isompi lihasmassa kireässä kunnossa keskinkertaisella rakenteella vie aavistuksen pienempää lihasmassaa hyvässä kunnossa lähes täydellisellä rakenteella. Greenen heikkoudet on tosiaan liian lyhyt selkä ja trapsien puute tai sitten poseeraus niin ettei ne trapsit tule esiin. Samoin olkapäiden pyöreys ei pääse monessa posessa esiin kovin hyvällä tavalla. Parastahan Kaitsussa lienee älyttömän hyvät kädet ja jalat sekä järketön paksuus läpi koko kehon, selässä varsinkin. Keskivartalokaan ei ole lähelläkään parasta enää vaikka sen ihan hyvin suuren osan aikaa kontrolloikin. Rakenteellisesti korkeintaan keskitasoa mutta järjetön lihasmassa vie ja nyt kun kuntokin oli kohdallaa niin vaikea tuota on voittaa.

Taitaa vaan mennä tuomaroinnissa edelleen massa ja kireys edelle estetiikasta monin paikoin vaikka on kai siihen mahdollisesti jotain muutosta tulossa. Minusta Cedin sijoittuminen toiseksi tässä kisassa ja voitto aiemmin Räntsistä olivat jo ihan hyviä merkkejä siitä että kyllä tuollaista fysiikkaa aletaan arvostamaan koko ajan enemmän. Ongelmahan on se että lähes kaikki on nykyään pumpattuja syöttösikoja tyyliin Kaitsu, Compton, Räntsi, Rami, Morel jne. Phililläkin on ihan liikaa massaa paikoittain siihen helvetin kapeaan raamiin mikä sillä on. Estetiikka on suurelta osin näistä ukoista aika kaukana lopulta. Toivottavasti tuo Cedricin ja muutaman muun esimerkki auttaa lajia kehittymään urheilullisempaan ja klassisempaan suuntaan missä sillä estetiikalla ja rakenteella on enemmän merkitystä, ei pelkästään sillä että on vitusti lihaksia kireässä kuosissa.

Niin hieno ku toi vapaa-ohjelma onkin, niin mua häiritsee aivan kympillä toi selän tiellä heiluva palmikko. Toivottavasti jatkossakin pitää hiukset ylhäällä tai jotain.

Kaitsulla oli kyl törkeen hieno vapari.

Toi sen palmikko kyl itteekin häiritsee pahasti, kai se sitä sen verran siirtelee, ettei häiritse tuomarointia.

Ei se oo sattumaan myöskään et Heath on Kaitsun pessy Olympias vuosi vuoden jälkeen, osa sen poseista vaan saa sen näyttämään laatikolta, kun ei esim. trapsit näy ollenkaan.

Hieno mies ja ansaittu voitto oli silti nyt, ja se vapari :oujee:

Ei siinä mitään, että Greene voitti Cedricin. Eikä siinä mitään, että Heath voittaa Greenen. Mutta jos nämä kolme herraa tulevana syksynä olisivat näiden kahden ollessa samoissa kunnossa kun nyt ja Heath samassa kuin viime syksynä ja sijoitukset vanhan kaavan mukaiset...niin kyseessä on enemmän "korruptio" kuin vakavasti otettava tuomarilinja.

Joka tapauksessa hieno asia, että Cedric ja Greene olivat noin hyvässä vedossa. Rhoden, Dexter ja Wolf ovat vaarassa menettää pari kolme sijaa sijoituksiaan, mikä on vain ja ainoastaan hyväksi, että lajissa säilyy mielenkiinto, elleivät itse petraa.

Cedric onnistui jo viime vuonnakin saamaan itsensä hyvään kuntoon braziliin. Eikä Ramy petä tänä vuonna enää niin pahoin, etteikö voita ainakin puolet mainitsemistani ukoista.

Hyvä et Kai sai ton vatsan kuntoon, pullotti syksyllä vähän huolestuttavasti :D. Tais kuunnella mm. Luimarcon ja muiden vinkkejä ja ehkä se itsekkin tajus et jotai on sil on tehtävä.

Hyvä et Kai sai ton vatsan kuntoon, pullotti syksyllä vähän huolestuttavasti :D. Tais kuunnella mm. Luimarcon ja muiden vinkkejä ja ehkä se itsekkin tajus et jotai on sil on tehtävä.

Itse en kyllä usko hetkeäkään, että Kai olisi noteerannut jonkun luimarcon videoita. Kuka tämä mies edes on? Kuuluuko meriitteihin mitään muuta kuin youtube-kanava?

Itse en kyllä usko hetkeäkään, että Kai olisi noteerannut jonkun luimarcon videoita. Kuka tämä mies edes on? Kuuluuko meriitteihin mitään muuta kuin youtube-kanava?
Luimarco on ihan kohtuu suosittu bodykanava, joka ottaa kantaa just esimerkiks noihi kehonrakentajil esiintyvil pallomasuihin ja ylipäätään noihi kehonrakennuksen epäkohtiin. Lisäksi facebookissa taitaa olla kyseisellä miehellä reilu 400k seuraajia, mutta jostain syystä youtube tilaajamäärä on piilotettu. Luimarco pitää aika aktiivisesti yhteyttä noihi maailmantason bodareihin ja esimerkiksi Phil Heath on lähettäny hänelle useaan otteeseen vastausvideoita (mm.
View: https://www.youtube.com/watch?v=SDr4pRgNIIg
). Ja näin vähä vielä lisää offtopic: ainakin ite oon tykänny seurata Luimarcon videoit.

En ny kuitenkaan suoraan väitä, että Kai Greene olis nimenomaan Luimarcon vinkeistä ottanut opiks.

Viimeksi muokattu:
Luimarco on ihan kohtuu suosittu bodykanava, joka ottaa kantaa just esimerkiks noihi kehonrakentajil esiintyvil pallomasuihin ja ylipäätään noihi kehonrakennuksen epäkohtiin. Lisäksi facebookissa taitaa olla kyseisellä miehellä reilu 400k seuraajia, mutta jostain syystä youtube tilaajamäärä on piilotettu. Luimarco pitää aika aktiivisesti yhteyttä noihi maailmantason bodareihin ja esimerkiksi Phil Heath on lähettäny hänelle useaan otteeseen vastausvideoita (mm.
View: https://www.youtube.com/watch?v=SDr4pRgNIIg
). Ja näin vähä vielä lisää offtopic: ainakin ite oon tykänny seurata Luimarcon videoit.

En ny kuitenkaan suoraan väitä, että Kai Greene olis nimenomaan Luimarcon vinkeistä ottanut opiks.

En itse ainakaan laske meriiteiksi kavereiden määrää facebookissa tai seuraajien määrää youtubessa. Kysyjä varmaan tarkoitti jotain meriittejä esim. kilpailu- ja/tai valmennustaustaa.

En itse ainakaan laske meriiteiksi kavereiden määrää facebookissa tai seuraajien määrää youtubessa. Kysyjä varmaan tarkoitti jotain meriittejä esim. kilpailu- ja/tai valmennustaustaa.
En tiedä Luimarcon taustoista sen paremmin, mutta videoidensa perusteella tuntuu tietävän hyvin kehonrakennukseen liittyvistä asioista.

Juu joku joka vaivautuu kommentoimaan synthol-pellejä ei voi olla oikeesti kauheen uskottava imho. Taas joku itestään tuotteen tehny tyyppi, joka pätee muiden peesissä ja varmaan paikalliselta pakkikselta bongatuilla kommenteilla. Haluisin itekkin nillittää, mutta ei mulla oikeesti oo referenssejä sanoo yhtään mistään mitään, joten ymmärrän pitää suuni.
Kaitsun voitto miellytti kyllä kyynikon syränalaa. Jotennii tuli kuitennii sellanen fiilis, että voitto annettiin koska viime Olympian sekoilu. En tokikaan kiellä priimaa kuntoa tahi suhteessa vaikuttavaa vaparia verrattuna noihin kilpakumppaneihin. Ristiriitaista on että toisaalta kehoilua haluttaisiin ajaa sinne vähämassaisempaan ja linjakkaampaan suuntaan, mutta jos kaveri vetää tollasilla massoilla (ja missä kunnossa heikkouksistaan huolimatta!) paremmin kuin balettiopiston viimesen vuoden oppilaat niin ei sitä voi olla palkitsematta. Ihan tälleen snadisti dramatisoiden..

Generation Iron Podcast #16 - Arnold Classic recap feat. Marc Lobliner

Kai Greene & Krystal Lavenne is joined by special guest Marc Lobliner just after the Arnold Classic 2016 to talk about the highs and lows of the biggest fitness festival in America.
Kai reflects on his narrow victory, reviews Hidetada's big win over Jose Raymond, and speaks on the significance of Ronnie Coleman being inducted into the International Sports Hall of Fame by Arnold Schwarzenegger.

kaipodcast16.webp

Mut hei tähän pitäis varmaan olla jokin koulutus että on uskottava :)

Tämä on loppupeleissä sen verran subjektiivinen laji, että en usko tuolla koulutuksella olevan kovinkaan suurta painoarvoa sijoitusten jakamisessa. Tottakai on hyvä ja pitääkin olla perillä niistä ominaisuuksista, mihin kilpailijoissa ja heidän fysiikoissaan tulisi kiinnittää huomiota, mutta ajoittain tuntuu, että se oma henkilökohtainen preferenssi, mikä näyttää hyvältä, ajaa kaiken muun edelle.
Mun mielestä on just mielenkiintoista kuunnella mitä mieltä jotkut muut meistä sivustaseuraajista kuten L.U.I ovat ja uskaltavat sen myös kakistelematta sanoa ääneen. Usein myös kiva huomata, että perhana toihan sanoi just sen mitä mäkin ajattelin jne :)

Kyllä se valitettavasti on niin että isompi lihasmassa kireässä kunnossa keskinkertaisella rakenteella vie aavistuksen pienempää lihasmassaa hyvässä kunnossa lähes täydellisellä rakenteella. Greenen heikkoudet on tosiaan liian lyhyt selkä ja trapsien puute tai sitten poseeraus niin ettei ne trapsit tule esiin. Samoin olkapäiden pyöreys ei pääse monessa posessa esiin kovin hyvällä tavalla. Parastahan Kaitsussa lienee älyttömän hyvät kädet ja jalat sekä järketön paksuus läpi koko kehon, selässä varsinkin. Keskivartalokaan ei ole lähelläkään parasta enää vaikka sen ihan hyvin suuren osan aikaa kontrolloikin. Rakenteellisesti korkeintaan keskitasoa mutta järjetön lihasmassa vie ja nyt kun kuntokin oli kohdallaa niin vaikea tuota on voittaa.

Taitaa vaan mennä tuomaroinnissa edelleen massa ja kireys edelle estetiikasta monin paikoin vaikka on kai siihen mahdollisesti jotain muutosta tulossa. Minusta Cedin sijoittuminen toiseksi tässä kisassa ja voitto aiemmin Räntsistä olivat jo ihan hyviä merkkejä siitä että kyllä tuollaista fysiikkaa aletaan arvostamaan koko ajan enemmän. Ongelmahan on se että lähes kaikki on nykyään pumpattuja syöttösikoja tyyliin Kaitsu, Compton, Räntsi, Rami, Morel jne. Phililläkin on ihan liikaa massaa paikoittain siihen helvetin kapeaan raamiin mikä sillä on. Estetiikka on suurelta osin näistä ukoista aika kaukana lopulta. Toivottavasti tuo Cedricin ja muutaman muun esimerkki auttaa lajia kehittymään urheilullisempaan ja klassisempaan suuntaan missä sillä estetiikalla ja rakenteella on enemmän merkitystä, ei pelkästään sillä että on vitusti lihaksia kireässä kuosissa.

Nämä poseerausasiat ovat myös makukysymyksiä. Minun mielestäni Greenen selkäposeeraukset ovat "sellaisia kuin pitääkin". Kaverihan on taka-poseerauksissa pelkkää lihasta kun latsien ja pakaroiden väliin ei käytännössä jää rankaa näkäyviin lainkaan. Jos jotain tehdään erilailla kun massa tekee, ei mielestäni itsessään tee siitä ns. väärää tapaa.

Enkä pidä myöskään Greenen rakennetta niin huonona, että se erityisesti pistäisi silmään. En toki väitä, etteikö Cedric olisi erittäin tyylikäs kaikenkaikkiaan.

"Estetiikka on suurelta osin näistä ukoista aika kaukana lopulta." - on taas täysin mielipidekysymys. Jos pidät pienempiä kavereita esteettisinä löytyy varmasti sarjoja joista näitä löytyy (shortsit jalassa). Ammattilaisbodauksessa on mielestäni kyse äärimmäisyyksistä ja nämä äärimmäisen lihaksikkaat kaverit esittävät juuri sitä. Minun silmääni ei ole oikein, että pelkästään luojan luomalla kapealla vyötäröllä voitettaisiin kilpailut (vaikkakin Dexter tosin ansaitsi omansa aikanaan) vaan myös työn kautta ansaitsemalla pitää olla mahdollisuus. Itse en mm. pidä Brantsin fysiikasta kokonaisuutena, mutta jotain magiikkaa siinä on oltava kun suosio on jenkeissä kovalla tasolla.

Back
Ylös Bottom